Tietokone ei käynnisty
|
|
kalaure
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen teknisesti kokematon käyttäjä, nyt täysin neuvoton.Virheilmoitus: "RF-tunnus muuttunut. 184 omaisuuden suojatiedot lähettävää antennia ei löydy. Laajennettu suojaus - näppäimistö lukittu. PXE-M04: Initializing network boot device using interrupt 18h.... Laajennettu suojaus- näppäimistön lukitus poistettu. 176 keskusyksikkö on avattu. Katkaise virta ja kytke uudelleen. Järjestelmä on nyt lukittu". Tätä olen tehnyt muutaman viikon ja on käynnistynyt parin yrityksen jälkeen, ei enää. Apua! Heitänkö menemään vai voiko/kannattaako yrittää jotain? Onneksi läppäri toimii. Koko ongelma alkoi kun vaihdoin Samsungin SyncMaster-näytön "antiikkisen" tilalle. Muuten toiminut hyvin, vanhan koneen lailla.
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
20. syyskuuta 2008 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
kalaure
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos,BforeDusk, palaan asiaan huomenna.
|
kalaure
Newbie
|
21. syyskuuta 2008 @ 10:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneeni on IBM 6892N40. Kun olen yrittänyt käynnistää ja painaa Esc tai Ct rl+c, tulee vain ilmoitus:Näppäimistön virhe. Ja piipitystä.
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
21. syyskuuta 2008 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: PXE-M04: Initializing network boot device using interrupt 18h....
Noista parista mä päättelin heti, että se yrittää jonkun verkon kautta hakea käyttistä ja kun ei löydy niin ei boottaa kovoltakaan.
(LAN ja PXE oon BIOSin puolellakin nähnyt jossain koneissa)
Onhan kovo boottijärjestyksessä olemassa?
Noi pari linkitettyä mä löysin googlaten ton PXE-M04.
Näppäimistön virhe tulee helposti, jos painaa jotain näppäintä, ennenkuin BIOS on näppiksen testannut. Oikean yläkulman 3 Lock valoa välähtää, siloin on näppis testattu.
Pitääkö se tehdä vasta tuon jälkeen painella?
Entäs Ctrl + t, tuleeko noilla joku Interupt valikko?
- Zz Topelius -
|
kalaure
Newbie
|
21. syyskuuta 2008 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei reagoi mitenkään mihinkään näppäilyyn. Piippaa vaan vähän väliä. Mitä tarkoittaa: Onko kovo boottijärjestyksessä olemasa?
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
21. syyskuuta 2008 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
tuo "onko kovo..." tarkoittaa sitä, että sinun pitäisi päästä BIOSiin katsomaan järjestystä, jonka mukaan etsitään käyttöjärjestelmä, joka käynnistetään. Sieltä listasta pitäisi löytyä kiintolevy, mieluiten ensimmäisenä. Tämän pitäisi näkyä myös postauksessa, jonka kone näyttää käynnistyessään ("detecting....") kohdassa pian prosessorin kellotaajuuden, ja käytössä olevan muistimäärän näkymisen jälkeen.
Fyra i rad,templum lehnum
|
kalaure
Newbie
|
21. syyskuuta 2008 @ 12:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan, nyt tajusin mitä tarkoitit, se vaan ettei mitään tule näkyviin:Kun käynnistän,ensin tulee IBM logot sun muut, sekä teksti: käynnistä asetusohjelma painamalla F1 näppäintä (ei vaikuta mitään)sitten se litania RF-tunnus jne. Taitaa olla toivoton tapaus,vai?
Kiitos vielä, että yrität auttaa!
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
21. syyskuuta 2008 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun tulee teksti 'käynnistä asetusohjelma painamalla F1', niin näppis on testattu (POST tarkstuksia) takuusti. Koska on valmis F1:n mukaan toimimaan.
Siinä on sitten hieman aikaa painella eri vaihtoehtoja. Lopulta (toimiva kone) lähtee lataamaan kovolta käyttistä ja viimeisenä se ohittaa kohdan, jolla F8 toisi vikasietotila menun. Sen jälkeen näppiksen painallukset ei vaikuta vaan normi winukka käynnistys tapahtuu.
Ei liian aikaisin, ei liian myöhään.
Googlaa toi PXE-M04 Saman tapaisia ongelmia muillakin. Turhaan mä alan niitä kopioimaan tänne ja kyselemään onko sulla sitä tai tätä.
Yleinen neuvohan on muihinkin vikoihin BIOSin nollaus, tehdasasetuksiin.
Vai oliko niin että toi sydeemi voi olla jotenkin BIOSin ulkopuolisessa piirissä.
- Zz Topelius -
|
Mainos
|
  |
|
kalaure
Newbie
|
21. syyskuuta 2008 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin