User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 13:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > realtek hd audio - no audio sitten millään!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Realtek HD audio - NO AUDIO sitten millään!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gilgaman
Newbie
_
1. syyskuuta 2008 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tere kaikille.
Uutena ja hyvin epätoivoisena kaverina käännyn nyt afterdawn.comin puoleen. Tässä muutama viikko takaperin hankin brännärin koneen mutta heti kun pääsin ääniajurien kohdalle ongelmat alkoivat. Tarina lyhyesti näin:
Ensimäisellä kerralla ajurin asennus ei onnistunut mukana tulleesta levystä, erroria pukkas.
Siispä käännyin valmistajan sivuilta hakemaan uusimman ajurin, jonka asensin ongelmitta. Realtek audiohallinta tuli esiin mutta äänistä ei ollut mitään tietoa. Olen asentanut eri UAA ja realtek ajureita, useimmissa sivuissa pyydetään ensin UAA ensin asentamaan ja sitten varsinainen realtek, mutta mikään ei ole auttanut. Olen formatoinut koneenkin pariin kertaan ja sama ongelma edelleen oli vistalla, mutta olen päättänyt pysytellä taas xp:ssä. Kaikki wintoosan päivitykset on ladattu sp3 myöten ja ristiin ja rastiin olen laitehallinnasta ja lisää/poistasta poistellu uaa ja realtekia vuorotellen ja asennellu niitä ties kuinka monta kertaa eri tavalla ja eri ajureita.
BIOS asetuksetkin näyttävät olevan ennallaan.

Kyseessä on siis MSI:n P35 Neo3 emolevy (integroitu realtek)
HUOM! Äänet toimivat loistavasti linuxin ubuntussa jossa ei ajureita tarvitse asentaa...! Eli turha miettiä vikaa piuhoista.

Apua ja neuvoja kaivataan siis kiiresti sillä kohta ei ole jäljellä muita kuin harmaita hiuksia, kiitos!
Senior Member

8 tuotearviota
_
1. syyskuuta 2008 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gilgaman:
Tere kaikille.
Uutena ja hyvin epätoivoisena kaverina käännyn nyt afterdawn.comin puoleen. Tässä muutama viikko takaperin hankin brännärin koneen mutta heti kun pääsin ääniajurien kohdalle ongelmat alkoivat. Tarina lyhyesti näin:
Ensimäisellä kerralla ajurin asennus ei onnistunut mukana tulleesta levystä, erroria pukkas.
Siispä käännyin valmistajan sivuilta hakemaan uusimman ajurin, jonka asensin ongelmitta. Realtek audiohallinta tuli esiin mutta äänistä ei ollut mitään tietoa. Olen asentanut eri UAA ja realtek ajureita, useimmissa sivuissa pyydetään ensin UAA ensin asentamaan ja sitten varsinainen realtek, mutta mikään ei ole auttanut. Olen formatoinut koneenkin pariin kertaan ja sama ongelma edelleen oli vistalla, mutta olen päättänyt pysytellä taas xp:ssä. Kaikki wintoosan päivitykset on ladattu sp3 myöten ja ristiin ja rastiin olen laitehallinnasta ja lisää/poistasta poistellu uaa ja realtekia vuorotellen ja asennellu niitä ties kuinka monta kertaa eri tavalla ja eri ajureita.
BIOS asetuksetkin näyttävät olevan ennallaan.

Kyseessä on siis MSI:n P35 Neo3 emolevy (integroitu realtek)
HUOM! Äänet toimivat loistavasti linuxin ubuntussa jossa ei ajureita tarvitse asentaa...! Eli turha miettiä vikaa piuhoista.

Apua ja neuvoja kaivataan siis kiiresti sillä kohta ei ole jäljellä muita kuin harmaita hiuksia, kiitos!
Kun avaat Realtek HD Audiohallinta:n, menet siellä Audio-I/O valikkoon niin näetkö siellä joidenkin liittimien kohdalla valkoisella piirretyn kuvan harmaan sijasta?

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
gilgaman
Newbie
_
18. syyskuuta 2008 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi tämän viive vastauksessani. Selvisi pian, että vika tosiaankin oli realtekin erittäin tyhmissä oletusasetuksissa (audionhallinnassa). Selasin manualia ja sattumoisin huomasin pienen kokeilun arvoisen asian. Jostain syystä oletuslähtönä on että äänipiuhat lähtevät etupaneelista! Jahka laitoin pois tämän niin äänet toimivat! Itselläni ei ole edes äänilähtöjä tuossa edessä joten kummaa että se oli oletuksena siis aivan kaikissa realtekin ajuriversioissa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > realtek hd audio - no audio sitten millään!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy