Hei. Minulla on tässä nyt hieman kysymyksiä ja valaisen niitä näin. Minulla on kolme tietokonetta: Fujitsu Siemens Scaleo P - pöytäkone, Asus EEE pc 701 ja HP pavilion kannettava. Suljetaan nyt aluksi HP pois koko asiastani.
Olen työssä nyt kuukauden/kaksi pyöritellyt eee pc:tä linuxilla. Oma tarkoitukseni oli alunperinkin vaihtaa koneeseen XP. Nyt aloitin projektin tuossa eilen. Etsiskelin tietoa, miten kyseinen palikka asennetaan. Nooohh.. eihän minulta enään löydy muistitikkua / ulkoista asemaa. Luin myös, että XP:n voi siirtää SD-kortilla. No eikö tuossa EEE Pc:n mukana tullut juuri SD kortti? Olen saanut kokoon karsitun Windows XP:n. Nyt vain ongelmana on, miten saada se eee:lle.
Rupesin ihmettelemään, miten koko korttia voi käyttää? Kun törkkään sen eee:hen, niin ei tapahdu yhtikäs mitään? No en nyt vielä jaksa pohtia tuota, mutta entäpä täysin uusi Fujitsu Scaleoni? No törkkäsin kortin SD kortin paikkaan, ja vieressä oleva vihreä valo muuttui keltaiseksi? ei taaskaan tapahtunut mitään uutta? Rupesin katsomaan ajureita "lisää laite" kohdasta: Sieltä löyty SD-Isäntäsovitin(?) kohta, kun painoin seuraava, ei windows ehdottanut mitään ajureita joita asentaa? Seuraavaksi menin itse Fujitsun sivuille ja katsoin koneen numerolla: Ei kaiketi mitään SD:hen liittyvää? Entä Asuksen ajurit?
Kuinka siis saada SD kortti toimimaan?
Toivoisin täältä apua ongelmaani, sillä haluaisin saada asukseeni Windowsin helpottaakseni tärkeitä töitäni. Kiitos etukäteen!
Kokeilitko HPn muistikortinlukijalla? Jos mikään kone ei tunnista sitä, niin se kortti on luultavasti viallinen. Kuinka iso se kortti on, että mahtuuko se XP siihen? Kyllä een pitäis melko heti tunnistaa se kortti..
Niin eee pc:n mukana mitään korttia tule, on vain muovinen demo lärpäke suojaamassa kortinlukijaa. Oikean kortin tunnistat siinä olevista kosketuspinnoista.