User Käyttäjä Salasana  

lauantai 15.11.2025 / 18:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > sähköpostiongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Sähköpostiongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
TonyMafia
Newbie
_
9. marraskuuta 2008 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Iltaa!

Eli ongelma sähköpostin kanssa.

Saan virheilmoituksen: Palvelinyhteys epäonnistui. Aihe 'Test', Tili: 'mail.inet.fi', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: SMTP, Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Socket-virhe: 10060, Virhenumero: 0x800CCC0E

Eli kun Windows Mail yrittää lähettää viestejä, tuollainen tulee. Viestejen vastaanotto toimii hyvin. No, katsoin googlella mikä olisi ongelma, väitetään, että tiedot syötetty väätin TAI virustorjuntaohjelma/palomuuri estää lähetyksen. Itselläni siis oli Norton ja ei lähettänyt, nyt asensin F-Securityn (kokemusta ennestää). Eli siis Norton tuli uuden kannettavan mukana, vaikka olisinkin ottanut mielellään F-S:tyn.

No, vaikka poistin Norttonin ja asensin F-S, ongelma ei ratkennut. Edelleenkin tuo samainen virheviesti tulee. Kokeilin toisella koneella (vanhempien) jossa on myös omat tunnukset sisällä...toimii hyvin.

Eli olen kaikki tiedot kirjoittanut moneen kertaan ja ovat varmasti oikein!

Ainut ero on, että itse käytän mokkulaa eli langatonta nettiä, Elisan. Ja vanhepien koneessa siis modeemi, "langallinen" yhteys. Ja tuo "mail.inet.fi" siis on Soneran. Eli voiko se vaikuttaa, että minulla mokkula on Elisan yhteydellä eikä sitten päästä tuota Soneran mailia kunnolla käyttämään vai?

Samoin! Minulla on Windows Mail sähköpostiohjelmana, vanhemmilla on toinen (en muista nimeä, mutta se on se vakio joka XP:ssä on jo asennettu). Voiko vaikuttaa?

Sitten, olen vielä itse vaihtanut monesti IP-osoitettani (koska tuli joskus pelleiltyä liikaa, ja bannit piti saada pois). Voiko vaikuttaa?

Eli tarvitsisin pikaisesti apua.

Kiitos etukäteen!

Kyllä
Senior Member

3 tuotearviota
_
9. marraskuuta 2008 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerro selvemmin.. Millä tunnuksilla yrität kirjautua mihin ja lähettää minne? Ipn vaihtamisella ei pitäisi olla vaikutusta, eikä palomuurilla, jos ne on laitettu säätämään itse itsensä. Miten vaihat ipsi, proxylla vai millä? Mokkulasta saa kyllä yhteyden soneran palveluihin.

Power corrupts
Senior Member
_
9. marraskuuta 2008 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla että lähtevän postin pop3-palvelin pitää olla palvelun tarjoalta eli tässä tapauksessa Elisalta...

smtpa.kolumbus.fi tai smtp.kolumbus.fi

Myös asiakastukea on Elisalla...

Edit:kursiivi

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2008 @ 09:54

TonyMafia
Newbie
_
9. marraskuuta 2008 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli. Alussa, kun omaa konetta ei ollut. Oli vanhemmilla käytössä siis Sonera Laajakaista, jolla sai luoda näitä s-postiosoitteita. Ne ovat xxx@pp.inet.fi tyyliin. Ja jos halusi lukea s-postin vaikkapa Windows Maililla, niin laitoit saapuvien ja lähtevien viestejen palvelimiksi vain: mail.inet.fi

Vanhemmilla tämä siis toimii edelleen. Heillä on Sonera Laajakaista, modeemi, "langallinen" yhteys.

Minulla nyt taas on langaton, Vodafonen mokkula, Elisan 2mbittinen. Jostakin luin, ettei Elisa päästä käyttämään muita kuin Elisan ja Saunalahden posteja. Mutta samaan aikaan kyllä pystyn vastaanottamaan postia, en lähettämään.

Minne yritän lähettää? No minne tahansa lähettäisinkin, tuolee tuo em. virheilmoitus.

Mikä voisi olla vika?

IP-osoitteen vaihto:

1. Kun näet (jos käytät Vistaa) tuolla oikealla alakulmassa kahden tietokoneen näytön, joiden edessä on pieni maapallon kuva. Painat sitä kerran jolloin ilmestyy 2 valintaa: "Muodosta tai katkaise yhteys..." TAI "Verkko -ja jakamiskeskus"

2. Valitset "Verkko..." jolloin aukeaa uusi ikkuna.

3. Siellä huomaat että olet yhteydessä verkkoon, no vähän alempaa näkyy valinta "Näytä tila" paina siitä.

4. Aukeaa jälleen uusi ikkuna josta valitset "Ominaisuudet".

5. Kuten voi arvata, uusi ikkuna aukeaa taas, otat välilehdestä "Verkko".

6. Internet Protocollan "Ominaisuudet".

7. Nyt näet 2 vaihtoehtoa, eli hae IP-osoite automaattisesti tai käytä seuraavaa IP-osoitetta. Valitse jälkimmäinen vaihtoehto ja kirjoita random kirjaimia väliltä 0-255.

8. Paina OK, silloin taas näet listan ne protokollat sun muut, OK taas. Jolloin koneen pitäisi ilmoittaa, että uudet asetukset tulevat voimaan silloin, kun nettiyhteys luodaan uudelleen. Eli sammutat modeemin (tai muun) ja käynistät uudelleen.

9. Kun modeemi käynistyy, Voila! IP-osoite vaihtunut (ainakin minulla toimii aina).

Edelleen kaivataan siis apua sähköpostista. Kiitos!

Kyllä
1pertti
AfterDawn Addict
_
10. marraskuuta 2008 @ 00:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TonyMafia:
Eli voiko se vaikuttaa, että minulla mokkula on Elisan yhteydellä eikä sitten päästä tuota Soneran mailia kunnolla käyttämään vai?

Juuri tuosta se johtuu. Et voi käyttää normaalia sähköpostia toisen ISP:n verkosta. Vain webmail-vaihtoehto toimii verkosta riippumatta.

Edit: rajoitus koskee siis nimenomaan lähtevää postia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2008 @ 00:20

TonyMafia
Newbie
_
10. marraskuuta 2008 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nyt siis minun on pakko käyttää jtn. Elisan tai Saunalahden s-postiosoitetta jotta toimisi? Entinen Soneran ei millään tavoin tule toimimaan vai?

Kyllä
Mainos
_
__

_
1pertti
AfterDawn Addict
_
10. marraskuuta 2008 @ 22:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toisin kuin edellä kirjoitin, Soneran ohjeissa sanotaan, että lähtevän postin palvelinta voi käyttää toisenkin palveluntarjoajan verkossa ottamalla käyttöön SMTP autentikoinnin, jolloin kohta "Lähtevän postin palvelin edellyttää käyttöoikeuksien todennusta" täytyy olla kruksattuna. Tarkemmat ohjeet SMTP autentikoinnin käyttöönotosta löytyy tuolta:
http://www.sonera.fi/files/Sonera.fi/Yks...ype=Static_File
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > sähköpostiongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy