Joo, olen tässä aikeissani ostaa uuden prossun ja kun minulla sattuu olemaan markettikone niin everesti ei kerro minulle emolevyäni, mutta prosessorini on AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+)
eli siis jos joku viisaampi kertoisi että minkälainen prossu minun pitäisi sitten ostaa että käy koneeseen ja parantaisi konettani jonkin verran.
En ole aivan varma mutta uutena tuohon ei taida löytyä yhtään mitään. Käytettynä voi jostain löytyä sopivia. Sitä en taas tiedä mikä on nopein prosessori mikä tuohon kantaan on saatavilla.
Aika pientä parannusta todennäköisesti että melkein jättäisin prosessorin vaihtamatta.
Samaa mieltä Mkt:n kanssa tuo 754-kanta oli välivaihe ennen 939-kannan yleistymistä.
Eli jos haluat lisää tehoa, niin kannattaa ennemmin miettiä muisteja näytönohjainta, kovalevyjä yms...
Viisain veto taitaa kumminkin olla, että annat asian olla ja päivität koko paketin myöhemmin kun budjetti siihen venyy... Tekniikat ovat kehittyneet noista päivistä kuitenkin jo huomattavasti.
EDIT: muistaakseni tuo prossu kumminkin kellottui kohtuullisesti, joten kannattaapi ehkä koettaa ensin kellotella sitä hieman.
Tässä on ainoa nykyistäsi parempi prossu, joka Hintavertailusta löytyi prosessorikannallesi. Ei tuo kovin kummoinen parannus ole, tuskin 50? arvoinen.
Fiksumpaa olisi hankkia kokonaan uusi purkki tai pärjäillä vanhalla, riippuen siitä mitä aijot laitteella tehdä. Pelejä varten näyttispäivityskin saattaa riittää sillä oletuksella, että emossasi on PCIe x16 -portti. AGP-korttia ei kannata pelikäyttöön lähteä hankkimaan. Kuvien, musiikin ja videon käsittelyyn kannattaa hankkia kokonaan uusi pönttö. Perusselailulle ja muulle tuon pitäisi riittääkin. Ainakin XP:ssä.