User Käyttäjä Salasana  

maanantai 18.8.2025 / 18:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > dvi-liitännällä kuvassa punaisia pisteitä! missä vika?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVI-liitännällä kuvassa punaisia pisteitä! Missä vika?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Igge86
Newbie
_
19. lokakuuta 2008 @ 00:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

rekisteröidyin Afterdawniin koska useimmiten tietokoneongelmia googlatessa ensimmäiseksi linkiksi ilmestyy afterdawn.comin keskustelualue :)

Nyt itselläni on seuraavanlainen ongelma:

Kun liitän PC:n kiinni näyttöön (BenQ 2400W) DVI:n kautta, näkyy kuvassa satunnainen määrä punaisia väriseviä pixeleitä. Niiden määrä vaihtelee ja ovat useimmiten alueilla missä väriliukuja. Työpöydällä niitä on yleensä vähemmän kuin esim. 3d-peleissä.

Näytönohjaimeni on Club3d Ati x1650pro 512mb AGP, joka toimii tällähetkellä 4x nopeudella. VGA-liitännällä ongelmaa ei esiinny. Samaan näyttöön olen kytkenyt Xbox360-konsolin VGA liitäntään, sen kanssa ei myös mitään ongelmia.

Olen nyt yrittänyt etsiä syytä tähän tuloksetta. Ajurit on vaihdettu, piuhaa olen ravistellut jos siinä olisi vaikka jokin kosketushäikkä? Se tuntuu joskus hieman vaikuttavan punaisten pisteiden määrään, mutta toisinaan taas ei. Olen koittanut myös roplata tuota liitintä näytössä jos se olisi viallinen, mutta ei sekään useimmiten vaikuta asiaan. Olen huomannut myös että kun punaisia pisteitä on todella paljon ja vaihdan näytön Input sourcea ja sitten palaan takaisin DVI-sourceen, tulee hetkeksi ruutuun "no signal"-teksti. Hetken kuluttua kuva palaa mutta useimmiten punaisia pisteitä on tällöin huomattavasti vähemmän!

Olen pihalla, ja kyllästynyt.

Siis, mikä näistä on viallinen? Näyttö, näytön DVI-portti, näytönohjain, näytönohjaimen DVI-portti, DVI-piuha vai käyttäjä?

Ystävällisin terveisin,
Ilkka
Netti
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. lokakuuta 2008 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siis neljä kertasena toimaa miksi?
veikkaisin dvi porttia kortissa onko monesti otettu irti piuhaa ja laitettu takasin?
miten onko mahdollista testata jollakin kaverilla ilmestyykö samoja ongelmia?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. lokakuuta 2008 @ 10:56

Senior Member
_
19. lokakuuta 2008 @ 12:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko piuhaa mahdollista vaihtaa/kokeilla toista?

Onko XBOX kiinni koko ajan ja virta päällä, voi aiheuttaa häiriöitä.

Onko näyttiksessä uusimmat ajurit?

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
Igge86
Newbie
_
19. lokakuuta 2008 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

kiitos vastauksista!
AGP-väylä aiheutti 8x nopeudella kaatuilemista, en tiedä onko vika ehkä emolevyn yhteensopivuudessa tai jotain sinnepäin? Myös tuo fastwrite on pois päältä.

Näytönohjaimen päästä olen myös piuhaa ottanut irti ja laittanut takaisin, mutta ei tapahdu mitään muutosta.
En ole näyttöä pystynyt koettamaan muulla DVI-porttisella tietokoneella. Yritin MacBookin kanssa, mutta sitten ilmenikin joku todella hämärä Mac -> BenQ yhteensopivuusongelma, josta löytyy lisätietoa täältä.
Xbox ei ole päällä tietokoneen kanssa samanaikaisesti.
Ajurit ovat nuo Catalyst 8.9.
Tuo uuden piuhan ostaminen / lainaaminen minua nyt kyllä kiinnostaisi.

- Ilkka
Netti
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. lokakuuta 2008 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no ei kai nuo dvi piuhat paljoa maksa tosin voi tuo porttikin olla löysä sehän selviää uudella piuhalla jos lonksuu vielä uudenkin piuhan hankkimisen jälkeen voi vika olla dvi portissa
Mainos
_
__

_
unknown7
Member

3 tuotearviota
_
20. lokakuuta 2008 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla samantyyppistä väreilya siellä täällä, mut valkoisia pisteitä ja ilmenee vain jos laittaa reson 1680x1050 tai isommalle... tiiä sit mikä vittu tässä on mut hdmi johdolla ei mitään ongelmaa. kaapeli ihan uus joka tuli mukana, siinä täytyy olla siis vika. mut hdmi johdolla kuva vilkkuu välillä jos laittaa jonku tietyn reson esim 1280x800, eli sekunniks kahdeksi menee pimeeks ja taas toimii... ja taas pimenee jne jne. mut jos laittaa reson 1280x768 ni ei mitää ongelmaa... joskus kokeilin gpu scaling juttua mut toimi hetken ja taas vilkkuu.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > dvi-liitännällä kuvassa punaisia pisteitä! missä vika?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy