|
Wordin automaattinen tiedostonpalautus petti!
|
|
|
neppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2008 @ 07:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kävipä sitten niin, että kun olin kirjoittelemassa erästä henkilökohtaisesti hyvin tärkeää tekstiä ja päätin käydä yhdessä välissä kaatamassa itselleni kupin kahvia, niin tämä piru Vista meni ja päivitti itsensä sillä välin --> käynnisti koneen uudestaan. Ajattelin ensin että eipä tuo mitään, onneksi Word palauttaa tiedostot... Naama venähti kun avasin Wordin eikä mitään tapahtunut. Tekstini oli kadonnut kuin tuhka tuuleen.
Automaattitallennus on ollut kaiken aikaa päällä. Olen katsonut appdatan läpi. Olen etsinyt vähän kaikkialta muualtakin. Jostain luin, että Word kuulemma tallentaa autotallennetut tiedostot "väliaikaiseen kansioon" jos sitä ei ole itse määritellyt sen tarkemmin, mutta kukaan ei viitsinyt valaista mikä tämä väliaikainen kansio mahtaa olla.
Tämän ongelman kanssa olen puurtanut koko edellisen yön, alkaa väsyttää ja olla itku muutenkin silmässä. Kadottamani teksti on jotakuinkin korvaamaton. Kysymys siis on, että onko jotain tehtävissä, onko mitään tehtävissä ja jos on, niin mitä?
Vai pitääkö mun tyytyä suremaan edesmennyttä tekstiä loppuikäni?
Auttakaa kiltit, mun voimat alkaa olla loppu tän kanssa.
|
Member
|
1. marraskuuta 2008 @ 09:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Otan osaa.En tiedä worldistä talentaneeko,mutta vastaisuuden varalle kannattaa muuttaa päivityksien asetuksia niin,että lataa automaattisesti mutta päivittää vasta kun itse haluat.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2008 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Wordin tapa luoda ja palauttaa automaattisen palautuksen tiedostoja
Jos kyseessä on tärkeä teksti, niin on outoa ettet harrasta ollenkaan välitallennusta, eli aina välillä paina Tallenna -kuvaketta tms. Mutta yleensä sitä oppii nämä asiat kantapään kautta, uskoisin että jatkossa tallennat tärkeät tekstit aika ajoin, oli automaattinen tallennus käytössä tai ei.
|
|
neppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2008 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
|
yamaneko, kiitos linkistä tosin olen lukenut tuon tekstin tätä pohtiessa jo puuduttavan monta kertaa.
Välitallennuksen unohtaminen on melko inhimillistä, varsinkin kun on syventynyt tekstiin. En minäkään tyhmä ole, tietysti teksti pitäisi ja kannattaisi välillä tallentaa.
Eli ei auta itku markkinoilla, sinne meni?
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2008 @ 18:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Usko pois, ei kyse ole tyhmyydestä, vaan ajattelemattomuudesta. Ja on tässä omat oppirahat on maksettu myös, kuten todettua, kantapään kautta sitä oppii.
Voit yrittää etsiä (ellet jo ole, kun kerran olet linkin lukenut), löytyykö mitään kansiosta %appdata%\Microsoft\Word (voit syöttää osoitteen tuollaisenaa Resurssienhallintaan) mitään .asd -päätteistä tiedostoa. Jos löytyy, muuttamalla päätteen .asd -> .doc, tiedosto aukeaa Wordiin.
|
|
neppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2008 @ 18:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Onko olemassa mitään ohjelmaa, joka skannaa tiedostot ja etsii tiedostoja sillä päättellä, jolla haluan? Vistassahan tuo ei onnistu.
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2008 @ 18:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Onnistuu Vistalla indeksoimattomien tiedostojen haku, mutta on tosiaan hölmösti toteutettu, itsekin käytän muita tapoja. Yksi hyvä ohjelma on Agent Ransack (maksullisen FileLocatorin ilmaisversio).
|
|
Mainos
|
  |
|
|
neppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2008 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos avusta :) scannasin koko tietokoneen, mutta ei löydy niin ei löydy. Pitää keksiä keino selvitä tästä jotenkin muuten.
|