User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 29.6.2024 / 08:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > dvd-soittimet
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Dvd-soittimet
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Terris
Member
_
7. helmikuuta 2004 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon aika alottelija näiden kanssa. Mitä hyötyä esim. noista divx ominaisuuksista on? Kertokaa joku halpa dvd soitin, ei tarvii olla mitää hienoja toimintoja.
Tupolev
Member
_
7. helmikuuta 2004 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DivX on yksi mpeg-4 pakkausmuoto. DivX saadaan pakattua kuva paljon tiiviimmin kuin dvd tuttu mpeg-2 (vob-tiedosto).

Olen itse laittanut yhdelle dvd-r (4.3 Gb) levylle 14 kappaletta "tunnin" tv-sarjan jaksoa tyydyttävällä kuvanlaadulla DivX muodossa. Dvd laadulla tv jaksoja mahtuisi kolme kappaletta. Elokuvia olen laittanut yhdelle levylle 4-5, kun dvd laadulla mahtuu yksi. Näin säästän hyllytilaa ja rahaa.

Minusta kannattaa laittaa pikkasen enemmän rahaa, jotta saa DivX/XviD tukevan dvd soittimen. Itselläni on Yamada DVX-6000, joka tukee DivX tekstitystä (srt ja sub).
Terris
Member
_
7. helmikuuta 2004 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistäkääpä vähän noitten hintoja.
Tupolev
Member
_
7. helmikuuta 2004 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anttilassa United DVX-4066 maksaa 139 euro. Verkkokaupassa Kiss DP-1000 211.90 euro, Rimax mpeg4 186.90 euro ja Yamada DVX-6000 160.90 euro. Gigantissa Philips 737 maksaa 199 euro.

Minä itse sain Yamadani vähän verkkokaupan hintaa halvemmalla, mutta ulkomailta saisi vieläkin halvemmalla.
Terris
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 03:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tarkoittaako tuo divx, että mun pitäisi periaatteessa polttaa eka koneelta leffa ja sitte voin katsoa sen tolla soittimella? Siihen tarvii varmaan polttavan dvd? Mitä muute noi R1 ja R2 jutut tarkoittaa?
Tupolev
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 05:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DivX käyttö vaatii ehdottomasti polttavan dvd aseman. Itselläni on Nec ND-1300A, joka on edullinen ja hyvä asema. TV-kortti on myös pakollinen, jotta saa elokuvat ja sarjat nauhoitettua. Minulla on Pinnacle PCTV kortti (89 euro). Laajakaistasta on myös paljon iloa, sillä internetissä harrastetaan DivX kuvia.

R1 ja R2 taidat viitata Region 1 ja Region 2. Maapallo on jaettu eri alueisiin, joilla on omat dvd standartit (elokuvateollisuuden pakottamana). Periaatteessa Amerikasta ostettu dvd elokuva (region 1), ei toimi eurooppalaisissa dvd soittimissa (region 2). Tämä alkaa olla kuitenkin muinaisjäänne, koska lähes kaikista dvd soittimista saa väännettyä aluerajoituksen pois. Yamadaa myydään aluekoodivapaana.
m77
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 05:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
DivX käyttö vaatii ehdottomasti polttavan dvd aseman.
Kyllä itse ainakin tulen toimeen Kissin dvd-soittimella ja ihan polttavalla cd:llä... levyjä menee kyllä enemmän mutta ei voi sanoa polttavan DVD:n olevan välttämätön.
Tupolev
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Polttava dvd asema on minulle välttämätön DivX elokuvien teossa. En missään nimessä halua jakaa elokuvaa 2-3 cd levylle, kun saa laitettua 4 elokuvaa dvd-+r(w) levylle helpommalla. Polttavat dvd asemat maksavat alle 100 euro, ja dvd-r levyistä olen maksanut alle 1 euro kappale. Esimerkiksi 2x Choice maksoin 0.50 euro. Jos minulla olisi elokuvani cd levyillä, niin olisin maksanut levyistä moninkertaisen hinnan ja hyllyt olisivat täynnä cd levyjä.

Ihmiset voivat olla ilman monia asioita - esimerkiksi televisiota, mutta jos lähtee mukaan DivX maailmaan, niin on hyvä miettiä kokonaisuutta.
Terris
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiks niiku normaalillaki polttavalla polttaa tollasia divx leffoja? Kertokaapas ton unitedin huonoja ja hyviä puolija? Onks siin esim. kuvanlaatu hyvä? Mites toi aluekoodi juttu siinä?
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2004 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos olet aikeissa ostaa Mpeg4-soitinta, niin kehotan tutustumaan MediaTekin-piirillä varustettuihin DivX Pro soittimiin. Pesevät Sigman räpellykset 6-0, tosin tekstitystä eivät tällähetkellä vielä kovinkaan hyvin taida tukea.

Lisää juttua aiheesta löytyy täältä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/61600

Ja Eltan 8883 -soittimesta on tarinaa täällä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/69263

Itse omistan tuon Eltan soittimen ja voin kyllä suositella sitä. Ainoa isompi miinus on tuo tekstitys tuen puuttuminen, mutta sekin korjaantunee lähitulevaisuudessa.



PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2004 @ 12:35

Terris
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tuossa Unitedissa tekstitys tukea? Kertokaapa nyt siitä hieman.
Mainos
_
__
 
_
m77
Member
_
8. helmikuuta 2004 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
En missään nimessä halua jakaa elokuvaa 2-3 cd levylle
En minäkään, siispä en tee niin. Kyllä tavallinen puolentoista tunnin pätkä menee cd:lle sellaisella laadulla että täytyy riittää... Ja kyllä, dvd:lle polttaminen tulee halvemmaksi ja tilaa säästyy, mutta ei sitä siltinkään voi sanoa välttämättömäksi.
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > dvd-soittimet
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy