User Käyttäjä Salasana  

tiistai 26.8.2025 / 18:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > help me ! ei tahdo startata millään !
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
HELP ME ! Ei tahdo startata millään !
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs, ostin tuos eilen koneen ja kasailin sitä huoletta, kun sain koneen kasaan niin huomasin että kone joko käynnistyy, ja jumahtaa heti 2 sekunnin jälkeen / kuvaa ei tule ollenkaan.

Kasasin koneen 3 kertaa uusiksi ja vaihtelin muistien paikkaa monta monta kertaa.
Koneen tiedot:

MSI P31 NEO2-FR
INTEL E8400 3,0ghz
CLUB 3D HD 4850
3GT 800mhz kingston CL5
WD CAVIAR SE 320GB
ANTEC MIDITOWER ATX SONATA III 500W

Kenelläkään ollut samanlaisen koneen kanssa ongelmia, esim virtalähde/näytönohjain yhdistelmän kanssa.. nimittäin huomasin että, kun otan emolevystä irti virtalähteen johdon, jossa on 4 pinniä, ja joka antaa CPU:lle ns. "lisäpotkua", niin näytönohjaimen tuulettimet rupeavat pyörimään huomattavasti kovempaa kuin silloin, jos kyseinen johto on kiinni.. Tämä sai minut epälemään, että olisiko antecin 500w virtalähde SITTENKIN liian pieni koneelle? :O
AfterDawn Addict
_
15. elokuuta 2008 @ 09:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on sama MSI emo.alla kokoonpano ja toimii ihan ok.
Ota 1 muistikampa pois.Toimii vain 2 gigalla.
Katso manuaalin sivu 2-7 Memory Installation Combination.

SS-Single side.
DS.Double side.
X.None Installed memory.
Dual Cannel Mode / Single Cannel Mode.

Eri vaihtoehdoilla eriasetukset.
Huom 1 puoliset muistit ja 2 puoliset muistit
toimii eri väylissä eri tavoin.

jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo olen kyllä koittanut vähän jokapäin niitä laitella :D.. mutta tosiaan epäilisin että tuo Sonata ||| virtalähde on erittäin huono, ainakin näin minulle on kerrottu. :/
AfterDawn Addict
_
15. elokuuta 2008 @ 09:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jingis:
Joo olen kyllä koittanut vähän jokapäin niitä laitella :D.. mutta tosiaan epäilisin että tuo Sonata ||| virtalähde on erittäin huono, ainakin näin minulle on kerrottu. :/
Jaa no sitten kannattaa koittaa jollakin toisella powerilla,
jos toi ei anna tarpeeksi tehoja tohon kokoonpanoon.
Tai sitten on toi Antec paskana heti kättelyssä.
mrcheeky1
Suspended due to non-functional email address
_
15. elokuuta 2008 @ 09:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Hyvä hintalaatusuhde kotelon kanssa ostaessa, muuten ei mitenkään erikoinen. Liian pieni se ei voi olla tuolle kokoonpanollesi, jossain muualla vika..

Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
Jäähdytys: D-Tek Fuzion V2 | ThermoChill PA120.3
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 09:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joop, en mä nyt kyllä tästä suoralta kädeltä keksi ite ainakaan mikä tossa voisi MAHDOLLISESTI muuten kusta :< oon kasannu tosiaan monesti ja varmistanu et kaikki sopii tositensa kanssa yhteen, mut tosiaan jömähtää ekan sekunnin jälkee, pysyy päällä ja tuulettimet pyörii mutta eipä ruutuun tuu mitään :/
mrcheeky1
_
15. elokuuta 2008 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toki saattaa olla että EarthWatts on valmiiksi rikki. Jos olis mahdollista testata toista poweria tai tuota omaa virtalähdettäsi toisessa koneessa niin saisi varmuuden..

Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps, pitää käydä koittaas pikkuveljen koneen kanssa mixata osia, jos sielt sit löytyis se ratkaseva osa :) harmittaa vaa jos koko emo on rikki :s

Niin ja kun toi nyt on 500w(kuulema aikans huono) virtalähde, niin pystyisköhän olla mitään mahiksia 420w LAATU virtalähteellä pyörittää tota pakettii sitte edes 1min :D?
Senior Member
_
15. elokuuta 2008 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitten on vielä sellainenkin mahdollisuus ettei tuo emo tue E8400 ennen biosin päivitystä. Jos näin on niin jollain vanhemmalla prossulla bios uusimpaan.

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok, kuulostaa hyvält :P voisin senkin tehdä veljen prosessorilla sitten samalla jos mikään muu ei auta, tosiaan näyttiksen takana palaa 2 punasta valoa jotka kuulema tarkottaa forumeiden mukaan sitä että se ei saa tarpeeks virtaa.. että siitä virtalähteen vahtamisesta lähdetään!

olisko muuten miten paras tapa varmistaa että emolevy on kunnossa? vai pitääkö se vaan raa'asti koittaa vaihtamalla kaikki osat vaan siihen :o
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
haha, eivaankun ei !

