Citymarketin halpis-DVD
|
|
Donatus
Suspended due to non-functional email address
|
18. maaliskuuta 2003 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo Svcd:t ja Vcd:t pelittää kun tekee bin imagen Vcdeasylllä ja käräyttää sen cdrwin5 :lla. yritin tehdä myös VCDEasylla jpg-kuvista kokoelma-vcd levyä. Toimii, mutta... kuvat mennä rallattelee omaa tahtiaan vaihtuen noin 2-3 sek. välein... Mitenkähän sen sais toimimaan niin ettei se vaihda niitä kuvia omaa tahtiaan vaan esim skip-napilla?
Ja omituisuuksia: Kaksi levyä tehty samalla tavalla >> kun laitoin ekan levyn sisään, ei tunnistanut(NO DISK), vaihdoin toisen levyn >> tunnisti, vaihdoin uudestaan ekan levyn >> tunnisti.... heh...
|
KaiL
Newbie
|
19. maaliskuuta 2003 @ 03:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Suomi oletuskieleksi?
Saako Baier 903-laitteessa suomen valittua
oletuskieleksi, vai pitääkö se valita
aina erikseen joka levyn kohdalla?
Citymarketin myyjällä ei ollut hajuakaan
asiasta.
Terv. Kai
|
zeniitti
Junior Member
|
19. maaliskuuta 2003 @ 04:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Olenko laiska? Olen.
Voisko joku ystävällisesti laitta tiiviisti yhteen viestiin selvät ohjeet, ohjelmat ja linkit, kuinka tehdään SVCD/VCD DVD:stä, joka näkyy Baieriliia? Lueskelin vanhoja viestejä, mutta en oikein saanut niistä kunnolla itri mitään. Olis varmaan aloittaa viestien lukeminen kaaaauan aikaa sitten...
Näitä lukee varmaan moni muukin laiska ihminen, joka painii saman asian kanssa.
tänks
|
pede
Member
|
20. maaliskuuta 2003 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Binistä poltettu Baierilla näkyvä VCD tai SVCD, joka on autettava alkuun Baierin ilmoitettua LOADING DISK, PBC ON, STOP saa käyntiin sillä MENU, 3 ,1 kaukisnäppäilyllä, mutta helpompi ja loogisempi on painaa PBC ON/OFF näppylää kaukiksessa (eli sitä ylhäällää oikealla jota ei ole merkitty), jolloin Baier ilmoittaa PBC OFF ja sen jälkeen PLAY näppylää, niin ei tarvi seikkailla PBC:n valinnoissa..
|
zeniitti
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2003 @ 07:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko sama millä softalla imagen tekee? Millä kannattaa tehdä?
|
zeniitti
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2003 @ 07:58 |
Linkki tähän viestiin
|
buttzg & pede
Vielä siitä mustavalkoisesta kuvasta. Itselläni oli sama ongelma ja siitä pieni mukava tarina.
Eli siis ostin dvd-soittimen halvalla ja ajattelin, että kokeillaan vaikka se toimis. Vein kotiin, vuokrasin dvd-leffan ja avot puolen tunnin jälkeen kuva meni mv:ksi. Noh, halpa soitin, siinä vika, vaihdetaan uuteen cittarissa. Menin ja voihdoin. Tulin kotiin ja avot, puolen tunnin jälkeen kuva taasen mv. No prkl, ajattelin. Ei voi olla samaa vikaa kahdessa soittimessa. Eikun cittariin mars. Myyjä kysyi, "Etkö sä tuonut aikasemminkin koneen tänne, jossa oli mv kuva?" "-Joo" "-Ei siinä kyllä mitään vikaa ollu, se on pyörittäny leffaa koko ajan, värit säilyttäen." Sain silti puhuttua itselleni uuden koneen. Ja kotiin testaamaan. Kappas yllättäen kuva meni mv:ksi ja oli hermot palaa. Yks plus yks plus yks, ei voi olla kaikissa sama vika. Oikeastaan tv:säkään ei voinut olla vika, koska se ei ollut mikää budjettiluokan toosa, ja olipahan se aika uuskin. Kokeilin toisella tv:llä, pienellä matkatelkkarilla. Pistin pyörimään kolmen tunnin leffan. Annoin pyöriä ja kattelin toisella tv:llä samalla jotain muuta. Pikkutoosa oli kokoajan kiinni. Välillä tarkistin kuvan, ja koko ajan oli värit. No sitten tulin siihen tulokseen, että tv:hän se on paskana -> huoltoon. Meni viikko ja tv tuli samanlaisena takas. Ei oo totta, missä vika voi olla. Kaikki eri vaihtoehdot on dvd:n valikosta kokeiltu ja monilla eri johdoilla, scartilla ja komposiitilla.
Sitten hoksasin kokeilla dvd soittimen uudelleen sijoitusta. Ajattelin, että jos se ottais häikää Sonyn dts-vahvistimesta tai Saloran videoista. Siirsin soittimen yksikseen muualle. Ylläri ylläri, kuva pysyi koko leffan ajan värillisenä, ja molemmilla toosilla!
Ongelma ratkaistu, vastaus ylikuumeneminen. Käyttössähän vahvistin kuumenee aikalailla. DVD-soitin oli vahvistimen ja videon välissä, eikä tullut mieleenkään, että mv-kuva vois johtua siitä. Se miksi kuva pysyi värillisenä pikkutoosalla, oli yksinkertaisesti se, että en pitänyt vahvistinta päällä. En tarvinnut ääntä, vaan testasin kuvaa.
Vaikeuksien kautta voittoon. Siitä lähtien soitin on saanut olla yksinäisessä ylhäisyydessään sivummalla, eikä kotiteatterin keskipisteessä. Ja kuva on värillinen...pysyvästi!
...miettikääpä sitä!
|
49cent
|
21. maaliskuuta 2003 @ 10:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Saako baierilta mitenkään suoraa signaalia subbariin? Vai pitääkö se aina kierrättää vahvistimen kautta? Subwoofer ON-asetuksella se ei onnistunut vaikka kokeilin varmaan kaikkia mahdollisia asetuksia sen ohella. Mistä kiikastaa?
|
Ruco
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2003 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko totta että Baier 903 ei toista Nerolla poltettuja VCD levyjä, mutta Roxio Easy CD Creatorin tekemiä VCD levyjä toistaa???
|
zeniitti
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2003 @ 03:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Olenko laiska? Olen.
Voisko joku ystävällisesti laitta tiiviisti yhteen viestiin selvät ohjeet, ohjelmat ja linkit, kuinka tehdään SVCD/VCD DVD:stä, joka näkyy Baieriliia? Lueskelin vanhoja viestejä, mutta en oikein saanut niistä kunnolla itri mitään. Olis varmaan aloittaa viestien lukeminen kaaaauan aikaa sitten...
Näitä lukee varmaan moni muukin laiska ihminen, joka painii saman asian kanssa.
tänks
Niin siitä vielä, että olisin todella kiitollinen jos tämä onnistuisi.
|
Lintta
Newbie
|
26. maaliskuuta 2003 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, Eli minäkin haluaisin tietää että miten tehdään toimivat VCD/SVCD Baier DVD Soittimeen!
Kun ei tuosta keskustelusta ota selvää ku toinen väittää toista ja sit toinen heittää ihan jotain muuta perään. Elikkä jos sais selkeellä suomenkielellä selityksen miten se hoituu niin olisin kiitollinen!
Kiitos ja anteex.
|
make200
Member
|
26. maaliskuuta 2003 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
poltahan dvd-videoksi niin toimii aina ;)
(authoroit siis vobeiksi)
|
viili
Newbie
|
26. maaliskuuta 2003 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ihan selkeesti edellisiä kirjoittajia lainaten.
Oletan tässä että (s)vcd tai cvd yhteensopivat mpeg-1/2 tiedostot on saatu aikaan.
Esimerkkinä toimintamallista
-----------
1. Authorointi VCDEasyllä (löytyy esim. dvdrhelp.com)
Luodaan vcd normaalisti siten, että tehdään kovalevylle .CUE ja .BIN päätteiset image tiedostot. PBC (=play back control) kannattaa ottaa pois käytöstä, levyä käytettäessä välttyy menu & numeronäppäinten räpellykseltä.
-----------
2. Poltetaan *pelkästään* image_nimi.BIN -tiedostosta levy esim. CDRWIN 5.xx:llä.
Asetuksista mode-2, packetsize: 2352, TOC: CD-ROM.
