epätoivoinen kaveri UTORRENT ONGELMAn kimpussa!!!!
|
|
Connay
Newbie
|
2. marraskuuta 2008 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!!
Minulla on ZyXEL P-660HW-D1 - modeemi ja Soneran 2M:n ADSL -liittymä.
Ongelmani on siis, että minäkään en ole onnistunut saamaan Utorrent -ohjelmaa toimimaan kunnolla. Max. latausnopeus on ollut n. 120 kt/s. Yleensä nopeudet jäävät kuitenkin 50kt/s:n tuntumaan.
Välillä alareunassa on keltainen kolmio, välillä olen saanut merkin vihreäksi, mutta kun painan [verkkovelho] -> [testaa onko portti ohjattu oikein], tulee punainen ERROR. Välillä molemmat kohdat näyttävät vihreää, mutta latausnopeudet pysyvät alhaisina.
DC++ ohjelman olen kyllä saanut toimimaan normaalisti. Myös edellisessä osoitteessani DNA -kaapelimodeemin sain toimimaan.
Olen tutustunut melko tarkasti portforward -sivustoon ja p2p verkkojen käyttöongelmiin liittyviin viesteihin täällä afterdawn.com:ssa
Olen kokeillut vaihtaa static -ip addressit, vaihtaa dns palvelinten osoitteita, vaihtaa palomuurin asetuksia. Olen laittanut kuunteluportit oikein, mutta mikään ei tunnu toimivan.
Olen yrittänyt omatoimisesti saada "homman toimimaan" jo useiden viikkojen ajan. Nyt alkaa menemään hermot ja järki =D. Vitutuspäissäni olen jo rikkonut yhden lasikoristeenkin.
Nyt pyydän apua tietämättömälle![color=red][/color]
|
heikki75
Senior Member
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko verkossa yksi vai useampi tietokone? Kiinteät IP-osoitteet (static IP address) tehdään jos on useampi tietokone. Jos on yksi tietokone niin silloin käyttiksen "Internet Protocol (TCP/IP)"-asetuksissa IP- ja DNS-osoitteet haetaan automaattisesti.
Mikä palomuuriohjelma käytössä? Voit ottaa väliaikaisesti palomuuriohjelman pois käytöstä koska sulla on NAT ja palomuuri Zyxelissä.
Zyxel ADSL-modeemin porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2008 @ 19:37
|
Connay
Newbie
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on yks tietokone nyt. Eli siis laitan tosiaan et hae automaattisesti ne osoitteet. ok. mulla on tuo avast ohjelma otanko sen siis pois päältä?
kiitokset vastauksesta! =)
|
heikki75
Senior Member
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita käyttiksen "Internet Protocol (TCP/IP)"-asetuksissa että IP- ja DNS-osoitteet haetaan automaattisesti.
Avast on ainoastaan virustorjuntaohjelma (siinä ei ole palomuuria) joten sitä ei poisteta toiminnasta.
Windows XP:n ja Vistan oman palomuuriohjelman asetuksista (ohjauspaneelista etsi "Windowsin palomuuri") on tarkistettava että p2p-ohjelman nimen edessä on ruksi.
|
Connay
Newbie
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:26 |
Linkki tähän viestiin
|
nyt kun olen laittanut "käyttiksen "Internet Protocol (TCP/IP)"-asetuksissa IP- ja DNS-osoitteet haetaan automaattisesti", niin minkä laitan ip address kohtaan [Network > NAT > Port Forwarding] -kohtaan jonne laitan porttien numerot, jotak olen laittanut myös kohtaan "saapuvien yhteyksien käyttöportti" -utorrent ohjelmassa?
laitanko siihen static ip:n vai sen joka tulee kun menee [suorita] -> [command] -> [ipconfig/all] ja sieltä sen ip:n?
|
Connay
Newbie
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
"Laita käyttiksen "Internet Protocol (TCP/IP)"-asetuksissa että IP- ja DNS-osoitteet haetaan automaattisesti.
Avast on ainoastaan virustorjuntaohjelma (siinä ei ole palomuuria) joten sitä ei poisteta toiminnasta.
Windows XP:n ja Vistan oman palomuuriohjelman asetuksista (ohjauspaneelista etsi "Windowsin palomuuri") on tarkistettava että p2p-ohjelman nimen edessä on ruksi. "
- IP- ja DNS osoitteet on laitettu hakemaan automaattisesti
- ruksi on laitettu
- avast laitettu takaisin päälle
|
heikki75
Senior Member
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Poista ruksi Zyxelin palomuuri asetuksista > Security > Firewall > [ ]Active Firewall > Apply
- Network > NAT > Port Forwarding > "Service Name"-alasvetovalikosta valitse "User define"
- [X]Active
- Service Name: uTorrent
- Start Port: uTorrentin asetuksissa oleva porttinumero
- End Port: uTorrentin asetuksissa oleva porttinumero (sama kuin yläpuolella)
- Server IP Address: ipconfig-komennolla näkyvä tietokoneen IP-osoite eli 192.168.1.33
- lopuksi klikkaa "Apply".
|
Connay
Newbie
|
2. marraskuuta 2008 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
tein tarvittavat toimenpiteet =)
Olen vain tehnyt tuonkin jo monta kertaa aiemminkin. Utorrent ohjelmassa näkyy vain punainen huutomerkki nyt. Sain kyllä aiemmin DNA:n modeemilla toimimaan tämän kun olen tehnyt nuo samat asiat, mutta nyt jostain syystä en onnistu =(
|
Mainos
|
|
|
heikki75
Senior Member
|
2. marraskuuta 2008 @ 21:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2008 @ 19:36
|