|
Suoritinkäyttö hyppii 1-6%
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2008 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eli suoritinkäyttö hyppii 1-6% prosenttiin, koneella ei viruksia, tarkistettu aviralla, malwarebytesillä, f-securen online skannerilla.. Ja netti on hidas
|
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2008 @ 19:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Normaalia tuo 1-6 %, ainakin vanhemmalle raudalle.
|
|
mehumummo
Member
|
29. heinäkuuta 2008 @ 02:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Task Managerilla (Ctrl+Alt+Del) prosessit välilehdessä voit klikata CPU nappia niin, että eniten prosessorin tehoja käyttävä ohjelma on ensimmäisenä. Näin voit helposti tarkkailla, että mikä ohjelma käyttää tehoja.
Sitten voit säätää ohjelman tai poistaa sen käynnistyksestä jos on tarvetta.
|
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2008 @ 03:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eliih... En itse katsoisi tuota ongelmana, kun kumminki alle 10 prossan pysyy? Ei siinä tarvi olla kuin vaikka winamp idlenä taustalla nii hyppii jo siitäki.
Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
|
|
mehumummo
Member
|
29. heinäkuuta 2008 @ 03:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lada1500s: Eliih... En itse katsoisi tuota ongelmana, kun kumminki alle 10 prossan pysyy? Ei siinä tarvi olla kuin vaikka winamp idlenä taustalla nii hyppii jo siitäki.
Kaikki riippuu koneen tehoista ja siitä mitä taustalla pyörii.
Itse olen hyvinkin tehofriikki. En käyttäisi missään nimessä Winamppia sen tehosyöppöyden takia.
Asia ei ole välttämättä varsinainen ongelma, mutta suoritinkäyttöä voidaan kuitenkin alentaa paljon jos todella halutaan. Riippuen toki koneen tehoista.
Netin nopeudesta vielä sen verran, että ainakin Vistassa Task Managerin Performancessa on Resource moneitor jossa voidaan tarkkailla mitkä ohjelmat käyttävät Internettiä. Ne voidaan tarvittaessa sammuttaa. Paras tapa internetin nopeuden lisäämiseen on kuitenkin yleensä sopia asiasta palveluntarjoajan kanssa.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2008 @ 09:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ongelma ratkennut! Eli kun käytän vistassa sivupalkkia, sammutin sen ja katsoin että suoritinkäyttö on 0:) mutta sivupalkki on kätevä, siitä näkee kellon, päivämäärän ja sään...
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
29. heinäkuuta 2008 @ 09:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Sivupalkki on tosiaan kova resurssisyöppö. Default toiminnoillaan se syö muistia 20 megaa, ja prosessorikäyttöä pari prosenttia (riippuen prosessorista).
Musiikkisoittimista vain sen verran, että kannattaa harkita WinAMP 2.95 version käyttämistä. Se on viimeinen hyvä winamp, ja kevyt kuin mikä. Tukea löytyy musiikille hyvin, ja plugineja on saatavilla käytännössä kaikkeen.
|
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2008 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tai sitten foobar2000, joka on myös kevyt kuin mikä. Vie itsellä tehtävienhallinnan mukaan 0 % suorittimesta ja muistia alle 10 Mt.
|
|
mehumummo
Member
|
29. heinäkuuta 2008 @ 14:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
foobar2000 kannalla täälläkin :)
Itsellä tapahtunut näin että joskus oli käytössä sivupalkissa nettimittari. Se söi hirveästi resurssitehoja. Lopulta löysin paljon kevyemmän ja paljon paremman nettimittarin.
Eli kannattaa katsoa mitä vimpaimia sinne pistää ja testata niiden kulutusta.
|
Senior Member
|
30. heinäkuuta 2008 @ 08:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaikkea löytyy moneen junaan, mutta Foobar2000 löytyy täältäkin.
Suoritinkäyttö voisi johtua virustorjuntaohjelmistosi itsensä päivittämisestä (asennusvaiheessa suorittimen käyttö lisääntyy), jota voisi edeltää myös netin hitaus kun softa lataa kyseisiä päivityksiä.
Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
31. heinäkuuta 2008 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä XP ja väsäsin itte Jasc PSP9sillä ja Samurizella kovotiedoista "mikä soi nyt"-härpäkkeeseen, eikä vie yhtää tehoja, parhaimmillaa 0-1% prossukäyttö idlenä. :D
Eikä tuo uusin Winamp mun mielestä vie liikaa tehoja, kyllä mulla toiminu ihan täysin tämä 5.35 versio vai mikä tämä uusin nyt taas olikaan... Uusinki winamp hakkaa Windows media Playerin XPeessäkin 50-0
Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
|