-----------
Nerolla ei kannata polttaa, tuota TOC -systeemiä ei saa ainakaan pakotettua -> ei toimi.
Myöskään vanhemmilla CDRWIN:eillä ei polton asetuksia pääse muuttamaan -> ei toimi.
Itse olen koennut edellisen toimivaksi systeemiksi. Luulisin (s)vcd imagen authorointiin käyvän minkä tahansa ohjelman kunhan seuraavat ehdot täyttyvät:
- CD:llä on yksi sessio, yksi raita
- PBC (play back control) aiheuttaa kaukosäätimen räpläämistä
- Chapter merkinnät aiheuttavat pätkimistä
- CD:n formaatti on ISO mode-2, 2352.. TOC CD-ROM (ei CD-XA!!!)
Muuten ei baieri tunnista välttämättä levyä lainkaan, tai toimii tahmaten.
Jos Baier ilmoittaa näppäinten koplaamisesta "NO DISC" ei mitään ole tehtävissä.
Nämä olen omasta mielestäni itse todennut, laitteissa saattaa olla yksilöeroja foorumin juttuja lueskeltuani. Korjatkaa jos huomaatte räikeitä virheitä jutussani.
----------------------------------
Death Comes in the Shape of Ohjus!
|
Lintta
Newbie
|
26. maaliskuuta 2003 @ 11:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti! Eiköhän se tästä nyt onnistu. En ole vielä kokeillu mut luulis et nyt toimii. täytyy vaan toivoa..
|
buttzg
Newbie
|
31. maaliskuuta 2003 @ 17:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Zeniitti:
Onko toi raitisilmaformaatti oikeasti noin tehokas? Mun Baier on päällimmäisenä laitteena ja sen alla on kylmänä nököttävä Sonyn vhs...
Vaikea uskoa että se toimisi kunnolla ihan yksikseen.
|
zeniitti
Junior Member
|
1. huhtikuuta 2003 @ 02:57 |
Linkki tähän viestiin
|
buttzg:
Aluneperin laitoin dvd:n vahvistimen ja videoiden väliin. Siinä värit ei pysyny ku alle ½ tuntia. Siirsin soittimen ylimmäksi ja kuva saattoi pysyä värillisenä tunninkin. Kolo oli muutenkin ahdas, laitteiden päälle jäin vain pari senttiä tyhjää. Uudessa paikassa kuva pysyy värillisenä.
http://koti.mbnet.fi/zeniitti/kuvat/jpg/tvtaso.jpg
Kuvassa vasemman kaiuttimen alla on vanha Sonyn cd-soitin. Nykyisin paikalla on siis Baier.
|
Seise
Newbie
|
1. huhtikuuta 2003 @ 06:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelma 5.1 äänen kanssa :
5.1 äänet toimivat muuten "moitteettomasti" , mutta woofferiin asti signaali ei jostain ihmeen syystä päädy.
Jos otan signaalin suoraan soittimesta woofferiin ( en siis vahvistimen kautta ) , basso kuulostaa todella omituiselta, toistaen vain "terävät kolahdukset". Antoisa humina puuttuu kokonaan.
Tämä on siis analogisilla lähdöillä, digitaalisista en osaa sanoa , koska minulla ei ole koaksi-liitäntää vahvistimessa.
Tähän mennessä olen ollu yhteydessä Sonyn HelpDesciin ( vahvistin on Sonyn SDR335 ) ja Veikon koneeseen. Apua em. paikoista ei ollut. Olisiko täällä joku , joka osaisi auttaa?
Tähän mennessä olen tehnyt :
- Tarkistanut , että DVD-valikosta "Subwooffer" - ON
- Kokeillut vahvistimen puolelta äänikentät
- Uusinut piuhat ( nyt on "tech-link":in kullatut piuhat )
- Vaihtanut soittimen, koska luulin aluksi, että vika on soittimessa. Ei ilmeisesti ole ( tai sitten minulla on huonoin tuuri tällä planeetalla )
Kiitos avusta,
Seise
|
ahb0607
Suspended permanently
|
14. huhtikuuta 2003 @ 18:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttääkö teiän baier DVD-R levyjä?
Omani suostuu näyttämään vain DVD+R levyjä.
Aksu
|
komppi
Newbie
|
15. huhtikuuta 2003 @ 10:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä minulla ainakin nakyy DVD-R ja DVD+R levyt. DVD+RW levyt toimivat siten, että laittaa levyn sisään ja sammuttaa virran Baierista ja käynnistää sen uudestaan DVD+RW levy sisällä niin silloin se yleensä suostuu tunnistamaan levyn. Kokeile tuota temppua, jos DVD-R levy ei muuten toimi.
|
drinksu
Newbie
|
19. huhtikuuta 2003 @ 18:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Noi vcd:t sain itse ainakin toimimaan vaikka poltin ne Nerolla (versio:5.5.9.0). Poltin cd:lle 5 videota; 4 lyhyttä (n. 2 min) ja yhden pitkän (vähän alle tunti). Aluksi ei toiminut ja latasi vain, mutta luettuani tätä palstaa hetken sain joltakin hyvän vinkin, eli laitoin mp3-cd:n ensin asemaan ja tämän jälkeen vasta vcd kiekon. Baier ei reagoi mitenkään tähän levyyn ja mitään kuvaa ei ilmesty, mutta sitten kun painaa MENU-namiskaa kaukosäätimestä, niin ilmestyy valikko, josta voi valita näytettävän videon numeronäppäimellä ja video alkaa näkymään. Itselläni videot näkyvät vain pari sekuntia alusta, mutta kun videoa kelaa niin se sitten näkyy loppuun saakka kunnolla. Kannattaa varmaan kokeilla.
|
pastor
|
21. huhtikuuta 2003 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
To Seise!
Oletko koittanut kumpaakin subbarin kanavaa, kuulostaa vaan et olisi vaihe väärinpäin eli kokeile vaihtuuko ääni yhtään kun käytät johtoa vaikka eka + ja sit - RCA liittimessä. Toinen vaihtoehto vois olla että olet valinnut etukaiuttimien kooksi Large jolloin ei anna tarvittavan suurta impulssia subbarille ja tämä saa vain kaikkein kovinta tehoa vaativalla osuudella impulssin, koita vaihtaa etukajarien kooksi Normal tai Small jos siinä soittimessa on nämä valinnat(en tunne soitinta). Kolmanneksi voisi olla et subbari ei ole aktivi-mallia jolloin sun vahvistin jaksaa kyllä sitä käyttää mutta DVD:ssä ei riitä potku kyllä muuhun kuin tuohon pieneen kolahdukseen( et kertonut oliko käytössäsi Aktiivi-Subbari vai ihan normaali elementti laatikossa).
|
eCu-
Junior Member
1 tuotearvio
|
28. huhtikuuta 2003 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Tänään kävimen moisen Baierin 903n sittarista kainaloon nappaamassa. Hyvin hyrrää. Tosin en ole testannut kuin 2 DVD:llä ja 1 SVCD:llä [http://www.sunpoint.net/~kartza/baier903/], kaikki kolme toistuivat mukisematta. Kelpo peliltä vaikuttaa näin ensisilmäyksellä.
|
ktsys
|
1. toukokuuta 2003 @ 16:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä toimi minulla: ennen crackiä VCD tai SVCD levyt eivät toimineet, nyt toimii...
- Luukku auki
- koodi: 2 1 1 9 ( VCD support ON)
- koodi: 2 1 1 0 ( VCD support OFF)
|
eCu-
Junior Member
1 tuotearvio
|
2. toukokuuta 2003 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä en sa toimimaan tota aluekoodin vaihtoa. Mystistä. Ku kaikilla muilla pelaa.. Mulla tosin on uudempi versio kuin esim tuossa sivuilla jotka mainitsin.. Saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa.
|
pede
Member
|
2. toukokuuta 2003 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
ktsys
eipä sun vcd hackis toiminu mun baierilla
kumpaankaan suutaan ei muutosta. cdrwinillä binistä poltetut toimii ennen ja jälkeen molempien numerosarjojen näpyttelyä ja nerolla oikein cue:sta poltetut eivät
reagoiko kone sulla mitenkään näpyttelyysi muutoin kuin että vcd:t toimii?
|
Mainos
|
|
|
Donatus
|
2. toukokuuta 2003 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kellään tietoa mitä VIRTUAL JA VOCAL napeista tulevat merkinnät tarkoittavat, ne on kyllä jonkunlaisia audio efektejä, mutta mitä mikin merkki tarkoittaa...?
|