Olen katellu YuoTubesta ym. kaikenlaisia videoita USB juttujen kanssa, ja niillä on aina hirveenä jotain kansioita kuten joitain ISO-kansioita yms. Minulla on vain Music, Photo, Savesdata ja System kansio. Onko mun PSP:ssä jokin vika vai onko joku erityinen syy?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Feron: Onko PSP-konsolissasi Custom Firmware? Nimittäin melko suurella todennäköisyydellä näillä henkilöillä on Custon Firmware konsoleissaan.
Eiiiii taida olla, mistä sellasen sitten saisi? Voiko sen netistä ladata?
Lainaus:Mistä sen näkee?
Mulla on versio 2.81, mutta en tiiä että onko mulla koko firmwarea. Niin ja mulla on se fat versio, jos se vaikuttaa joteski?
Tuo 2.81 on Firmware-versiosi. Firmware on laitteen sisäinen ohjelmisto, jota ilman PSP:si ei toimisi. Joten kyllä sulla siinä Firmware on. ;) Ja mikäli et vieläkään ole varma, niin näppäile PSP:si valikosta "Settings" -> "System Settings" -> "System Information" ja katso kohta "System Software". Siinä lukee, minkä Firmwaren PSP:si pitää sisällään.
Ja selvennyksenä vielä:
Custom Firmware on kustomoitu/muunneltu laiteohjelmisto virallisesta Firmwaresta.
Custom Firmware poistaa tiettyjä rajoituksia PSP-konsolista. Se mahdollistaa mm. Homebrew (suom. kotitekoisten) ohjelmien ja pelien käytön sekä PSP-pelien varmuuskopioiden käytön.
Eli ne näkemäsi ISO-nimiset kansiot olivat PSP-pelien varmuuskopioille tarkoitettuja kansioita.
Lainaus:Eiiiii taida olla, mistä sellasen sitten saisi? Voiko sen netistä ladata?
Netistähän sen voi ladata, mutta sen asentaminen vaatii ensin ns. downgrade-toimenpiteen, eli Firmware-ohjelmiston alentamisen versioon 1.50. Ja riippuen Firmware-versiosta tuo toimenpide vaatii ns. Pandora's Batteryn tai Downgrader-ohjelman käytön.
Jos alkaisin selittämään tuosta lisää, niin tulisi piiiitkä teksti, joten selaileppa tämän keskutelualueen ketjuja.