User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 3.9.2025 / 18:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > kuvan koko leffois??
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuvan koko leffois??
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
29. syyskuuta 2008 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on koneella leffa ja piuha siitä telkkariin...
Sitten kun alan katsomaan leffaa niin se on about vain puolikkaan kokosena mun telkkaris...millä ohjelmal divxiä pitäis kattoo?
Eli tv 28" ja haluis koko ruudun täydeltä kattoa..ei oo telkkaris mitn säätöä tai konees?
Senior Member

4 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2008 @ 23:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohan riippuu aivan siitä millainen tv on ja millä kuvasuhteella kyseinen leffa on
Senior Member

10 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2008 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veikkaan että sinulla on sama ongelma, mikä minulla oli kuvasuhteiden kanssa. Eli kun laitat fullscreenille tietokoneella, leffa näkyy normaalisti, mutta kun siirrät fullscreen-kuvan telkkarin näytölle, kuva litistyy entisestään?

Johtuu siitä, että telkkari poimii kaiken PC:ltä tulevan kuvan, myös mustat reunat, jolloin mustaa on "kaksinverroin". Pääsin itse yli ongelmasta käyttämällä media player classicia (mpc). Eli kun avaat videon, laita se fullscreenille kaksoisklikkaamalla, sitten paina hiiren oikeaa, ja mene Pan&Scan valikkoon. Valitse sieltä increase height (numpadin 8). Mitään automaattista kuvasuhteen säilyttämistä tuossa ei ole, mutta kasvata niin paljon kuin oma silmä sallii.

Huomaa, että mpc käyttää ulkoisia koodekkeja, joten tarvit jonkinlaisen ohjelman/paketin. Itse olen vuosia käyttänyt ffdshow :ta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2008 @ 12:38

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > kuvan koko leffois??

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy