Kaverini lainas mun koneesta virtalähdettä omaan koneeseen, koska sen vanha virtalähde ei käyny sen uuteen koneeseen. No, kaveri tuli sitten hakemaan virtalähteen mun koneesta ja kokeili jos toimis sen koneessa - eipä toiminu.. Sen jälkeen toi takas sen. laitto kiinni mun koneeseen ja sano että nyt on kaikki kunnossa. Mutta enää ei kone käynnisty normaalisti: käynnistäessa kone hyytyy täydellisesti siihen kohtaan kun ruudulle ilmestyy Fujitsu Siemens ja jotain tietoja koneesta (joskus saattaa mennä siihen asti missä lataa Windowsia, mutta siihen se sitten jäätyykin). Sitten ku muutaman kerran boottaa koneen niin pääsee Windowsiin, mutta täysin normaalia toi ei ole, koska tuossa Fujitsussa ei oo ollu 3 vuoteen mitään vikaa. Kun koneen sai pyörimään niin tuli toinen ongelma, web-kamera ei enää toimi (näyttää pelkkää mustaa kuvaa), se on aina toiminu ja toimii moitteettomasti muissa kodin tietokoneissa. Missäköhän on vika? Ja itse en ole tietokone-ihmisiä, eli en tiedä edes mihin nuo johdot menee virtalähteestä, joten hankala on ilman neuvoja tuota korjata.
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2008 @ 21:58
patteri pois vaan 10minuutiks mikä nolla biossin. Jumpperilla voisi toimia myös mutta en tiedä onko pakettikoneissa semmosia joten patterin poistaminen on luultavasti helpompi tapa.
Biossin nollaaminen johtaa myös siihen, että kaikki biossin asetukset on laitettava uusiksi ja epäilen vahvasti että topicin aloittajalla on tietotaitoa ko. toimenpiteisiin. Itse suosittelisin tarkastamaan prosessorin jäähdytyksen kiinnityksen.
Jäähdytys on saattanut irrota virtakaapelia emolta revittäessä, joka johtaa siihen, että prosessori ylikuumenee jo bootatessa ja kone kaatuu.
Ette ilmeisesti käynnistäneet konetta kun kaverisi palautti virtalähteen? Itse olen onnistunut vaihtamaan virtalähteen useammankin kerran ja se ei ole vaikuttanut toimivan koneen käynnistymiseen. Onko sinulla mitään keinoa tarkistaa että sait varmasti takaisin oman virtalähteesi?
Virtalähteen toimivuus ei ole kiinni mistään muusta kuin että virtalähteestä löytyy emolevyyn sopivat liittimet ja siinä on tehoa jonkin verran. Ei kai sinun tai kaverisi konen ole mikään niin eksoottinen laite että niihin ei sovi vakio atx-virtalähde? En usko varsinkin jos koneesi on noin 3 vuotta vanha. Sellaisen aika vanhan Fujitsu Siemens koneen olen tavannut jossa oli jonkin verran tavallista pienempi virtalähde.
Jos kerran kyseessä ei ole mikään edellä mainitsemani niin sitten olette onnistuneet virtalähdettä irrottaessa tai kiinnittäessä irrottamaan tai rikkomaan jotakin.
Mihinköhän perustuu tuo biossin nollaaminen? En minäkään usko sen tuovan apua tähän ongelmaan.
Sen verran nyt tarvittaisiin osaamista joko itseltä tai kaverilta että osaisi tarkistaa ovatko kaikki johdot kiinni niinkuin kuuluukin sekä tarkistaa onko jotakin muuta mahdollisesti irti tai huonosti paikoillaan.
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Kaveri sano että kaikki johdot on kiinni.. Otettiin patteri pois emolevystä, jolloin kone käynnisty. Vaihoin päivämäärän ja kellonajan windowsista, sammutin koneen ja laitoin kotelon kiinni. Tämän jälkeen ilmeni taas sama vika: kone hyytyy kohtaan, jossa näytölle ilmestyy Fujitsu Siemensin -logo.
Jos vain prosessorissa on jäähdytyslevy/piikikkö paikallaan, se ei lämpeä niin nopeaa että jämähtäisi jo bootissa. Luulen että joku komponentti, varmaan emolevyltä on mennyt rikki tai vaurioittunut laittaessa virtajohtoja. Pyörivätkö kaikki tuulettimet?