User Käyttäjä Salasana  

maanantai 17.11.2025 / 06:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > hiiressä on ikäänkuin valmiustila
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hiiressä on ikäänkuin valmiustila
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Eza90
Newbie
_
9. elokuuta 2008 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisi Logitech MX518 hiiren kanssa tällainen ongelma, että kun hiiri on hetken aikaa paikallaan (aika vaihtelee 5 sekunnista 30 sekuntiin) ja sen jälkeen painaa hiiren vasenta näppäintä, niin ei tapahdu mitään, ennenkuin hiirtä liikauttaa. Eli tuntuu siltä kuin hiiressä olisi jokin "valmiustila" joka sammuttaa hiiren.

Ongelmaa ei ole esiintynyt ennemmin, vaan se tuli ihan yllättäen esiin enkä ole edes varma milloin.

Kokeilin myös vaihtaa hiirtä, mutta sama tapahtui myös eri merkkisellä hiirellä. Samoin kokeilin asentaa hiiren ajurit uudestaan, mutta ei auttanut vaikken ole kylläkään edes varma teinkö sen oikein.

Onko jollakulla ratkaisua tähän vai joudunko asentamaan Windowsin uudelleen?

Käyttöjärjestelmä on Windows Vista Ultimate ja siinä on Service Pack 1
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
12. elokuuta 2008 @ 10:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kyseessä langaton hiiri? Jos on niin tuo on ihan normaalia virran säästöä. Katso onko hiiren asetuksissa mahdollisuutta kasvattaa tuota uniaikaa.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Member

13 tuotearviota
_
12. elokuuta 2008 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Logitech mx518 ei ole langaton hiiri, joten vika ei ole hiiressä vaan jossain käyttiksen/koneen asetuksissa.
Eza90
Newbie
_
12. elokuuta 2008 @ 15:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen jo itsekin sain selville että vika on käyttiksessä, mutta mutta missä?

Muistelin tässä, että mitä olen tuolloin tehnyt ja luulen että olen jotain säätänyt, koska olen aika innokas asetusten säätelijä ja vääntelijä ja nyt huomasin myös, että jotkin pelit joissa on käytössä kokoruututila eivät lähde käyntiin, mutta teen siitä uuden ketjun (ellen saa itse toimimaan).

Olisin palauttanut järjestelmän JOS kyseiselle ajanjaksolle kun kone toimi olisi palautuspiste, mutta koska siivoan konettani usein niin pistettä ei löytynyt.

Onkohan muuten Vistassa mahdollista tehdä korjausasennusta (kyseessä ei ole esiasennettu Vista)? Kokeilen toki itse joskus kun jaksan ja kerkeän.
kisum10
Member
_
13. elokuuta 2008 @ 00:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mene ohjauspaneeliin ja sieltä hiirenasetuksiin ja tutki kaikki maholliset asetukset läpi mikä siel vois olla vikana.
Eza90
Newbie
_
13. elokuuta 2008 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Arvaapa vain kuinka monta kertaa olen mennyt SetPointin asetukset sekä Windowsin hiiri asetukset läpi ja muuttanut asetuksia vaikka kuinka eikä mikään tunnu auttavan.
Eepi92
Newbie
_
23. elokuuta 2008 @ 22:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo mullakin on ihan sama ongelma, olis kiva saaha toimimaan toi hiiri kunnolla... mulla on kylläkin langaton hiiri (Logitech Premium Desktop, näppäimistö ja hiiri). Näppäimistö on langallinen ja hiiri yhdistyy koneeseen näppiksen kautta.

oon kattonu kaikki hiiren asetukset läpi mut en oo löytän mitään.
Lada1500s
Member

26 tuotearviota
_
23. elokuuta 2008 @ 23:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeileppa kattoa sieltä vielä kerran.

Ite löysin näin: Hiiri ---> laitteisto ---> hiiren nimi ---> ominaisuudet ---> virransäästö. Katoppa tuolta.

Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
Mainos
_
__

_
Eepi92
Newbie
_
24. elokuuta 2008 @ 00:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eipäs ollut semmosta kohtaa kun virransäästö... mut siel oli semmonen ku Virranhallinta missä oli 2 rastitus kohtaa: "Salli tietokoneen sammuttaa tämä laite virran säästämiseksi." on semmonen harmaa et sitä ei voi laittaa päälle (on siis pois täl hetkel) ja "Salli tämän laitteen palauttaa tietokone valmiustilasta." on päällä mut toihan ei liity mitenkään hiiren ominaisuuksiin oikeestaa vaan valmiustilan ominaisuuksiin.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > hiiressä on ikäänkuin valmiustila

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy