User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 09:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > blu-ray -keskustelu > blu ray hössötys tympii jo, laitteet keskeneräisiä vielä?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Blu ray hössötys tympii jo, laitteet keskeneräisiä vielä?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
oh2eki
Suspended due to non-functional email address
_
11. lokakuuta 2008 @ 01:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enstennäkin itsellä ollut Panasonicin eka suomeen tullut toistin, hinta oli hurja ja laite hidas kuin mikäkin, samoin seuraava, elikä Sonyn s300, hinta suht' ok, mutta käynnistys kesti minuutteja vaikka oli päivityskin ajettu. Nyt sitten menin vielä hommaamaan Sonyn playstation 3 konsolin kaukkareineen! On jo suht' ok, mutta ei vedä käytön helppoudessa sekä nopeudessa vertoja parhaimmille dvd soittimille, ei lähellekkään, kokeilen vielä Sonyn s350 soittimen, edullinen hinta ja hyvä perusoitin, kun en ole hurahtanut kotiteatteri hömpötyksiin, ainoa "oikea" on kunnon kaksikanava toisto kunnon kajareista hyvällä vahvistimella! Toinen asia mielestäni joka saattaa kaataa koko blu ray formaatin, on täysin käsittämättömät levyjen hinnat, elikä keskimäärin: 25.00-35.00?/kpl ja sillä rahalla saa pääasiassa vain osan kuvaa, elikä eipä taida montaa leffaa olla formaatissa: 1.78:1 tai 1.81:1, joissa ei juuri niitä palkkeja näy kalliilla lcd tai plasmapaneelilla. Ps. kertokaas friikit, mikä on kunnon blu ray leffa tai konsertti teknisesti, mielestäni yksikään oma levyni ei ole lähellekkään sitä tasoa, kuin parhaimmat liikkeitten esittely levyt, katselen näitä Sony kdl40w4000 lcd paneelista!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. lokakuuta 2008 @ 16:31

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2008 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paras kuvan laadullisesti oleva Smurffi levy on Car´s Blu-Ray ja jos haluaa missä on ihmisiä niin Iron Man katoin eilen vaikutti hienolta 100" kangaalla johon Full HD tykki sitä kuvaa antaa

1.78:1 tv movie formaatti kun taas 2:35:1 ja 2:40:1 leffa formaatteja

alku hitaus johtuu siitä että PS3 ym pistää leffaa puskuri muistiin jotta kesken leffan ei tuu nykimistä kun Blu-Ray on 4-5 x suurempi bitti virta kuin perus DVD lätyssä

kaikki uutuus jutut maksaa enemmän kuin vanha tietysti

ostin ekan DVD leffan 1999 joka oli Blade filmi friikistä maksoi mulle 240mk joka olis n:42? nyt niitä leffoja saa n:15? ja vanhoja 4.90? tosin aikaa kulunut 9-vuotta

muistaakseni DVD leffojen perus hinta oli 150mk eli 26? mut super suosittu Star wars I DVD maksoi anttilassa 200-markkaa joka olis euroissa n:36?

oh2eki
Suspended due to non-functional email address
_
11. lokakuuta 2008 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Paras kuvan laadullisesti oleva Smurffi levy on Car´s Blu-Ray ja jos haluaa missä on ihmisiä niin Iron Man katoin eilen vaikutti hienolta 100" kangaalla johon Full HD tykki sitä kuvaa antaa

1.78:1 tv movie formaatti kun taas 2:35:1 ja 2:40:1 leffa formaatteja

alku hitaus johtuu siitä että PS3 ym pistää leffaa puskuri muistiin jotta kesken leffan ei tuu nykimistä kun Blu-Ray on 4-5 x suurempi bitti virta kuin perus DVD lätyssä

kaikki uutuus jutut maksaa enemmän kuin vanha tietysti

ostin ekan DVD leffan 1999 joka oli Blade filmi friikistä maksoi mulle 240mk joka olis n:42? nyt niitä leffoja saa n:15? ja vanhoja 4.90? tosin aikaa kulunut 9-vuotta

muistaakseni DVD leffojen perus hinta oli 150mk eli 26? mut super suosittu Star wars I DVD maksoi anttilassa 200-markkaa joka olis euroissa n:36?
Kiitti vinkistä, täytyy ostaa tuo mitä mainostit hyvälaatuiseksi ja sitten jos ja kun näyttää että hinnat tippuu, kuten on jo näkyvissä esim. Anttiloissa, niin aina kun siltä tuntuu, että olis leffan tai konserttitaltioinnin oston paikka! Eki

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. lokakuuta 2008 @ 21:43

Senior Member

10 tuotearviota
_
13. lokakuuta 2008 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo. Itse olen tässä odotellut myös noiden leffojen hinnan laskua. No tuossa ostinkin sitten 14e maksavan Pursuit Of Happiness leffan Anttilan alelaarista, jota tähdittää Will Smith. Olihan se tarkempaa kuin perus DVD:llä ja olin ostokseen tyytyväinen... Oli näet aika hyvä leffa.

Elikkä tästä voidaan päätellä, että hyvätkin leffat myydään halvalla, kunhan vain hyllyillä tarpeeksi kauan lojuvat, ja kyllä ne sieltä vielä alas tulevat.
oh2eki
Suspended due to non-functional email address
_
13. lokakuuta 2008 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Trilogiar:
Joo. Itse olen tässä odotellut myös noiden leffojen hinnan laskua. No tuossa ostinkin sitten 14e maksavan Pursuit Of Happiness leffan Anttilan alelaarista, jota tähdittää Will Smith. Olihan se tarkempaa kuin perus DVD:llä ja olin ostokseen tyytyväinen... Oli näet aika hyvä leffa.

Elikkä tästä voidaan päätellä, että hyvätkin leffat myydään halvalla, kunhan vain hyllyillä tarpeeksi kauan lojuvat, ja kyllä ne sieltä vielä alas tulevat.
No tuo hinta ei ole lainkaan paha, mikäli tuohon hintaan saisi, niin voisi ostaa useimminkin, toivotaan että hinnat tippuvat. Edelleen kuitenkin ärsyttää se, että hyvin harva leffa on kuvasuhteeltaan ok näihin lcd/plasma paneeleihin, ilman mustia palkkeja.
oh5krq
Newbie
_
22. lokakuuta 2008 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oh2eki:
No tuo hinta ei ole lainkaan paha, mikäli tuohon hintaan saisi, niin voisi ostaa useimminkin, toivotaan että hinnat tippuvat. Edelleen kuitenkin ärsyttää se, että hyvin harva leffa on kuvasuhteeltaan ok näihin lcd/plasma paneeleihin, ilman mustia palkkeja.
Sokar80 oikeastaan jo kertoikin, mistä eri kuvasuhteet juontuvat. Itse katson mieluiten samaa materiaalia, mitä leffaa kuvattaessa on tallennettu. Näistä kun tehdään muunnoksia kapeampaan muotoon (esim. juuri 1.78:1), leikataan molemmilta puolilta materiaalia pois. Omassa katselussa kuvassa näkyviä palkkeja kompensoi kuva-alan koko, 170 x 73 cm (2.35:1).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2008 @ 10:14

Admin

17 tuotearviota
_
22. lokakuuta 2008 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa lukaista hifimaailma 6/2008 niin selviää mikä se oikeasti hyvä blu-ray toistin on. Ei kannata hirveemmin lähteä vaihtelemaan jos tuon PS3 on hankkinut. Älä ny ala vain kuvan takia laitetta vaihtamaan koska noissa nuo piirit ovat aika samat kaikissa laitteissa.

Itse koen saavani vasta täyden hyödyn noista blu-ray:sta vasta silloin kun äänentoisto on joku muu kuin 2 kanavaa. Kuvanlaadullinen ero ei mielestäni 40" tv:ssä ole suuri, mutta itse ainakin sen mielestäni silmällä huomaan. Joten kaikki hankkimani elokuvat eivät kyllä tarvitse välttämättä olla blu-ray:ta, vaan dvd kelpaa hyvin. Sehän siis riippuu paljon elokuvasta.

Noista leffojen hinnoista itkeminen on mielestäni vähän turhaa. Koska jos jaksaa hakee ja pikkusen odottaa niin noita leffoja saa hankittua aikas halvalla. Itse hankin lähes kaikki leffani(150-200kpl)alennuksista/käytettynä. Täysihintaisia yksittäisiä elokuvia olen ostanut ehkä 2-3kpl. Tv-sarjoista olen maksanut useammastakin tuon täyden hinnan eli 40-50eur, muuten ostokseni ovat olleet käyttettyjä/alennuksista.

Blu-ray:n tilanne on tällähetkellä hintakehityksellisesti heikko eli käytetty/ale ~20eur, kun taasen dvd:t pyörivät tuossa 5-10eur. Markkinat Suomessa käytetyissä blu-ray leffoissa on tietyllä tavalla myös hankalat koska niitä dominoi käytetyt britti julkaisut joten suomi tekstitykset uupuvat aika monesta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2008 @ 10:48

Mainos
_
__
 
_
oh2eki
Suspended due to non-functional email address
_
22. lokakuuta 2008 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oh5krq:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oh2eki:
No tuo hinta ei ole lainkaan paha, mikäli tuohon hintaan saisi, niin voisi ostaa useimminkin, toivotaan että hinnat tippuvat. Edelleen kuitenkin ärsyttää se, että hyvin harva leffa on kuvasuhteeltaan ok näihin lcd/plasma paneeleihin, ilman mustia palkkeja.
Sokar80 oikeastaan jo kertoikin, mistä eri kuvasuhteet juontuvat. Itse katson mieluiten samaa materiaalia, mitä leffaa kuvattaessa on tallennettu. Näistä kun tehdään muunnoksia kapeampaan muotoon (esim. juuri 1.78:1), leikataan molemmilta puolilta materiaalia pois. Omassa katselussa kuvassa näkyviä palkkeja kompensoi kuva-alan koko, 170 x 73 cm (2.35:1).
Joo, kyllä tiedän että leffateattereissa on eri kuvasuhteet kuin näissi lcd tai plasma paneeleissa, minusta vaan ei tunnu kovin kivalta katsella niitä ylileveitä kuvia mustine palkkeineen ylhäällä ja alhaalla. Onneksi sentään konserttitaltioinnit ovat ok, nehän tehdäänkin lähinnä kotikatsojia varten ja kuvasuhde on 16:9. Eki
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > blu-ray -keskustelu > blu ray hössötys tympii jo, laitteet keskeneräisiä vielä?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy