User Käyttäjä Salasana  

maanantai 4.8.2025 / 13:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > kuvaruudun kaappaus (ei video)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuvaruudun kaappaus (EI VIDEO)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
tmm68
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. elokuuta 2008 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
yritin etsiä vapaata ohjelmaa kuvaruudun kaappaukselle. Kaikki mitä nopeasti löysin täältä oli liikkuvalle kuvalle.
Se mikä hakusessa on ihan PC:n ikkunoiden ja vapaasti määriteltävien näkymien kaapaus. Softia tähän tarkoitukseen on paljon, mutta jos jollain olisi suositella hyvä niin ei tarttisi itse kokeilla.
Grth
Member

1 tuotearvio
_
14. elokuuta 2008 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen muistaakseni käyttänyt Gadwin PrintScreeniä, ja mielestä oikein hyvä väline.
Nopealla haulla löysin muitakin, mutta näistä ohjelmista ei ole kokemusta:
http://www.wisdom-soft.com/sh/sh_free.htm
http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm
http://www.donationcoder.com/Software/Mo...ptor/index.html

EDIT: Ja tietystihän kuvankaappauksen voi ottaa myös Print Screen näppäimellä, jolloin kuva tallentuu leikeöydälle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2008 @ 16:56

tmm68
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2008 @ 00:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt löytyi oikea ohjelma, IrfanView:llä pystyy kopioimaan kuvasta juuri sen alueen kuin haluaa. Ota norm. print screen, pastaa se Irfaniin, valitse alue, kopioi se ja siirrä se minne haluat.
Ohjelma ei maksa mitään ja tuntuu muutenkin hyvältä.
Senior Member

3 tuotearviota
_
26. elokuuta 2008 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Winukan oma Paint ajaa saman asian, ota normaali Prt Scr (tai aktiivisesta ikkunasta alt+Prt Scr) ja pasteta se Paintiin. Leikkaa kuvasta haluamasi kohta, avaa uusi nimetön tiedosto ja pasteta leikkaamasi kuva siihen, tallenna. Avot :) Ja on siis ilmainen...

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Mainos
_
__

_
Senior Member

7 tuotearviota
_
26. elokuuta 2008 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse käytän screen capture professionalia, valitulla näppäimellä saat kuvan joka tallentuu valitsemaasi kansioon. Näitä kuvia voi sitten editoida haluamallaan ohjelmalla. Jotkin kuvankaappausohjelmat eivät toimi kaikissa tilanteissa (esim pelit, leffat, tms) joten on hyvä olla parikin vaihtoehtoa koneella (itse käytän frapsia ja ed. mainittua)
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > kuvaruudun kaappaus (ei video)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy