Ostin pari kuukautta sitten acer 8930g-läppärin jossa on nvidia 9700M gt näytönohjain. Olen nyt koittanut etsiä näytönohjaimelle uusia ajureita koska mm. farcry2 huomauttaa että ne ovat liian vanhat. Ilmeisesti nvidian omilta sivuilta ei läppäreihin ajureita saa.. ?
Olisi hienoa jos joku osaisi kertoa jonkun lataussivuston mistä saisi kyseiselle näytönohjaimelle sopivia ajureita. Käyttöjärjestelmänä toimii 32 bittinen Vista.
Kiitos tiedosta, lueskelin tuon ohjeen läpi.. Juuri tätä 9700 gt mallia ei tunnu löytyvän mistään kohdasta ellen aivan sokea ole. Mitkä ajurit siis tulisi valita tuolta?
EDIT: nappasin sieltä Acerin sivuilta ne nVidian ajurit ja siinä paketissa tulee Version 176.26, 08/01/2008.
Joten ovat nuo laptopin ajurit huom. uudemmat
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wirdu: Kiitos tiedosta, lueskelin tuon ohjeen läpi.. Juuri tätä 9700 gt mallia ei tunnu löytyvän mistään kohdasta ellen aivan sokea ole. Mitkä ajurit siis tulisi valita tuolta?
Elikkä jos et siitä tietyn ajurin listasta löydä sitä oman näytönohjaimen mallia, niin silloin sinun pitää ladata se muokattu inf tiedosto. Tuo kaitsu61 linkkaama ajuri on siis se uusin, elikkä lataat sen ja siihen tehdyn inf tiedoston. Purat tuon johonkin kansioon ja sitten korvaat siinä kansiossa olevan inf tiedoston tuolla muokatulla versiolla. Tämän jälkeen voit asentaa kyseisen ajurin.
Minulla itselläni on omassa läppärissäni käytössä Alienwaren tekemät vähän vanhemmat ajurit, jotka olen todennut hyväksi.
Nyt on hieman edistytty, en ole tosin paljoakaan ehtinyt koneella olemaan tässä. Tuo 180.44 versio ei ainakaan tunnu pelittävän tällä koneella - koko ajan pientä lagia kaikessa aina flash-peleistä 3D-peleihin. Kokeilen tässä asentaa toista versiota, ilmoittelen jos tulee ongelmia. Kiitos vielä kerran kaikille postanneille avusta :)
Olen yrittänyt asentaa nyt kolmet eri ajurit, kahdet tuolta laptopvideo2go:sta ohjeen mukaan ja viimeisimpänä olen kokeillut noita nvidian sivuille ilmestyneitä läppäreille tarkoitettuja beta-ajureita.
VAikka asennus on kaikissa tapauksissa onnistunut ilman virheitä niin tämä ongelma eli kaikkien pelien lagiminen on pysynyt. Ongelma alkoi sen jälkeen kun ensimmäisen kerran asensin uudet ajurit.
Onkohan mahdollista että asennan aurit jotenkin väärin?
Nuo Nvidian sivuilta olevat laturit asensin näin: Virustorjunta ja palomuuri pois päältä --> Ohjauspaneelista vanhojen ajureiden poisto --> uudelleenkäynnistys vikasietotilaan, jossa ajan DriverSweeperin --> uudelleenkännistys normaalitilaan (jossa viruksentorjunta ja palomuuri pois) ja ajureiden asennus. Sitten vielä yksi uudelleenkäynnistys.
Olen myös palauttanut nvidia ohjauspaneelista alkuperäiset asetukset mutta sekään ei auttanut. Nyt alkavat omat taitoni loppumaan tähän ja apua tarvitsisin kipeästi. Toivottavasti joku tietää/keksii ratkaisun :)