User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 8.1.2025 / 07:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > mikä 26 - 28 tuumainen näyttö sopisi parhaiten minulle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä 26 - 28 tuumainen näyttö sopisi parhaiten minulle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jaypeee
Newbie
_
1. elokuuta 2008 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro!
Olen kasaamassa uutta konetta itselleni, ja tarvitsen koneelle 26"- 28" näytön. Ideana on että kone toimii samalla PC:nä ja TV:nä digikortin myötä. PC käytössä tulee tehtyä paljon tekstinkäsittelyä, CAD-mallennosta, elokuvien katselua sekä pelaamista. TV:n katselu on satunnaisempaa. Mietin aluksi fullHD taulutelkkaria näytöksi, mutta resoluutio ei kuitenkaan näissä miellytä.

Olen katsonut seuraavia malleja:
Samsung 275T - 27" Arvostelu
Acer AL2723W - 27" Valmistajan kotisivu
Fujitsu siemens scaleoview Q26W-1 - 26" Valmistajan kotisivu
LG W2600HP-BF - 26" Valmistajan kotisivu

Tämä tulee olemaan ensimmäinen LCD-monitorini joten käytännön tietoa näiden monitorien parhausjärjestyksestä ei ole. Jos joku viitsii auttaa valinnassa, olisin kiitollinen!
Jaypeee
Newbie
_
1. elokuuta 2008 @ 21:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisäksi voi ehdottaa muitakin tuohon kokoluokkaan meneviä näyttöjä, hintahaarukkaan 500-1000?
Euphemos
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
2. elokuuta 2008 @ 01:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa W2600HP:ssa ainakin on S-IPS -paneeli, joten se on sikäli lähtökohtaisesti paras valinta kuvanlaadun kannalta.

"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
Jaypeee
Newbie
_
2. elokuuta 2008 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep.
Eli TN-paneeli on huonoin IPS ja VA paneelit parempia (S-IPS vielä parempi)?

En oo vaan netistä löytänyt yhtään kunnon arvostelua tuosta W2600HP-BF monitorista, ihmetyttää kiinnostuksen puute. Lisäksi plussaa kyseisessä mallissa on kaiuttimien puute, sillä niillä en tee mitään.

Onkohan siirtyminen 28" tv:stä 26" näyttöön kuinka dramaattinen muutos?
Jaypeee
Newbie
_
3. elokuuta 2008 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös tuossa samsungin 275T:ssä oo s-ips paneelia vastaava samsungin oma s-vpa paneeli? Ainakin hyvät arvostelut on saanut ko. näyttö..
Jaypeee
Newbie
_
6. elokuuta 2008 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
...Vielä yksi kysymys, kun mulla ei ole kokemusta isoista näytöistä ja isoista resoluutioista, onko 32" FullHD taulutelevisio huono vaihtoehto tietokoneen pääasialliseksi näytöksi? Tiedän että laadukkaassa 30" näytössä on huomattavasti parempi resoluutio kuin fullhd:n tarjoama 1920x1080, mutta en ole turhan vaativa näyttöominaisuuksien suhteen. Ainoa kriteeri on että tekstinkäsittely ja tekstin lukeminen onnistuu natiiviresoilla.

Sanokaa mielipiteenne asiasta:
Valitsenko näytöksi 26",27",28" 1920x1200 resolla vai 32" 1920x1080 resolla?
Mainos
_
__

_
RekookeR
Member

1 tuotearvio
_
24. elokuuta 2008 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaypeee:
...Vielä yksi kysymys, kun mulla ei ole kokemusta isoista näytöistä ja isoista resoluutioista, onko 32" FullHD taulutelevisio huono vaihtoehto tietokoneen pääasialliseksi näytöksi? Tiedän että laadukkaassa 30" näytössä on huomattavasti parempi resoluutio kuin fullhd:n tarjoama 1920x1080, mutta en ole turhan vaativa näyttöominaisuuksien suhteen. Ainoa kriteeri on että tekstinkäsittely ja tekstin lukeminen onnistuu natiiviresoilla.

Sanokaa mielipiteenne asiasta:
Valitsenko näytöksi 26",27",28" 1920x1200 resolla vai 32" 1920x1080 resolla?
Tjaa'a, oikein hyvä kysymys.
Muakin kiinnostaisi tietää, et joko telkuista on pääasialliseksi näytöksi myös tietokoneille. Ei tarvisi erillistä näyttöä hommata tietokoneelle, jos siirtäis kamat olkkariin ja pelailis sohvaltakäsin.

-Reko
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > mikä 26 - 28 tuumainen näyttö sopisi parhaiten minulle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy