User Käyttäjä Salasana  

tiistai 4.3.2025 / 00:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netti oikuttelee
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Netti oikuttelee
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
14. lokakuuta 2008 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on kaksi konetta, toisessa on xp ja toisessa vista sp1.

Xp koneessa netti toimii lähes ongelmitta (joskus hidas, mutta normaali yleensä), taaskun vista koneessa ei lainkaan tai äärimmäisen hitaasti.
Ongelma ilmeni parin vk poissaoloni aikana kun olin muualla, sillon oma koneeni (vista kone) on ollut täysin käyttämättömänä ja xp konetta on käyttänyt äitini.

Olen ottanut jo laajakaistan tarjoajaani (dna) yhteyttä, he laittoivat asian tutkimukseen tj. mutta kysynkin samalla apua täältä siltä varalta että ongelma olisikin laitteiston puolella.
Modeemina toimii Cisco 585 LRE.

Olen jo kokeillut modeemin uudelleenkäynnistämistä ja eri johtoja. Vistakone on kytketty normaalilla nettipiuhalla kiinni modeemiin, ja xp kone myös.
Olen myös koittanut ottaa xp:n koneesta (kun netti toimii) ip asetukset ja laittaa ne vista koneen asetuksiin, netti lähti siinä toimimaan hetkeksi mutta alkoi kuitenkin toimimaan hyvin hitaasti vähän ajan kuluttua.

Välillä vistakoneessa netti lähtee toimimaan normaalisti, mutta sekin pätkii ja on aika satunnaista.

Kellään mitään ideoita missä mahtaisi olla vika..?
Member
_
14. lokakuuta 2008 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko molemmat koneet toimineet aikaisemmin netissä samanaikaisesti hyvin?
Montako ulkoista ip-osoitetta käytössä?
Ulkoisen virtalähteen kunto modeemissa voi olla heikentynyt.
Junior Member
_
14. lokakuuta 2008 @ 19:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneet ovat toimineet ennen erinomaisesti samassa verkossa. Toiseen kysymykseen en osaa vastata, ja modeemin virtalähteen kunnon heikkeneminen voi olla yksi mahdollisuus, mutta vaikka kytkisin xp koneen irti verkosta niin vista kone ei siitä huolimatta toimi netissä.
Member
_
14. lokakuuta 2008 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli asetukset tuskin ovat muuttuneet. Mutta miten modeemi on sähköverkkoon kytketty? Kytke modeemi yksinään omaan pistorasiaan, jos samassa useampi laite voi tuo herkkä Cisco 585 LRE laite ärsyyntyä.
Junior Member
_
14. lokakuuta 2008 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Arvaus > Käytössä VDSL-yhteys Oulun suunnalla?

Toistuuko sama riippumatta mitä porttia Cisco 585 LRE modeemistasi tuo Vista-kone käyttää?
Portin valo palaa normaalisti ja verkkokortti on päällä kuten pitääkin, silloinkin kun et yhteyttä saa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. lokakuuta 2008 @ 08:03

Junior Member
_
15. lokakuuta 2008 @ 10:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zalmiac:
Arvaus > Käytössä VDSL-yhteys Oulun suunnalla?

Toistuuko sama riippumatta mitä porttia Cisco 585 LRE modeemistasi tuo Vista-kone käyttää?
Portin valo palaa normaalisti ja verkkokortti on päällä kuten pitääkin, silloinkin kun et yhteyttä saa?
Juu, VDSL oulusta. Ja ei taida olla väliä mitä porttia käyttää, portin valo palaa, verkkokortti toimii..
Olen kuitenkin huomannut, että jos sammutan virran kummastaki koneesta (xp ja vista) ja sitten vielä modeemistakin, ja sitten otan xp koneen irti modeemista ja laitan modeemin päälle ja sitten vista koneen niin saan netin 'siirrettyä' vista koneeseen.
ruskea
Newbie
_
16. lokakuuta 2008 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itellä oli tossa maanantaina sellanen ongelma että kaksi pöytäkonetta tässä ja toisessa meni googlen avaamiseen 10min ku toinen toimi moitteettomasti... mulla siihen löyty ratkaisu ainakin siinä että oli kone, switchi ja adsl boxi sammutettuna pari tuntia, jonka jälkeen toimi normaalisti.. ja itellä on kanssa dnan laajakaista... kokeileppa tuota.. jos vaikka toimisi niinkuin mulla

Jees pox
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
16. lokakuuta 2008 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Autto... netti lähti toimii.. mutta toimi vaa vajaat 10 sekkaa. Sammuneena pidin tosin vain ~30 min.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > netti oikuttelee

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy