AMD vs INTEL
|
|
Virus88
Member
|
13. helmikuuta 2006 @ 11:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaahas...sota siis jatkuu :D
|
Patrik28
Member
|
13. helmikuuta 2006 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan, olen itsekin huomannut noita esitestattuja osia myynnissä. Esim. modausfirmat myyvät takuukellottuvia prossuja, näyttiksiä, muisteja... mutta ottavat siitä hyvästä lisähintaa. No tietysti virittelijälle se on tärkeä asia.
Nykyään valmistajat ovat huomanneet, että kaikki ei halua boxed jäähdytintä mukaan, mikä on ihan hyvä. Vielä kun emolevyvalmistajat osaisivat irrottaa integroidun äänikortin emoista, niin olisi hyvä. Olin kyllä tosi tyytyväinen Abit KT7A:han aikanaan, mutta enää pakotetaan vain integroinnin ihmelaitteisiin.
|
1of2k
Suspended due to non-functional email address
|
13. helmikuuta 2006 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Paitsi että AMD on muuttamassa kaikki prossat boxatuiksi...
Laatu kunniaan!!!
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
13. helmikuuta 2006 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
"Mikähän emo sitten kaataa amd koneita?
Nf2, nf3pro ja nf3 ultra piirisarjat eivät ainakaan ole aiheuttaneet ongelmia vakaudessa"
Ei mikään emo,vaan PIIRISARJAVALMISTAJA kuten VIA...
Kaikki piirisarjat AMD:n prossuille ovat tietenkin epävakaampia kuin Intelin piirit Intelin prossuille, koska ei AMD valmista piirisarjoja enää...eihän joku VIA esimerkiksi voi tietää juuri mitään AMD:n prossuista; arvaa vaan valistuneesti ja that´s it!!
"Paitsi että AMD on muuttamassa kaikki prossat boxatuiksi..."
Mistä tälläisen tiedon olet saanut? Ihan uutta minulle!!
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
3. Asus VivoBook 17 X705MA
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2006 @ 21:51
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. helmikuuta 2006 @ 03:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon tuosta vakaudesta FORWARDin kanssa samaa mieltä. Ainakin teoriassa tuntuisi, että jos emon piirisarja ja prossu on saman valmistajan käsialaa, niin vakaus olisi parempi. Eipä oo kyllä ollu mitään ongelmia vakauden kanssa, vaikka tälläkin hetkellä ULin piirisarja ja AMD:n prossu...
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
14. helmikuuta 2006 @ 04:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Sellaista paskanjauhantaa taas että ei mitään rajaa...
yleensä se vika on tuolin ja näytön välissä.
En edes muista milloin koneeni olisi kaatunut muun kuin oman virheen takia.
|
lunix
Senior Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 05:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kaikki piirisarjat AMD:n prossuille ovat tietenkin epävakaampia kuin Intelin piirit Intelin prossuille, koska ei AMD valmista piirisarjoja enää...eihän joku VIA esimerkiksi voi tietää juuri mitään AMD:n prossuista; arvaa vaan valistuneesti ja that´s it!!
No okei, Windowsissa VIA ei ole välttämättä ole vakaa, mutta jostain kumman syystä Linux ei kärsi vakausongelmista. Eli olisiko mahdollista että syy olisi jossain muussa kuin piirisarjassa?
|
ReXi
Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 09:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: eihän joku VIA esimerkiksi voi tietää juuri mitään AMD:n prossuista; arvaa vaan valistuneesti ja that´s it!!
Jaa että VIA ei tiedä mitään AMDn prosessoreista mutta silti valmistaa piirisarjoja niihin? Taas sellaista bs:ää että huhhuh..
What? You smell blood on the wind?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. helmikuuta 2006 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
"Jaa että VIA ei tiedä mitään AMDn prosessoreista mutta silti valmistaa piirisarjoja niihin? Taas sellaista bs:ää että huhhuh.."
C´mon, tuohan oli HUUMORIA,jota eivät tuollaiset tosikot kai ymmärrä...hahhaaaaahhah!!* kierii lattialla vedet silmissä nauraen hysteerisesti*
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
|
aari-mies
Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
näyttää siltä että kummastakin löytyy huonoja ja hyviä puolia joten tätä kiistaa on (lähes?) mahdotonta ratkaista
|
Lordjupu
|
14. helmikuuta 2006 @ 14:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole mahdoton, sillä toinen sopii edelleen pelaamiseen, toinen on "joka_paikan_höylä :)
ps. ensimmäinen on AMD :D
ASUS A8N-E , FORTRON 350w , 120GB , 2x 512MB , AMD A64 3200+ [VENICE] , c3d X800 GTO , WIN XP PRO , DVD +-RW 16X
|
aari-mies
Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
no sehän on sillä selvä vai? Mutta taas tulee joku joka väittää että intel kuumenee vähemmän ja sen hinta laatu suhde on parempi... onkohan siinä paljonkin järkeä
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2006 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun sodasta puhuitte,niin olen valmis jatkamaan Holyfieldin korvien pureskelua,ja ottamaan yleensäkin sotaa Holyfieldin kanssa. Se pelle vaan ei uskalla tulla tänne,kehässähän se heppu tyrmäs mut,ja mä purasin sen korvalehteä...! mutta sitten itse asiaan,eli kumman valmistajan prosessorin ottaisin: Intelin,vai AMD:N? Ottaisin AMD:n,koska alhaisempi virrankulutus--> alhaisempi lämmöntuotto---> prossun tuuletin saa pyöriä matalemmilla kierroksilla---> vähemmän meteliä. (riippuen tuulettimesta). Lisäksi AMD:n prosessority ovat lähes poikkeuksetta voittaneet mittauksissa intelin vastaavat prosessorit.
