User Käyttäjä Salasana  

tiistai 4.3.2025 / 09:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > wlan kahden rakennuksen välille?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
WLAN kahden rakennuksen välille?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
24. elokuuta 2008 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli onko mahdollista pistää langaton netti pystyyn kahden rakennuksen välille? Matka on vain noin 10-15 metriä mutta haittaavatko seinät yhteyttä? Ei viitsisi alkaa piuhaa kaivaa maan alle niin olis hyvä jos wlanin sais. Seinä on kolme välissä (tai ehkä kaksi :D)
starma
Junior Member
_
24. elokuuta 2008 @ 20:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeilemalla testaamaan, vaikka kaverilta vehkeet lainaksi. jos näköyhteys (ikkunat) toimii varmasti paremmin. välimatka on kyllä pieni, että luulis pelaavan.
Blacksun1
Newbie

3 tuotearviota
_
24. elokuuta 2008 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä on myös tälläinen projekti suunnitteilla. Olen hankkinut verkkokaupasta "Netwjork 54Mbps WLAN-tukiasema" laitteen parilla kympillä. Laite lupaa kantamaksi jopa 300 metriä, mutta itsellä etäisyyttä n. 50m, joten luulisi toimivan. Kerrohan vinkkejä jos saat oman verkon viritettyä.
Iguanodon
Suspended due to non-functional email address
_
24. elokuuta 2008 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäis kyllä toimia noin lyhyellä matkalla helposti. Laitteiden valinnalla voi vaikuttaa paljon asiaan.
PCI-väyläiset sovittimet kannattaa unohtaa, niissä antenni jää usein ikävästi koneen taakse piiloon. USB-väyläisen voi lyhyellä kaapelilla siirtää parempiin asemiin jolloin kantama paranee. Itse asun omakoti alueella ja kääntelemällä sovitinta (Zyxel G-260) eri suuntiin löytyy 6-8 langatonta verkkoa, joista kauimmaisimpien uskoisin olevan n.100-200m päässä.
Raippa
Suspended due to non-functional email address
_
25. elokuuta 2008 @ 23:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ketjun avaajalle voisin lähes vannoa, että toimii.
Reitittimenä mulla A-link 24AP ja läppärillä langattoman yhteyden saa hienosti varastorakennukseen joka on jykevä ja tiilirakenteinen.
Reititin itse sijaitsee tiilirakenteisessa päärakennuksessa ja vielä kahden väliseinän takana n.15-20 metriä varastosta.
Aina on yhteys erittäin hyvä tai hyvä.
Kai noissa reitittimissäkin on eroja mutta ei tuon pitäisi olla matkana suuri eikä seinät vielä estä ainakaan mulla yhteyttä.
Mitään tukiasemia mulla siis ei ole.
Ei kun kokeilemaan.

"Mää vedän vaan tän yhden pöllin ja se on saletisti siinä."
Mainos
_
__

_
Member
_
27. elokuuta 2008 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jepulis. Kiitoksia neuvoista. Taidan vaan suoraan mennä kauppaan ostaan vehkeet ja kokeilla. Toivottavsti toimii. (verkkokauppaan ainakin voi palauttaa tuotteet :P)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > wlan kahden rakennuksen välille?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy