User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 13:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > mistä ilmainen ja hyvä virustentorjunta.(palomuuri virustentorjunta)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mistä ilmainen ja hyvä virustentorjunta.(palomuuri virustentorjunta)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
24. elokuuta 2008 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä tarinani:
Olin kerran lataamassa yhtä turvallista ohjelmaa ja siinä mukana tuli nortton virus scan. Tietysti hankin myös sen virus scannin. En ole muuten sitä kkäyttänyt mutta tänään kun jätin vahingossa koneen päälle niin se oli käynnistynyt ja alkanut etsiä. Se löysi viisi virusta. 3 troijalaista ja muut olivat jotain hackkrack viruksia. Mikä olisi hyvä ohjelma vai olisiko toisella koneella oleva norman paras kun on vielä ne romput ja koodit tallella.

Damn
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
24. elokuuta 2008 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Norton kyllä osaa poistaakin nuo öttiäiset mitkä löysikin. Esim. tuolla on keskustelua ilmaisista virus/palomuuri yhdistelmistä.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/694164

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Junior Member
_
24. elokuuta 2008 @ 19:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä nortonissa luki että se on sellainen versio jossa ei voi poistaa.

Damn
AfterDawn Addict
_
24. elokuuta 2008 @ 20:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laita avast ja comodo tai zonealarm ja poista tuo norttoni. Avast vaatii rekisteröitymisen neljäntoista kuukauden välein.
compag
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2008 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa avast. Se on hyvä ohjelma sun tarpeisiin

saisko apua kiitos
petomiku
Suspended due to non-functional email address
_
25. elokuuta 2008 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on itselläni Vista käyttiksenä ja käytössä Windowsin palomuuri ja Modeemissa NAT, näiden lisäksi olen ladannut ilmaisen Aviran Antivir -ohjelman eikä ole mitään ongelmia esiintyt!! Joten sellaista yhdistelmää voin suositella!
Senior Member

3 tuotearviota
_
25. elokuuta 2008 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti compag:
Lataa avast. Se on hyvä ohjelma sun tarpeisiin
Itse olen samalla kannalla. Avast! on todella monipuolinen virustorjunta(vieläpä ilmainen)=)
Member
_
25. elokuuta 2008 @ 21:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Avast ja ZoneAlarm ovat toimineet mulla loistavasti.
Urozka
_
25. elokuuta 2008 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli sellainen mieleen että kun mulla on ollut muutaman kk:n käytössä F-secure ja alkaa hiljallee hitsaamaan kiinni siihen.

Syy on sellainen että se on tavallaan liian tarkka eli mitkään P2P-ohjelmat ei toimi(sain kyllä ohjattua bitcometille portit, joten sen kanssa ei tule ongelmia), ja esim. TVUPlayer ja Sopcast ei toimi, koska F-Secure blokkaa ne(kokeilin F-Secure päällä ja pois päällä, ja pois päältä ollessa molemmat ohjelmat toimi hyvin.)

Eli onko turvallista heittää F-Secure mäkeen ja ottaa joku toinen esim.Avast! ja joku palomuuri-ohjelma vielä?

Minulla oli Avast!, muttei palomuuriohjelmaa erikseen, jolloin koneeni meni aivan tukkoon, syynä lienee eräs mesevirus:(
Ja tällöin kone toimi kuin unelma.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. elokuuta 2008 @ 22:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
F-Secure blokkaa ne(kokeilin F-Secure päällä ja pois päällä, ja pois päältä ollessa molemmat ohjelmat toimi hyvin.)
Käy lisäämässä nuo ohjelmat f-securen sallittujen ohjelmien listaan palomuurin asetuksista. Sallimisen jälkeen pitäisi toimi, kuten kuuluukin.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Urozka
_
25. elokuuta 2008 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä oon lisäillyt niitä mutta ei auta, lisäsin siis Sopcast TCP/UDP ja avasin niille portit mut ei auta. Ei oo kyl varmuutta onko edes oikeat portit?? 3900-16900 niihin laitoin. Jostain netistä noi olin poiminut...
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
27. elokuuta 2008 @ 07:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse kyllä suosittelen avastin sijaan bitdefenderii, avast ( ainakin minulla, saattaa olla kone kohtainen) oli aivan käsittämättömän hidas, skannaus vei lähes 10h, bitdefenderillä noin 2-3, ja sitten avastissa on se muakva pikku ominaisuus että keskeyttää sen skannauksen kun tulee jokin pöpö vastaan, hienoa kun jättää yöksi/koulupäiväksi skannaamaan ja huomaa koneelle tultuaan että skannannut 10 000 tiedostoa ja virus löytynyt....myöskin ( saattaa taas olla kone kohtainen) avastilla pukkas olemaan prosesseja auki lähemmäs 10 yhtäaikaa....ei ne paljoo vienyt tehoja mutta silti.
kelari
Senior Member
_
27. elokuuta 2008 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos sinulla on bitdefenderin ilmaisversio siinä ei ole reaaliaikaista suojaa mitä avastissa on.
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
27. elokuuta 2008 @ 12:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mitä hyötyä siitä reaaliaikasuojasta on jos se ei löydä viruksia? kertaakaan ei ilmoittanut että olisis löytänyt jotain vaikka koneessa oli viruksia vaika muille jaka ( silloin kun oli avast) vie vain resursseja turhaan. ennemmin skannaan silloin tällöin koko koneen toimivalla skannerilla.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
27. elokuuta 2008 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on avast monesti varoittanut ja kehottanut katkaisemaan yhteyden ja siirtänyt haittaohjelman pyydettäessä karanteeniin.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > mistä ilmainen ja hyvä virustentorjunta.(palomuuri virustentorjunta)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy