User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 17.6.2024 / 12:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > dvb-s editointi ongelma
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVB-S editointi ongelma
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
keba_b
Junior Member
_
9. helmikuuta 2004 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin DVB-S kortin (pinnacle PCTV SAT), jotta voisin tallentaa musavideoita. Mulla on monta tuntia MTV2-Pop Channelin videostreamia kiintolevyllä, mut en pysty editoimaan niitä. Jos tallennan jonkun musavideon (noin 4 minuuttia) manuaalisesti, ja katson sen (MediaPlayerillä tai Elecardin MPEG2-playerilla), niin molemmat ohjelmat näyttävät videoleikkeen pituudeksi alle minuutin. Kun videon laittaa pyörimään, "seeking bar" kulkeutuu vasemmasta reunasta oikealle minutin aikana, mutta video näkyy kuitenkin loppuun asti.

Videoiden editointi ei onnistu ollenkaan. Mulla on eräs 2 tunnin mittainen tallenne. Editointiohjelma (TMPEGenc) (+ katseluohjelmat) näyttävät tiedoston kestoksi 45 minuuttia. Jos haluan poimia vaikkapa puolen tunnin kohdalta 4 seuraavaa minuuttia talteen, kopioitunut kohta onkin aivan jostain muualta, kuin valitusta kohdasta. Ja valitun kohdan pituus onkin minuuttia, vaikka olin 100% varma siitä, että valittu alue ja pituus oli oikeat.

Muiden kanavien streameja pystyn kyllä editoimaan.

Toinen ihmetyksen kohde on tallennetun videon kuvakoko. 576x480. Eli korkeus on suurempi kuin leveys...Puolan VIVA kuitenkin tallentuu ihan oikein, 720x576 kokoisena....
Tomcat
Suspended due to non-functional email address
_
9. helmikuuta 2004 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
> DVB (PAL) resolutions are: 352x576
> 480x576
> 528x576
> 544x576
> 704x576
> 720x576

Eli ei se väärin tallennu, resoluutio on ihan oiken.

Suosittelen tutustumaan http://www.womble.com/products.htm osoitteesta löytyvään MPEG-VCR:ään, on näppärä ohjelma ja tajuaa TS:n päälle ihan oikein.

PVAStrumentoa myös kannattaa käyttää sopivassa suhteessa.
Jarpo
Suspended due to non-functional email address
_
10. helmikuuta 2004 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Niin, resoluutiohan voi vaihdella ja vaihtelee kanavan mukaan.

Noiden yo. lisäksi DVB-lähetyksiä näkyy olevan myös heikolla resoluutiolla 352x288 (ei liene standardi DVB) mikä on oikeastaan VCD:n res. Esimerkkinä Magic TV.

Toista äärilaitaa ovat DVB HDTV-resoluutiot 1920 x 1080.

Oletko varma että ohjelmasi on uusin MPEGenc? Vanhemmissa versioissa oli tuota kuvaamaasi ongelmaa.

Jes, Tomcat.. MPEG-VCR on parempi.
keba_b
Junior Member
_
11. helmikuuta 2004 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ooops....pikku virhe lipsahti tohon viimeiseen kommenttiini. Mua ihmetyttää siis se, kun video tallentuu esim 480x576-kokoisena. Oottekos tämmöseen törmänneet?

Eilen tuli pohjanooteeraus, kun kokeilin huvikseni, paljonko 1 minuutti MagivTV:n streamia vie tilaa. 10mb. Katseluohjelmani väittivät tiedoston kestoksi 5 sekuntia. KELE!!!! TANA!!!

MPEGenc...anteeksi maalaisuuteni, mutta tarkoitatko sitä softanpätkää, minkä pitäisi kääntää kiintolevyn data katseltavaan muotoon, vai editointiohjelmaa (TMPEGenc). Sen versionumero mulla on 2.521.58.169.

Uusin FFDSHOW mun koneelle kyl on asennettu, mut tarvinko vielä muuta, jotta pääsen editoimaan MTV2 POPin kuvaa?....
Jarpo
Suspended due to non-functional email address
_
11. helmikuuta 2004 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
>Sen versionumero mulla on 2.521.58.169.

Jep, on tuo kai riittävän uusi.
datech
Newbie
_
17. helmikuuta 2004 @ 07:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mediaplayer & Elecard ei ole kovin hyvä katseluohjelma, minulla ainakin se usein toistaa dvb-tallennetta liian hitaalla nopeudella, eikä näytä aikoja oikein.

Tarkoitatko "editoinnilla" enkoodaamista toiseen formaattiin vai vaan sopivien pätkien choppaamista isommasta steriimistä? mpeg2cut-nimisellä ohjelmalla tuo leikkeleminen onnistuu, mutta koska mpeg-kakkosessa joka frame ei ole keyframe, eivät leikkauskohdat voi olla kovin "millintarkkoja". Framentarkat leikkauskohdat saa vain enkoodaamalla uudelleen formaattiin, vaikkapa svcd:ksi tai avi:ksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2004 @ 07:18

Mainos
_
__
 
_
keba_b
Junior Member
_
18. helmikuuta 2004 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Editoinnilla tarkoitin suuren videotiedoston pätkimistä pikku pätkiksi (musavideoiksi). Löysin PVAstrumento-nimisen ohjelman, jolla käsitteöemällä jopa MediPrayeri rupes näyttämään musavideoiden kestot oikein. Nyt Tuli sitten toisenlainen editointiongelma. TMPGencillä olen tähän mennessä pärjännyt aika hyvin, mutta kun tällä ohjelmalla aloin muuttaa MPEG2-tiedostoja SVCD-tiedostoiksi, ohjelma leikkaa kiinni. Joku read error plää plää plää.

Kokeilin samaisella ohjelmalla luoda vcd musavideoita. Toisessa ääni pätki ja toisesta videosta jäi puuttumaan 3 minuuttia lopusta.

VCDeasya kokeilin, mutta se alko ottaa asennusvaiheessa yhteyttä ko. ohjelman valmistan kotisivuille. Nyt siis tarvisin ohjelman, joka ei edellytä nettiliittymää ja ja ei edellyttäis rekisteröintiä tms.

afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > dvb-s editointi ongelma
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy