User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 11:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > videokamera -keskustelu > hyvä ei hd-kamera
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hyvä ei HD-kamera
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
__mara__
Junior Member
_
3. elokuuta 2008 @ 01:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt olen lukenut aika paljon kritiikkiä HD-kameroista ja niiden ongelmista, joten olen ruvennut miettimään kannattaisiko sitä HD-kameraa sitten ostaa? Jos ei niin mikä olisi hyvä ei HD-kamera hintaluokka siinä n. 500-600e?

Kiitoksia!
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. elokuuta 2008 @ 01:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.panasonic.fi/servlet/PB/menu/1249708_l16/index.html

Plussaa:
Asiallinen kuvanlaatu ja materiaali helposti editoitavaa. Varmuuskopiointi on halpaa eikä vaadi tietokonetta jos alkuperäinen materiaali annetaan olla alkuperäisellä kasetilla.

Miinusta:
Video siirtyy koneelle reaaliajassa eli esim. tunnin nauha kestää tunnin siirtää. Kirjanpito ja kasettien kelaus kameran kansssa on joskus turhattavaa kun pitäisi löytää joku määrätty kohta jne.
__mara__
Junior Member
_
3. elokuuta 2008 @ 12:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia paljon vastauksesta! Tuo kamera on tällä hetkellä ykkösenä listalla.
Senior Member
_
3. elokuuta 2008 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itseäni kiinnostaa Tämä.
Vaikuttaa oikein pätevältä.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
__mara__
Junior Member
_
3. elokuuta 2008 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainoa vaan että se on HD-kamera
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. elokuuta 2008 @ 16:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti __mara__:
Ainoa vaan että se on HD-kamera

Itseasiassa se ei ole HD-kamera vaan HDD = Hard Disk Drive kamera.

Eli tässä tapauksessa HDD kertoo vain sen mille medialle kuvaukset tallennetaan eli kiintolevylle. Ja HDD-kameroita taas löytyy sekä teräväpiirto (HD=High Definition) että SD=Standard Definition tarkkuuteen kuvaavia malleja. Nämä käsitteet menevät usein sekaisin..

http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/HDD
http://www.dv.fi/wiki/index.php/SD

Itse en uskaltaisi tuollaista JVC Everiota ostaa, kuvanlaatu jää hieman parhaista miniDV kameroista ja JVC:n tuottama tiedostomuoto aiheuttaa usein vaikeuksia eri editointiohjelmissa...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2008 @ 16:29

__mara__
Junior Member
_
3. elokuuta 2008 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaaaa! Empä tajunnut tuota!
johnbens
Newbie
_
27. elokuuta 2008 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
http://www.panasonic.fi/servlet/PB/menu/1249708_l16/index.html

Eli viittasit Panasonicin NV-GS330 -malliin. Kuluttajalehden testissäkin tuo kamera oli SD-kameroista (20 kpl) kolmantena. Parempia olivat vain kovalevylliset mallit (2 kpl). Hinnaltaankin tuo on mielestäni suhteellisen edullinen. Olen sitä siis itsekin miettinyt..

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia itse kamerasta?
Mainos
_
__

_
kane_k
Member

5 tuotearviota
_
8. syyskuuta 2008 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Nyt olen lukenut aika paljon kritiikkiä HD-kameroista ja niiden ongelmista, joten olen ruvennut miettimään kannattaisiko sitä HD-kameraa sitten ostaa?
AVCHD kodeekin lastentaudeista ruvetaan vähitellen pääsemään eroon noissa HD kameroissa mutta editointi huhujen mukaan on vielä vähän konstikasta huonosta ohjelmistotuesta johtuen. AVCHD vaatii myös koneelta aika paljon potkua, oma käyttökone (2GHz prosessorilla) ei suoriudu edes 720p videon toistamisesta kunnialla kun taas HTPC (2,5GHz prosessorilla) toistaa 1080p materiaalinkin ongelmitta.

HDV kamerat jotka tallentavat teräväpiirtoa kasetille ovat kehuttuja ainakin kuvanlaadun suhteen (kun vertaa avchd) ja editoinnin helppoudesta. Ne myös vaativat hieman vähemmän suoritintehoa koneesta MPEG2 formaatista johtuen.

jos vielä löytyy mielenkiintoa ja lontoon murre taipuu niin täältä löytyy suht. päteviä arvosteluita noista HD kameroista

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. syyskuuta 2008 @ 19:56

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > videokamera -keskustelu > hyvä ei hd-kamera

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy