Eli AMDstä Inteliin siirtymässä, melko pienellä (mutta riittävällä?) budjetilla. Prossun hintaa lähelle 150e katsellut, ja emolevyä päälle 100e.
Intelin prosessoreista en tiedä mitään, enkä myöskään piirisarjoista.
Olen miettinyt muutamaa mallia, jotka ovat Q6600 ja E8400.
Kumpi kannattaisi valita, hinnassa noilla ei juurikaan ole eroa. Kellottuvuus on tärkeää, onhan se kiva ylimääräistä tehoa saada. Q 65nm ja E 45nm, näillä jotain vakavaa eroa? Ehdotelkaa parempia malleja, hyvään hintaan.
E: Ja jäähdytystä voi ehdotella, itsellä mielessä tämä tai tämä, sama hinta, mutta minkä tehoisia korkeilla kelloilla jäähdyttämään noita prossuja?
Näyttiksenä toimii aluksi yksi HD4850, jonka seuraksi myöhemmin toinen. Joten emolevystä pitäisi löytyä CrossFire tuki, sekä hyvät kellotusmahdollisuudet. Olen miettinyt Asuksen P5Q Pro:ta, onko se hyvä valinta noille prossuille? Ja onko hyvä kellottumaan? Intelin piirisarjojen eroista en tiedä yhtään mitään, onko väliä onko X jotain vai P jotain?
Onko järkevää ostaa vanha Q6600 (hinta laskenut houkuttelevaksi) tulevaisuuden 4core ohjelmia varten, vai E8400 nykyajan pelailuun.
Käyttötarkoitus olisi normipelailu (jos GTA IV julkaistaan PC:lle niin sen olisi hyvä toimia :P), kellottelu, tms. normikäyttö.
Muistia emolle löytyy jo, 2x 2GB 800MHz. Se varmaan kelpaa, ei tarvetta paremmalle tai enemmälle?
Moi.
Prossuksi ottaisin itse tuon E8400:n. Koska on uutta 45nm tekniikkaa = pienempi virrankulutus --> Tuottaa vähemmän lämpöä.
Nykyajan peleissä tehokkaampi ja kellotettavuutta löytyy 4Ghz ja ylöspäin helposti!
Emoksi P5Q pro ja jos haluat crossfirestä kaiken tehon irti, niin sitten tämän testin mukaisesti esim. tämä ... Mutta sitten on hintaakin enemmän!!
Cooleriksi tuo vendetta 2 tai Tämä . Nuo kaksi teho/hinta suhteeltaan parhaimmistoa!
Mutta eikö tuossa emolevytestissä ollut P45 ja X48 vertailussa? Ja tuossa ilmoittamassasi X38?
Pitäisikö ostaa X38 lankku, vai jääkö se crossfire-tehossa P45 ? Abit IX38 QuadGT maksaisi 130e ja tuo P5Q Pro jotain 110e, joten kummasta rahalla enemmän vastinetta?
E: Tuolta jostain luin, että X38 olisi 2x 16x slot crossfiressä, mutta P45 vain 8x slotit? Luinko väärin? Ja samassa testissä oli sitten P45 edellä X38, joten kai tyydyn tuohon P5Q Prohon?