Latasin Asrockin sivuilta uusimman Biosin ja flashaus-ohjelman kyseiselle emolevylle ja poltin ne CD:lle boottilevynä. Käynnistin koneen ja se meni DOSiin, jossa sitten käynnistin Flash-ohjelman ja nimesin BIOS-tiedoston. Ohjelma ilmoitti hetken kuluttua, että päivitys onnistui. Käynnistin koneen uudelleen, mutta tämän jälkeen en ole saanut mitään kuvaa ilmestymään näyttöön.
Olen yrittäny tyhjentää CMOSin, käyttänyt BIOSin patteria irti, kokeillut laittaa näytönohjaimeksi vanhan PCI Nvidia GeForce 2:n ja hieman uudemman AGP Nvidia GeForce 6600:n ja yrittänyt vielä AMI Bioseissa yleensä olevaa palautus toimintoa jota kylläkään ei tämän sivun mukaan ole kyseisessä emolevyssä.
Onkohan olemassa jotain kikkaa, jota en tiedä, jolla voisin saada koneeni toimimaan. Ja onkohan vika juuri siinä, että päivitin BIOSin. Hullulta tuntuisi, että jokin muu paikka olisi hajonnut juuri saman aikaisesti. Auttakaa te viisaammat.
P.S. Ja eihän sitte viestejä, joissa sanotaan: "BIOSia ei tarvitse päivittää, jos ei osaa ja jos kaikki toimii niin kuin pitääkin." Olen päivittänyt BIOSeja useasti aikaisemminkin ja ongelmana oli, että muistikampani pyörivät 266Mhz:n taajudella, vaikka niiden pitäisi toimia 400Mhz:n taajudella.
Pystyiskö joku kertomaa mite tuo biossin pävitys onnistuu kyseiseen emoon. Yritin noitte disketteje kanssa jotai, mutta se valittaa vaa kun pistää sen sisää käynnistys vaiheessa, että "poista asennuslevyke" ja alapuolella käynnistääksesi koneen paina Enter. Jotain tuonnepäin. Eli miten tuon levykkee pitää tehä, että tuo onnistuu lukemaan sitä?
Olen nyt googlettanut paljon BIOSin epäonnistuneeseen päivittämiseen liittyen ja jossain tuli vastaan yksi vaihtoehto miten tuon saisi toimimaan. Irrottaisi BIOS piirin tuosta emolevystä, se lähtee irti vääntämällä, ja laittaa sen toiseen koneeseen, sen ollessa päällä ja flashaa siihen sen BIOSin uudestaan. Pitäisiköhän kyseisessä tilanteessa emolevyjen olla täysin samat, vai riittääkö, että BIOS piiri on samanlainen ja rikkinäinen piiri sopii siihen koloon, jossa toimivan emon piiri on?