Fyra i rad,templum lehnum
|
mister123
|
17. helmikuuta 2006 @ 17:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Tehkää muutakin kuin pelatkaa, sa.. tanan älykääpiöt. On tietsikalla toistaiseksi muutakin käyttöä. Siinä ei naurettavat 100MH:n erot pelaa mtiään osaa.
Almost sober nerd
|
jhvisto
Member
2 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2006 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
aivan sama kumpi. intelin valitsen joka kerta. oli hintaa mitä tahansa, mielestäni hakkaa amd:n 10-0. itselläni ollut 4 inteliä, ja yksi AMD.
intelin nimeen vannon myös seuraavaan koneen hankinnassa.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2006 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ois se foorumeiden lukeminen tylsää ilman tällaisia älyvapaita viestejä.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2006 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep,näin se on...:)
|
mister123
|
18. helmikuuta 2006 @ 03:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Toisekseen, väitättekkö tosissaan, että ko. prosessoreilla olisi mitään todellisia eroja? Hintaeroa on, se tiedetään, jep. Mutta onko esimerkiksi joku käyttökelpoinen softa, joka toimii toisella muttei toisella? Yksi kaveri väitti näin, en uskonut.
Almost sober nerd
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuollaista suoritinrajattua softaa kyllä on, esim. 3dnow(+) laajennos ei toimi Intel puolella ja SSE2 ja SSE3 tuet ovat AMD puolella tulleet vasta 64 bittisten suorittimien myötä.
Ja jotkin valmistajat tukeva virallisesti vain Intel suorittimia.
Tietenkin nuo toimimattomat softat saa kyllä koodattua uudestaan että ne toimisivat kilpailevallakin suorittimella.
http://stuff.techwhack.com/archives/2006/02/12/skype-partners-wit... tuo voi silti pian olla tulevaisuutta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2006 @ 07:49
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 07:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi ois kyllä jotenkin melko rumaa peliä, että tarjotaan uusia ominaisuuksia jonkin valmistajan prosessorille. Menee normaalilla kuluttajalla ostaminen melko hankalaksi. Jos Intel aikoo tuolla tavalla saada lisää markkina-asemaa, niin en sitten todellakaan harkitse ostavani Intelin prosessoria mihinkään koneeseen. Toivottavasti AMD ei sorru samaan.
|
mister123
|
18. helmikuuta 2006 @ 09:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Okei, olette varmaan pirun kovia nörttejä. Mutta sanokaapa rehellisesti, onko jokin hyötyohjelma, joka ei toimi windowsin alla. Olen pirun kyllästynyt tähän lähinnö lestadiolaiseen avoimen koodin jengiin, jolla ei ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin Bill Gatesin mollaaminen. Siis, järjen käyttökin on sallittua.
Almost sober nerd
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 10:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko tässä joku puhunut hyötyohjelmista, jotka eivät toimisi Windowsissa?
Mun mielestä menee aika pahasti aiheen vierestä...
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen minäkin "Intel-uskovainen". Lisäksi en pelkää tunnustaa että en muissakaan hankinnoissa aina osta halvinta vaan ostan yleensä sen tuotteen joka minua mielyttää.
Tuon suomalaisen perusmentaliteetin "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa" osaa esim. Gigantti hyvin hyödyntää markkinoinnissaan ja tuhannet Sulo Vilenit juoksevat hiki hatussa metsästämässä milloin mitäkin halvinta supertarjousta laadusta välittämättä.;)
Ei silti, kyllä minäkin Gigantista ostelen silloin tällöin mutta syy on enemmän kohtalaisen hyvässä tavaratarjonnassa ja joustavissa palautusehdoissa kuin hintatekijöissä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2006 @ 11:35
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Lisäksi en pelkää tunnustaa että en muissakaan hankinnoissa aina osta halvinta vaan ostan yleensä sen tuotteen joka minua mielyttää.
-- halvinta supertarjousta laadusta välittämättä.;)
Minä todellakin välitän laadusta ja hinnasta, joten olen ostanut yleensä AMD:n.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2006 @ 13:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Minä todellakin välitän laadusta ja hinnasta, joten olen ostanut yleensä AMD:n.
Sama vika, ja tosiaan hyötyohjelmat pyorii hienosti.
|