Nettiyhteys katoaa kun käytän modeemista virrat pois, mistä ongelmaan ratkaisu?
|
|
Nick_
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 16:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä voisi seuraavan ongelman syy?
Tätä ilmenee aina kun sähköt katkeavat (tai siis tietenkin sen jälkeen kun ne palaavat) tai esim. silloin joudun jostain syystä sammuttamaan modeemista virran.
Tämän jälkeen en tahdo päästä nettiin moneen tuntiin, modeemi vilkuttaa dsl/ppp valoa tasaisesti eikä niinkuin pitäisi. Välillä tuo valo saattaa hetkeksi aloittaa normaalin vilkkumisen jonka aikana supernopeasti saattaa jonkun sivun saada auki, mutta sitten se valo sammuu kokonaan ja aloittaa hetken päästä taas sen tasaisen vilkkumisen jolloin nettii ei pääse.
Eilen teki taas koko päivän sitä, mutta yön aikana oli ilmeisesti itse korjautunut vaiva kun aamulla pääsin nettiin normaalisti. Kesällä tuo oli ehkä enemmän vaivaksi kun joutu repimään johtoja ukonilmalla pois, välillä ei viitsinyt enää edes repiä.
Kyseessä laajakaista liittymä ja modeemi on joku ZyXel 600 series.
|
Senior Member
|
20. syyskuuta 2008 @ 16:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nick_: Kyseessä laajakaista liittymä ja modeemi on joku ZyXel 600 series.
Miksi edes kuvittelet saavasi jotakin apua noin epämääräisellä tiedolla?
Katsp laitteen tarkka mallinimi ja etsi jotakin hakukonetta käyttäen tietoa asiasta. Voi selvitä esimerkiksi että laitteen firmware pitää päivittää. Laite voi olla myös rikki.
--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
|
Nick_
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Malli on ZyXel Prestige 660h-61. Kait tuo voi rikkikin olla.
Olen aina kovasti yrittänyt resetoida modeemia ja rassailla johtoja kun vika ilmenee, mutta eipä siitä iloa ole ollut. Eikä internetyhteyden korjaus yrityskään auta, sanoo vain että IP-osoitteen uusiminen ei onnistu ja yhteys on 100mb:n luokkaa.
No nyt kuitenkin toimii, joten odotetaan seuraavaa sähkökatkosta. =)
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2008 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei siitä Windowsin yhteyden korjauksesta ole mitään hyötyä, koska ongelma on modeemin ja operaattorin välissä. DSL valo välkkyy kun modeemi tutkii linjan tyyppiä ja yrittää saada dataliikenteen toimimaan. Firmware päivitys voisi parantaa tuota ongelmaa. Voisit myös ottaa oikeat toimivat WAN asetukset paperille ja asettaa ne aina kun käynnistät modeemin. Silloin modeemin ei tarvitsisi haistella linjaa niin kauan. Ota talteen VPI/VCI, Connection Type ja MTU...ne pitäis löytyä WAN asetuksista.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
Nick_
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LaLLi80: Ota talteen VPI/VCI, Connection Type ja MTU...ne pitäis löytyä WAN asetuksista.
Joo kiitos neuvosta. =) Mutta tuota mistä löydän WAN asetukset? Joo en oo mikään haka näis hommis.
|
Nick_
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja mistä noihin edellä mainittuihin asetuksiin pääsee käsiksi? Jotta voi tarpeen tullen ne laittaa oikeiksi.
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2008 @ 19:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Ota se modeemin ohjekirja käteen ja katso miten pääset sen asetuksiin. Sieltä kyllä löytyy WAN asetukset.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
Nick_
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt meinasin jo päästä, mutta alkoi kyselemään jotain varmennusta (käyttäjätunnusta ja salasanaa) eikä mitään hajua moisista.
Eli laitoin tuonne osoitekenttään sen numerosarjan joka manuaalissa annettiin.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2008 @ 23:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä siellä manuaalissa pitäisi kaiken järjen mukaan olla mainittuna myös tunnus ja salasana, jolla asetuksiin pääsee käsiksi.
EDIT
Taitaa olla admin ja 1234
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. syyskuuta 2008 @ 23:16
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
21. syyskuuta 2008 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisit myös kokeilla antaa kyseiselle modeemille ohjelmallisen resetoinnin tehdasasetuksille ja katsoa toistuuko ongelma silti? Ohjelmistopäivitys olisi myös yksi vaihtoehto....
Toinen vaihtoehto olisi esim. lainata kaverilta, jolla netti toimii ok, hänen häiriösuodin, puhelinpiuha, modeemi ja testata toistuuko sama virhe myös silloin > jos toistuu, niin soitto oman internetpalveluntarjoajasi vikailmoituksiin/tekniseen tukeen ja pyytää resetoimaan linja > jos ei apua, uusi soitto ja kerro, että linja resetoitu + kokeiltu toimivalla laitekokoonpanolla ja jätät vikailmoituksen. Vika todennäköisesti puhelinpistokkeesta linjaan päin...
Jos taasen toimi kaverin laitekokoonpanolla ok > oma modeemi/puhelinpiuha/häiriösuodin tarkastelun alle, sillä vika todennäkköisimmin oman laitteiston puolella...
|