User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 07:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > directx:n poistaminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DirectX:n poistaminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mm2008
Junior Member
_
26. lokakuuta 2008 @ 21:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minun tarvitsisi poistaa Direct X 9.0c, jotta voin asentaa tilalle 8.0 version (9.0 asennuksen jälkeen 3D-kiihdytys ei enää toimi.
Miten sen poistan?
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
27. lokakuuta 2008 @ 09:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
9.0 pitäisi olla yhteensopiva alaspäin.
Luulen että asennus on mennyt pileen tai sitten ajurissa tai windowssissa muuta vikaa.

Mikäli silti haluat poistaa dx9:n kokeile tätä, directx ei ole tarkoitettu poistettavaksi joten en lupaa ohjelman toimivuutta.
http://www.softpedia.com/get/Security/Se...radicator.shtml
tolla vois lähteä.. kokeile silti 9:n uudelleen asennusta.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
mm2008
Junior Member
_
29. lokakuuta 2008 @ 19:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen koittanut uudelleen asentaa muttei auttanut.

Kannattaako aluksi kokeilla tuota ehdottomaasi ohjelmaa vai uudelleen asentaa windows?
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2008 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tietenkin on helpointa on kokeilla tuota ohjelmaa ensiksi, kuin asentaa kaikki uusiksi.

Share, Share and Share..

Admin

17 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2008 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten tuo sinun 3D kiihdytys ei toimi? Millä olet tämän testannut?
mm2008
Junior Member
_
30. lokakuuta 2008 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DXdiagista olen katsonut (lisäksi pelejä olen yrittänyt käynnistää).

Kuva DxDiagista:
DxDiag

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2008 @ 19:16

Admin

17 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2008 @ 19:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs pelejä olet käynnitänyt? Tuossa nyt on sellainen juttu että tuolla näytönojaimella ei hirveemmin kyllä mitään 3D pelejä pelata. Toimiko koittamasi pelit ennen tuon DirectX päivitystä? Kannattaisi koittaa tuota ohjelmaa mitä suositeltiin tuon poistoon. Tietty omalla vastuulla, mutta et sitä oikein muuten saa palautettua aikaisempaan tilaan. Tietty voit koittaa palauttaa käyttöjärjestelmäsi aikaisempaan tilaan käyttöjärjestelmän palautuspisteen kautta josko se auttaisi asiaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2008 @ 19:39

mm2008
Junior Member
_
30. lokakuuta 2008 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NHL 2004 olen pysynyt ongelmitta pyörittäämään kyseisellä näyttiksellä (en enää).
Ja vaikka tuossa on surkea 3D-kiihdytys, niin parempi surkeakin kuin ei ollenkaan. :/
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2008 @ 09:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ohoh.. joo tuota ei tuolla näyttiksellä tosiaan direct3d pelejä juuri pelailla.
DX8.0 tuki kai tuossa raudassa. DX9 julkaistu 2002.
joten kovin uudet pelit ei tuolla kortilla toimi.

Share, Share and Share..

mm2008
Junior Member
_
31. lokakuuta 2008 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei totta vie, muttei tarvettakaan ole, kun tuolla boxilla pääasiassa pelailen.
mm2008
Junior Member
_
31. lokakuuta 2008 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisiko joku vielä antaa linkin suomenkieliseen xp:n uudelleen asennus oppaaseen, jotta voisin tulostaa sen ja katsoa siitä sitten mikäli joudun windowsin uudelleen asentamaan.
mm2008
Junior Member
_
31. lokakuuta 2008 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poistin DirectX:n tietokoneelta tuolla Endicatorilla (poisti muuten myös dxdiagin :/).
Mistä löydän DX 8.0 XP:lle?
Admin

17 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2008 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuh tuo dxdiag on directx:n osa.

Mikäli tuo directx poisto ei ole älyttömän vaikea operaatio koittaisin asentaa nyt tuon directx ihan tuolta Ms:n sivustolta. Koska tuo directx pitäisi olla taaksepäin yhteensopiva niin kaiken järjen mukaan tuo directx 9 kyllä pitäisi toimia sinulla. Sanookos windows update mitään?

Googlella noita directx :iä löytyy mutta niitten kanssa kannattaa olla varovainen jotta ei saa mitään pöpöjä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2008 @ 21:40

mm2008
Junior Member
_
31. lokakuuta 2008 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain tuon lopulta toimimaan parin viikon uurrastuksen päätteeksi.
Direc X:n poisto ja uudelleen asenus ei auttanut sen sijaan näytönohjaimen ajurin päivittäminen vanhimpaan löytämääni versioon auttoi. :)
Admin

17 tuotearviota
_
31. lokakuuta 2008 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
:) Hyvä että ongelmasi ratkesi. Tuo ajurin asennus on yleensä sellainen perus juttu mitä kannattaa koittaa ekana. Niinkuin [NGN]TUFF tuossa sitä ehdottikin.

Itse olen kerran eläissäni törmännyt tilanteeseen missä on DirectX ollut ns. epäsopiva. Kyseessä oli kone mihin käyttäjä oli saanut asennettua kiinankielisen DirectX:n Käyttis taisi olla win98 tms. Eli tuo on aika harvinainen ongelma, mutta tietty mahdollinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2008 @ 23:11

Mainos
_
__

_
mm2008
Junior Member
_
31. lokakuuta 2008 @ 23:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä minä aivan aluksi testasin kaikki ajurit jotka näytönohjaimeni sivuilta löysin, mutta ne eivät auttaneet.
Nyt sitten älysin etsiä peliplaneetan sivuilta ja sieltähän se löytyi vuoden 2004 versio. :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > directx:n poistaminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy