User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 2.8.2025 / 22:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > tietokonekauppa.fi / data gazelle
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokonekauppa.fi / Data Gazelle
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
APV
Newbie
_
9. syyskuuta 2008 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
VAROITUS: SURKEA pulju!!!
Sain koneeni toimimattomana (DOA) johon he ylimielisesti sanoivat, että kone oli kunnossa kyllä heillä kun se lähti. Emo ja näyttis olivat rikki. Koneen tulo kesti 2 viikkoa tilauksesta, vaikka saldot olivat plussalla. Kone oli myös biosista laitettu päälle "over clocked" moodilla. Uskomatonta eikö!?!

Ilmeisesti ovat tapelleet koneen kanssa ja laittaneet tarkoituksella koneen asiakkaalle/allekirjoittaneelle, jotta saisivat kaupan aikaiseksi.

Ei tuossa ole kuin kolme vaihtoehtoa mitä todellisuudessa on tapahtunut:
a) ovat tietoisesti lähettäneet testaamattoman koneen
b) ovat ammattitaidottomia
c) molempia ylläolevia

Palautuksen jälkeen kone kuulemma korjattiin, mutta en pystynyt toteamaan sitä, koska kone tuli Postin kautta pahoja kolhuja kärsineenä (kiintolevyt irronneina kelkasta, näyttis vääntynyt, prosessori tuuletin vääntynyt).

Pyysin tämän johdosta heitä vaihtamaan kaikki komponentit, sillä kuka haluaa uuteen koneeseensa pompun kautta olevaa elektroniikkaa.
Pyyntöön vastattiin (minä soitin, kun heistä ei kuulunut mitään), että katsovat että mikä toimii ja vaihtavat uudet komponentit, vain rikkoutuneiden tilalle).

En voi missään tapauksessa suositella kenellekkään tätä puljua.
Ongelmien hoidossa he ovat erittäin ammattitaidottomia ja ynseitä asiakasta kohtaan, vaikka kuinka kauniisti yrittää asiaa heidän kanssaan selvittää. SURKEA PULJU!
Eivät myöskään suostuneet perumaan kauppoja useista pyynnöistä huolimatta. Konetta minulla ei ole vieläkään, tilauksesta on nyt kulunut n.4 viikkoa. Alkaa käämit kuumenemaan.
Staff Member

19 tuotearviota
_
9. syyskuuta 2008 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko harkinnut soittoa tai juttelua kuluttajavirastoon tai kuluttajaasiamiehelle paikkakunnallasi... Sitä kautta saa hoidettua vääryydet kaupankäynnissä.

Intel Core2D E8500 3.16GHZ, Asus Radeon HD4850 512mb, Asus P5Q Deluxe, Kingston 8GB DDR2 800MHZ, 2x Seagate Barracuda 1 Trb "RAID", Antec ANTEC P182B, CORSAIR 520W Silent, Loghitech MX5500 Laser, Windows 7 Home Predium 64bit
Senior Member

3 tuotearviota
_
9. syyskuuta 2008 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
flatout kerkesikin jo vastaamaan, ja olen samaa mieltä. Kyllä sulla pitäisi olla täysi oikeus perua kauppa ja vastapuolen pitäisi siihen jo lainkin puolesta suostua mukisematta :)

Tuon kokoisella ja suht' nimekkäällä firmalla en uskoisi olevan varaa mihinkään tuollaiseen perseilyyn... Mutta asiat voisivat olla vähän huonomminkin, esimerkiksi täällä hieman surkuhupaisa ja varottava esimerkki. Vaikka tuo linkin ketju onkin pitkä, kannattaa se lukea ihan alusta loppuun saakka...

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Mainos
_
__
 
_
APV
Newbie
_
24. syyskuuta 2008 @ 23:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain koneeni (itse asiassa hain sen itse Helsingistä asti heiltä Turusta) ja tarkistin paikan päällä että kone toimii. Laitoin usb tikun kiinni ja kone kiitti blue screenillä.

Myyjä vakuutti että kyse on usb tikusta. No problem, usko oli niin kova että nyt se toimii... 3d mark pukkas läpi safe startin jälkeen, eikun kone mukaan.

Kotona optinen asema teki kuoleman ekan tunnin aikana. Ohjelmien asennusta jatkoimme ulkoisella usb dvd asemalla, homma eteni.

Asennettuamme crysiksen ja europa universalis 3:n, niin kumpaakin pelatessa tapahtui tarkalleen sama ongelma, kone kaatui blue screeniin n. 30 min pelin aloittamisesta.

Surulliseksi asian teki se, ettei tietokonekauppa.fi vaihtanut uusia muisteja (vain emo ja prossu tuuletin, näyttis + dvd asema vaihdettiin)useista pyynnöistä huolimatta "postin pompun" jälkeen, myös kiintolevyt olivat samat (ne jotka oli irronneet iskun jälkeen kelkoistaan).

Tuo vika viittasi selvästi siihen että joko toinen tai kolmas muistikampa oli viallinen, kun muisti vuoti yli seuraavaan "vialliseen" kampaan, homma oli siinä, blue screen.
(Windowsin muistitesti julisti ne kuitenkin ehjäksi, mutta jokainen tietää että kyseinen testi ei ole täysin validi).

Onneksi kuitenkin täytyy sanoa, että tällä kertaa he suostuivat kaupan purkuun ja rahatkin tuli tilille, vaikka sai jännittää, että mitenköhän niiden kanssa käy (luottamus oli jo tähän asti mennyt pohjamudan alapuolelle).

Kuitenkin täytyy todeta, että koko prosessi oli erittäin raskas.

Tietokonekauppa.fi on hyvinkin ok mesta, jos homma toimii.

Tarina onkin sitten toinen jos tulee ongelmia... huomaat olevasi aika heikoilla ja yksin. Kysymys kuuluukin, KUKA haluaa ottaa riskin...?

Suosittelen siis lämpimästi tietokonekauppa.fi:tä ;)
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > tietokonekauppa.fi / data gazelle
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy