ProCaster DVD-002
|
|
Sikunen
Junior Member
1 tuotearvio
|
30. lokakuuta 2004 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt siis oikeasti itkettää:
Tilasin kyseisen procaster soittimen ja sainkin sen jo. No joo muut media formaatit toimivat moitteetta, mutta ostetut DVD elokuvat jumittavat 2-3 kertaa leffan aikana niin että soittimen joutuu sammuttamaan! Luulin aluksi että levyssä on vikaa mutta sama toistuu jokaisella DVD levyllä.
Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Vai olenko saanut ns."maanantai" kappaleen?
Jamsa
|
diski
Member
3 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2004 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ostetut DVD elokuvat jumittavat 2-3 kertaa leffan aikana niin että soittimen joutuu sammuttamaan!
Olen huomanut tässä laitteessa saman kun aikasemassa Mpeg4 soittimessani, laite kuumenee tosi paljon ja mitä enemmän bittejä niin sen kuumempana se käy, joten yritä laittaa soitin sellaisen paikaan jossa se ei kuumene. Katsoin nimittäin päivällä yhden leffan jossa oli korkea bitrate ja se rupes jumittaa lopussa ja huomasin et laite on tosi kuuma, ja sit jos on vielä maanantaikappale niin......
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2004 @ 17:27
|
Sikunen
Junior Member
1 tuotearvio
|
31. lokakuuta 2004 @ 05:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Laite on melkolailla eristyksessä kaikista muista sähkölaitteista, omalla hyllyllä korkeus n.30cm ja molemmilla puolilla jotain 15cm tilaa sekä takana 10cm.
En usko että lämpeneminen olisi ongelma? Voisiko tuohon auttaa sen firmiksen päivittäminen (?), ei millää jaksaisi laittaa menemään Helsinkiin Verkkokaupalle huoltoon..
Joo pitääpä kokeilla sitä päivittäistä illalla ensin jos se ratkaisis probleeman.
Toinen ongelma olis satunnaisesti esiintyvä äänien "sekoaminen" DVD leffoja katsoessa, tosin se korjaantuu kun vaihtaa äkkiä toisella ääniraidalle ja takaisin, voisikohan vika olla dolby digital purkaimessa? Katsoin leffan kommenttiraidalla läpi eikä mitään ongelmia esiintynyt?
Jamsa
|
oam
Suspended due to non-functional email address
|
31. lokakuuta 2004 @ 06:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Onko kukaan kokeillut Yamadalle modattuja firmwareja? Yamadan viimeisin beta5 ainakin on testattu Procasterille sopivaksi joten luulisi, että nämä siitä modifioidutkin firmikset sopivat.
My-Yamada foorumilla on porukkaa jotka ovat modanneet firmiksiä, lähinnä tekstityksen fontin parantamiseksi. Tässä threadissa lupaavimmat tuotokset:
http://tinyurl.com/59or9
Onko kokemuksia tuollaisen lykkäämisestä Procasteriin? :)
Vastaanpa itse itselleni. Päivitin Procasteriini Yamadan modifioidun firmwaren antamastani linkistä. Sain hienomman aloituskuvan, paremman subtitle fontin ja mahdollisuuden valita iso tai pieni subtitle fontti! Itselle riittää aika pieni fontti joten tämä oli tervetullut lisä. Isossa subtitle fontissa ei ole lainkaan sitä harmaata taustaa joten se on hyvin lähellä "telkkarin" tekstityksiä :)
Tekijän oma threadi täällä, jossa myös download linkit:
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=148&view=findpost&p=617
|
diski
Member
3 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2004 @ 06:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Joo pitääpä kokeilla sitä päivittäistä illalla ensin jos se ratkaisis probleeman.
Tämä selittääkin ongelmat laite on tosi hutera ilman tota päivitystä, joten kannattaa päivittää heti kun saa laiteen.
|
Member
|
31. lokakuuta 2004 @ 10:28 |
Linkki tähän viestiin
|
osaakos kukaan auttaa miten tohon procasteriin saa ton firmware päivityksen latasin ton zipin "tosta edellisestä linkistä" jossa oli toi yamada_1252_v3_Mtz.iso eli miten siitä ettenpäin? (poltto tapahtuu)
pitääko kaikki kolme tiedostoa polttaa:
- dummy,
- zdvx6000.bin
- zdvx6600.bin
ja pitääkö muuttaa tedostojen kirjaimia isoksi jne. päivitin verkko kauppa.comin wirmwaren,muuten toimii mutta tekstit puuttuu leffasta jonka säädin,filet on nimillä:
jet li - hero.avi
jat li - hero.srt
jet li - hero.sub
eli onko näin että toi sub on liikaa tossa levyllä
"Kiitos ja kumarrus"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2004 @ 09:54
|
Newbie
|
31. lokakuuta 2004 @ 14:39 |
Linkki tähän viestiin
|
ProCasterin valmistajalla taitaa olla maanantai päivä useamminkin kuin kerran viikossa! Mulla lähtee laite jo toistamiseen huoltoon.
Ensimmäisessä eivät toiminut mikään kunnolla. Tässä eivät toimi MPEGit. Kaikki mahdolliset variaatiot pätkii, pixelöityy, jämppää taikka äänet katoaa... Pikkasen alkaa harmittaa! Levyt kyllä tunnistuu laitteessa ja lähtevät mukisematta pyörimään.
No toivotaan, että niillä vielä vaihtolaitteita riittää kaikille tarvitseville. Näitä vehkeitä tuskin kummemmin huolletaan, tämäkin vaihtolaitteeni tuli korkkaamattomassa paketissa.
Jännittää sano mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.
|
diski
Member
3 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2004 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä ole meikäläisenkään huolosta saamani korkaamaton uusi laite toiminut moitteeta, välillä kuva hyytyy ja ääni jatkuu (ja ei aina palaa synkaan) ja kauhukseni olen huomanut samankaltaista särinää kuvassa kun mitä oli aikasemassa laiteessa, toki nyt tosi tosi lievänä. Ja laite käy tosiaan aika kuumana joten herää epäilys että toi kuumuus rikkoo laiteen jos on edes pikkasen valmistusvikoja. Laite on mulla sellaisessa paikassa että on ilmaa ympärillä reilusti.
Tää kappale on ilmeisen lisäksi tosi kranttu levyistä lukee joitakin hitaasti ja jumittaa...välillä auttaa kun levyn lataa uudestaan useaan kertaan.. ja välillä ei...
Eli maanantai taitaa tosiaan olla valmistajalla aika monena päivänä viikosta. Toivotaan että tämä kappale kestää, ja ei tarvi tml:n tavoin viedä taas huoltoon....
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2004 @ 20:55
|
Sikunen
Junior Member
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2004 @ 06:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi tätä elämän kurjuutta:
Meinasin eilen sitten päivitellä sen procasterin ja eiköhän tuttu ja turvallinen LG:n polttava ärrävee hajonnu. Meikäläisellä kyllä sattuu näitä! Ensin hajos siemensin kännykkä sitten procaster ja nyt polttava.
Ei ole reilua.
Onneks tekulla on polttavat koulussa niin vois yrittää uudestaan. Kumpi sinne nyt kannattaa tyrkätä sisälle, yamadan softa vai procasterin softa?
ps. taakuupalautuslomake esitäytetty
Jamsa
|
temi
Senior Member
14 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2004 @ 07:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Pistä ProCasterin softa.(on parempi takuun kannalta)
|
Mcdeath
Newbie
|
1. marraskuuta 2004 @ 09:07 |
Linkki tähän viestiin
|
OAM: Hieno homma, taidan itsekin päivittää tuon
firmiksen. Yksi kysymys vielä, toimiiko tuossa modatussa firmiksessä skandit teksteissä? Tuon tekijähän taitaa olla joku Polakki, siksi mietin ääkkösten kohtaloa.
|
oam
|
1. marraskuuta 2004 @ 10:08 |
Linkki tähän viestiin
|
odie01:
Otat sen zdvx6600.bin ja nimeät sen saman nimiseksi kuin mikä on Procasterin firmiksen nimi siellä Verkkokaupan sivuilla. Soitin ilmeisesti katsoo firmiksen nimeästä että "sopiiko tää mulle vai ei". Nimeät sen siis Procasterin tavalla. Sitten poltat vain yhden .bin tiedoston levylle, laitat asemaan, soitin lukee firmiksen, avaa luukun, otat levyn pois, odotat kärsivällisesti että soitin sulkee luukun ja homma on ohi. Käyt setupissa pistämässä asetukset kuntoon.
Mcdeath:
Kyllä skandit toimivat.
|
Mcdeath
Newbie
|
1. marraskuuta 2004 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Oam:
Vielä yksi kyssäri, näyttäs siltä, että tossa firmiksessä on vain 2 riviä.. riittääköhän ne?
Tietty tolla pienellä fontilla saa ~80merkkiä/rivi.
|
Mcdeath
Newbie
|
1. marraskuuta 2004 @ 10:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis 88 merkkiä max ei / rivi.
|
Member
|
1. marraskuuta 2004 @ 11:55 |
Linkki tähän viestiin
|
oam
oletko itse päivittänyt ton kyseisen firmwaren masiinaas että suositteletko? ja mitkä asetukset pitää muuttaa tosta setup valikosta.
eli tähän muotoon ja polttoon vai : zDVX2410.bin
kiitoksia..
|
Mcdeath
Newbie
|
1. marraskuuta 2004 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kappas,
Eipä onnistunu firmispäivitys mihinkään suuntaan.
Jokaisessa cdrw:ssä (kokeilin 7 erilaista)sanoo unknown disc. Tänhetkinen firmis on yamadan viimisin eli beta5. Pitänee kaivella toi sarjaporttikaapeli esiin ja puikata firmis sitäkautta. Vois tietty
polttaa dvd-rw:lle vielä kokeeks.
|
F100
Newbie
|
1. marraskuuta 2004 @ 16:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun soittimeni ei pysty toistamaan xvid-levyjä sujuvasti. Lähetin e-postia verkkokaupalle ja kysyin missä vika on, sain tämmöisen vastauksen. Mutta onko se nyt näin? 14 päivän palautumisoikeus päättyy huomenna...
Verkkokauppa: "Todennäköisesti johtuu siitä ettei soitin tue kaikkia xvid formaatteja. Voi
kokeilla tietysti toisella soittimellakin mutta luulen että kyse on vaan
soittimen softasta."
|
diski
Member
3 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2004 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mun soittimeni ei pysty toistamaan xvid-levyjä sujuvasti
Quote: "Todennäköisesti johtuu siitä ettei soitin tue kaikkia xvid formaatteja. Voi
kokeilla tietysti toisella soittimellakin mutta luulen että kyse on vaan
soittimen softasta."
Aika outo vastaus tähän menessä mulla on kaikki xvid:t toistuneet (tekstitykseen en ota kantaa) kunhan laiteeseen on laitettu uusin firmware ja muistaa ottaa packed bitstream:in niistä xvid:eistä pois:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/104366
ja ne lähtee tällä softalla:
http://www.moitah.net/MPEG4Modifier-1_1_0.zip
Oletan että olet nämä asiat tehnyt? kuulostaa ennemänkin laitevialta jos noista huolimatta ei näy.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2004 @ 16:55
|
oam
|
2. marraskuuta 2004 @ 03:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Odie:
Quote: eli tähän muotoon ja polttoon vai : zDVX2410.bin
Kyllä. Ja olen päivittänyt, hyvin toimii. Setupista tietty säädät ääni ja kuva-asetukset kuntoon kuten tähänkin asti olet tehnyt. Vai toimiko hyvin jo defaulteilla? Hyvä sitten :)
Mcdeath:
Quote: Eipä onnistunu firmispäivitys mihinkään suuntaan. Jokaisessa cdrw:ssä (kokeilin 7 erilaista)sanoo unknown disc. Tänhetkinen firmis on yamadan viimisin eli beta5.
Siispä nimeät uuden firmiksen nyt Yamadan kaavan mukaan, eli zdvx6600.bin ja poltat sen :) Koneesi on jo "Yamada" koska olit päivittänyt Yamadan beta firmiksen. Firmis siis pitää sisällään minkä nimisenä se odottaa saavansa päivitystiedoston.
|
Mcdeath
Newbie
|
2. marraskuuta 2004 @ 03:40 |
Linkki tähän viestiin
|
OAM: Kiitos, tyhmä pää kesät talvet ;), pitääpä kokeilla. Mulla tosiaan oli Procasterin muotosena se firmisfilun nimi.
|
Sikunen
Junior Member
1 tuotearvio
|
2. marraskuuta 2004 @ 06:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm
Nyt olis softa päivitetty (procasterin oma), testivaihe vielä kesken: Ostettu DVD meni läpi tökkimättä (teksteillä,5.1 äänillä), englannista tuotu DVD Saving Private Ryan tökkäs n 8min (tekstit ja 5.1 äänet) kondalla jättäen mustan ruudun ja jouduin sammuttamaan laitteen. Divx,mp3 ynnä muut testataan ilemmalla.
Näyttääpä suurin ongelma laitteella olla DVD:n chaptereiden vaihto sillä siinä kohdassa laite yleensä on jumittanu, olisko tekstitys bugi?
Jamsa
|
MuffDiver
Member
|
2. marraskuuta 2004 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Jotenkin alkaa vaikuttamaan siltä, että muutaman kympin lisäsijoitus oikeaan Yamadaan kannattaisi tehdä! Sen verran tuntuu tästä Procasterista löytyvän ongelmaa...
|
Member
|
2. marraskuuta 2004 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
oam:
toimii hyvin päivitys kiitos viheistä.
vielä tarvitsisin tietää että saako leffan toimimaan teksteillä näin.hain tekstit eli riittääkö että nimeän kummatkin "leffan & tekstin" vaan idettisiksi ja poltan normaalisti data cd.nä..
|
Juhoman
Member
|
3. marraskuuta 2004 @ 03:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Riittää jos tekstit on oikeassa formaatissa.
Mulla ei ole ollu mitään ongelmaa koko laitteella jos vaan on aina muistanut poistaa Packed Bitstreamin ja se uus kikka joka auttaa tekstejä XviDin kanssa on kans muahtava. Joten olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen tähän vehkeeseen.
Teksteille DirectSub ohjelma jolla ne muokataan Yamadalle sopiviksi.
|
Mainos
|
|
|
surkka
Junior Member
|
3. marraskuuta 2004 @ 07:02 |
Linkki tähän viestiin
|
ostin just procasterin, enkä saa toimiin verkkokaupan firmistä sitten millään...laite ilmoittaa " unknown disc " kun koitan päivitystä asentaa. epäilen polton jotenkin epäonnistuneen, elikkäs millä saan sen pelkän bin-tiedoston poltettua levylle, kun mä en ainakaan powerarchivella saanu sitä biniä irti siitä.
|