Moro!
Olen kasaamassa uutta konetta itselleni, ja tarvitsen koneelle 26"- 28" näytön. Ideana on että kone toimii samalla PC:nä ja TV:nä digikortin myötä. PC käytössä tulee tehtyä paljon tekstinkäsittelyä, CAD-mallennosta, elokuvien katselua sekä pelaamista. TV:n katselu on satunnaisempaa. Mietin aluksi fullHD taulutelkkaria näytöksi, mutta resoluutio ei kuitenkaan näissä miellytä.
Tämä tulee olemaan ensimmäinen LCD-monitorini joten käytännön tietoa näiden monitorien parhausjärjestyksestä ei ole. Jos joku viitsii auttaa valinnassa, olisin kiitollinen!
"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
Jep.
Eli TN-paneeli on huonoin IPS ja VA paneelit parempia (S-IPS vielä parempi)?
En oo vaan netistä löytänyt yhtään kunnon arvostelua tuosta W2600HP-BF monitorista, ihmetyttää kiinnostuksen puute. Lisäksi plussaa kyseisessä mallissa on kaiuttimien puute, sillä niillä en tee mitään.
Onkohan siirtyminen 28" tv:stä 26" näyttöön kuinka dramaattinen muutos?
...Vielä yksi kysymys, kun mulla ei ole kokemusta isoista näytöistä ja isoista resoluutioista, onko 32" FullHD taulutelevisio huono vaihtoehto tietokoneen pääasialliseksi näytöksi? Tiedän että laadukkaassa 30" näytössä on huomattavasti parempi resoluutio kuin fullhd:n tarjoama 1920x1080, mutta en ole turhan vaativa näyttöominaisuuksien suhteen. Ainoa kriteeri on että tekstinkäsittely ja tekstin lukeminen onnistuu natiiviresoilla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaypeee: ...Vielä yksi kysymys, kun mulla ei ole kokemusta isoista näytöistä ja isoista resoluutioista, onko 32" FullHD taulutelevisio huono vaihtoehto tietokoneen pääasialliseksi näytöksi? Tiedän että laadukkaassa 30" näytössä on huomattavasti parempi resoluutio kuin fullhd:n tarjoama 1920x1080, mutta en ole turhan vaativa näyttöominaisuuksien suhteen. Ainoa kriteeri on että tekstinkäsittely ja tekstin lukeminen onnistuu natiiviresoilla.
Tjaa'a, oikein hyvä kysymys.
Muakin kiinnostaisi tietää, et joko telkuista on pääasialliseksi näytöksi myös tietokoneille. Ei tarvisi erillistä näyttöä hommata tietokoneelle, jos siirtäis kamat olkkariin ja pelailis sohvaltakäsin.