When Leds are on(lit) they mean:

HD4850 LEDs

D1601 - Over temp protection enabled

D1602 - EXT 12V fault

HD4870 versiossa, ne kaksi valoa tarkoittaa että ei saa tarpeeksi virtaa, minä saan nama virheet
mrcheeky1
_
15. elokuuta 2008 @ 12:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysynpä tyhmiä: onko näyttiksen lisävirta piuha kiinni?

jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllähän se on siellä, mut nyt just menin tonkimaan MSI foorumeita ja kattoo et tukeeko toi mun emo sitä prossua ilman päivitystä, ja kyllähän siellä on päivityksiä ja lukee että E8400:sta on tuettu "Since 4.0" version, tiedä sitte että mikä siinä on vakiona ;o
AfterDawn Addict
_
15. elokuuta 2008 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaankin olis parempi koittaa noita osia vaihtamalla.
Jos emo sattuukin olemaan kunnossa ja olet pistänyt sen huoltoon tarkistukseen ja sieltä ilmoitetaan,ettei vikaa löydy,niin perässä tulee 20?-40? tarkastusmaksu.
Elikkä koita nyt ensiksi mixailla noiden osien kanssa.
Jos ei ala pelaamaan,niin sitten huoltoon.

Varmaanki toi johtuneen virransaannista jos näyttiksesä palaa jotain
merkkivaloja,kyllä eniten epäilisin tota poweria.

Kyllä hyvälaatuisella 430W-450W powerillakin toi kokoonpano pyörii hyvin,jos joudut powerin vaihtamaan.

Antec NeoHe / Corsair HX / BeQuiet

jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok good to know, ehkä mä huomen sit mixailen ja palaan tänne astialle jos ei lähde pelailee ja vikisen sitten lisää :)

kiits kaikille
jingis
Newbie
_
15. elokuuta 2008 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no nyt rupes jo mietityttämään oikeasti :D pakko vielä kysyä että...

meneekös tuohon mun emolevyyn vain 1gt muistia? vai pitääkö siinä olla pakosti 2/4, kun mietin vain että tuleeko ne olla näin

http://img.tomshardware.com/us/2007/10/1...ual-channel.jpg

että dualchannel toimii oikein :O
AfterDawn Addict
_
15. elokuuta 2008 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no nyt rupes jo mietityttämään oikeasti :D pakko vielä kysyä että...

meneekös tuohon mun emolevyyn vain 1gt muistia? vai pitääkö siinä olla pakosti 2/4, kun mietin vain että tuleeko ne olla näin

http://img.tomshardware.com/us/2007/10/1...ual-channel.jpg

että dualchannel toimii oikein :O

Jos ei lähde pelaamaan,niin alkaa myös toi emo epäilyttämään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2008 @ 08:51

Member

20 tuotearviota
_
15. elokuuta 2008 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko varmasti näytönohjaimen lisävirtaliittimet kiinni ja emolevyn pci-e lisävirtaliitin myös?

Emolevy: P5Q PRO /Prosessori: Q6600 3,3Ghz /Muisti: 4Gb DDR2, 800Mhz /Kovalevyt: OCZ Vertex + Spinpoint T166 /Näytönohjain: HD4870 Sonic 1GT /[b]

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2008 @ 13:52

jingis
Newbie
_
16. elokuuta 2008 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo elikkä vika on löytyny, toi E8400 ei jostaa syystä suostu toimimaan tossa koneessa, oon vaihtanu broidin E6320 tohon ja myllyhän pärähti käyntiin samantien.

Kellään mitää vinkkejä mitenkä sais toimimaa? ajattelin päivittää biosin ensimmäisenä tässä nyt :P
mrcheeky1
_
16. elokuuta 2008 @ 22:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Bios päivitys kehiin, jos ei pelitä sitten niin menee aika hankalaksi..

jingis
Newbie
_
17. elokuuta 2008 @ 17:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps elikkäs biosin päivitys auttoi :)
AfterDawn Addict
_
19. elokuuta 2008 @ 08:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps elikkäs biosin päivitys auttoi :)
Vai niin,että biossin päivitys.
Hyvä näin,että sait koneen toimimaan,
ei tavinnut noita osia lähtetä huollossa testaamaan,
olis vaan mennyt muutamia kymppejä turhaan,kun osat olivat kunnossa.
jingis
Newbie
_
19. elokuuta 2008 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jepni :].. elikkä en kyl suosittele kenellekkää E8400 & MSI P31 Neo2 ostamista, ellei tahdo säätää kahta päivää jonkun osien kanssa :D

Kyllä tossa meinas monta kertaa itku tulla, + piti vielä kaiken lisäks hakea netistä kaverin kanssa uusimmat ajurit MSI kotisivuilta kun ei meinannut netti lähteä toimimaan ajureilla jotka tuli MSI kotelon mukana :p
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
19. elokuuta 2008 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tämä mun yhdistelmä lähti käyntiin suht hyvin,kun ensin olin
tapellut aikani noiden muistien kanssa,tungin kertaheitolla 4G muistia koneeseen ja ihmettelin,kun ei oikein tapahtunut mitään,mitä nyt jotakin piippailua tais kuulua välillä sitten
revin niitä irti keskioluen & kirosanojen säestyksellä ja vaihtelin paikkoja keskenään,lopuksi sain toimimaan 2Gigalla.Mitä tästä opin,manuaalin lukeminen kannattaa aina.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2008 @ 17:23

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > help me ! ei tahdo startata millään !

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy