User Käyttäjä Salasana  

lauantai 15.11.2025 / 18:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows asennettu uudestaan, tallennetut tiedostot kadonneet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows asennettu uudestaan, tallennetut tiedostot kadonneet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Pennonen
Newbie
_
15. marraskuuta 2008 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli isä pistä tässä jo aikaa sitten tietääkseni koko Windowsin uudelleen. Hän merkkasi, että minun tiedostoni silti tallennettaisiin koneelle, etteivät ne katoaisi tässä toimenpiteessä. En sitten löytänyt tiedostojani, kun asennus oli valmis ja epäilin, että olin menettänyt kaikki tiedostoni. Nyt sitten satuin huomaamaan ad-awaren skannaamaan pistettyäni, että se selasi minun vanhoja tiedostojani.. Mutta missä helvetissä ne on!? Eli kuka osaa sanoa, mihin Windows on ne minun vanhat tiedostot tallentanu? Itse en ollu sillon paikalla kun tätä uudestaan pistettiin, että ehkä se helvetin sähläri ei huomannu kohtaa missä kerrottiin vanhojen tiedostojen tallennuspaikka.
Senior Member
_
15. marraskuuta 2008 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sinun isäsi osaa vastata, minne hän on ne vanhat tiedostot laittanu.
Josko se kovalevy on vaikka kahdessa osiossa ja ne "eksyneet lampaat" löytyy sieltä.
Oletko koettanut wintoosan etsi-toimintoa? Kuvia, musiikkia, videoita > tiedostonimi tai nimen osa > *.mp3, siis toi on esimerkki, *.jotakin

EDIT: ja vain isäsi tietää, miten hän on laittanut W:n uusiksi.
Käyttänyt W:n korjaavaa asennusta vai formatoinut koneen ja aloittanut puhtaalta pöydältä.
Kun ei se wintoosa automaattisesti tallenna näiden toimenpiteiden kohdalla yhtään mitään minnekkään. Kaikki täytyy ottaa itse talteen, polttaa levylle, tikulle tai siirtää/kopioida eri kiintolevyosiolle.
Koska käyttis asennetaan c-osiolle, d:lle/e:lle... voi heittää ne, mitä pitää säilyttää.

"Mikään tieto ei ole turhaa, paitsi jos sitä ei jaa muille"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. marraskuuta 2008 @ 16:09

Pennonen
Newbie
_
15. marraskuuta 2008 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siltä menee viikko opetella käyttämään Nokian 3310:aa niin apua tähän asiaan ei tuu siltä osin.
Oon yrittäny ettiä niiden vanhojen tiedostojen nimien mukaan, mut jostain syystä ei löydä niitä.. Ehkä Windows on piilottanut ne tms?
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. marraskuuta 2008 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeile huvikseen avata omatietokone ja sieltä työkalut ja siitä valikosta kansio asetukset ja siitä auenneesta ikkunasta valitse välilehti "näytä" ja sieltä lisäasetuksista laita se täppi kohtaan "näytä piilotetut tiedostot ja kansiot" ja sit käy katsomassa löytyykö niitä sun tiedostoja.mulla käy todella usein kun tulee koneita laitettavaksi ja kun pyydetään säilyttämään omia tiedostoja niin sieltä löytyy sit isot kasat semmosten tilien tiedostoja mistä monista ei koneen omistaja edes tiedä et niitä on ollut olemassa.just viimeksi tuli semmonen kone mikä oli ollu jollain sen koneen sukulaisella aikasemmin niin sieltä löysin yli 2000 kuvaa mitä se ei ole ikinään nähnykkään,kun pyysi että säilytän sille kuvat kun asensin wintoosan kokonaan uusiksi.tosta mä lähtisin ekana hakee niitä tiedostoja.sulla pitää olla järjestelmänvalvojan oikeudet että pääset muuttamaan tota piilotiedostojen näkymistä.

EDIT:viellä tähän,toden näkösesti se on tehnyt korjaavan asennuksen ja sen jälkeen poistanut tilit ja tehnyt uudet tilit,niin niitten vanhojen tilien tiedot ei häviä mihinkään vaan ne on siellä piilossa(tai se kysyy et säilytetäänkö tiedostot ja luulis et se on vastannu siihen kyllä ) ,muuten et saa niitä takasin kuin yrittämällä jollain esim. Recover My Files softalla ,mutta kun teet tuon ylläolevan niin saat ne näkymään jos se ei ole poistanu niitä pysyvästi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. marraskuuta 2008 @ 16:18

Senior Member
_
15. marraskuuta 2008 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pennonen:
Siltä menee viikko opetella käyttämään Nokian 3310:aa niin apua tähän asiaan ei tuu siltä osin.
Oon yrittäny ettiä niiden vanhojen tiedostojen nimien mukaan, mut jostain syystä ei löydä niitä.. Ehkä Windows on piilottanut ne tms?
Ei Wintoosa piilota semmosia tiedostoja minnekkään.
Ja katos mun edell. viestin EDIT.

"Mikään tieto ei ole turhaa, paitsi jos sitä ei jaa muille"
Pennonen
Newbie
_
15. marraskuuta 2008 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Make_72: ollut koko ajan, että näytä piilotetut kuvakkeet ja kansiot, mutta ei ole vaikutusta. Ne vanhat tiedostot tosiaan syö mullakin aika hyvin tota kovalevyn tilaa, kun on aivan täynnä.. Varmaan yli puolet kovalevystä noiden piilossa olevien tiedostojen käytössä. Saatana.
Pennonen
Newbie
_
15. marraskuuta 2008 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suuri mysteeri alkaa vähitellen avautumaan. Eli ne tiedostot on administratorin hallinnassa, mutta, millä pääsen kirjautumaan tähän ylläpitäjän accounttiin (ei ole erillistä accounttia ainakaan kirjautumis -kohdassa) tai pääsemään sen tiedostoihin käsiksi? Mun pitäis olla järjestelmänvalvoja, kuten jokaisen käyttäjän tässä tietokoneessa (ainakin ohjauspaneelin käyttäjätilit ilmoittaa näin.)
C:\Documents and Settings\Administrator ei ole käytettävissä, käyttö estetty - ilmoittaa, kun klikkaa. Eli wtf?
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. marraskuuta 2008 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Make_72: ollut koko ajan, että näytä piilotetut kuvakkeet ja kansiot, mutta ei ole vaikutusta. Ne vanhat tiedostot tosiaan syö mullakin aika hyvin tota kovalevyn tilaa, kun on aivan täynnä.. Varmaan yli puolet kovalevystä noiden piilossa olevien tiedostojen käytössä. Saatana.
yleensä ne on kyllä palautus pisteitä,kone tekee aina vähän väliä palautus pisteen,jos se palautus on käytössä ja yleensä se on.jos kone toimii normaalisti niin ota koneen palautus pois käytöstä niin se poistaa kaikki vanhat palautus pisteet .mutta se kannattaa ottaa takasin käyttöön sen jälkeen.ja jos sulla kerran on se täppi siinä "näytä piilotiedostot" niin sit ei muuta kuin selailemaan kovalevyä tai kovalevyjä/osioita.ainoa paikka mihin et pääse on semmosten tilien omat tiedostot mitkä on suojattu salasanalla,eli toden näkösesti juuri tuo > ( C:\Documents and Settings\Administrator ei ole käytettävissä, käyttö estetty ) ,pyydä faijaas kirjautumaan koneelle omille tilille jos luulet että se on laittanu ne sun vanhat tiedostot sinne omiin tiedostoihin.
Mainos
_
__

_
Senior Member

3 tuotearviota
_
16. marraskuuta 2008 @ 00:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suuri mysteeri alkaa vähitellen avautumaan. Eli ne tiedostot on administratorin hallinnassa, mutta, millä pääsen kirjautumaan tähän ylläpitäjän accounttiin (ei ole erillistä accounttia ainakaan kirjautumis -kohdassa) tai pääsemään sen tiedostoihin käsiksi? Mun pitäis olla järjestelmänvalvoja, kuten jokaisen käyttäjän tässä tietokoneessa (ainakin ohjauspaneelin käyttäjätilit ilmoittaa näin.)
C:\Documents and Settings\Administrator ei ole käytettävissä, käyttö estetty - ilmoittaa, kun klikkaa. Eli wtf?
Avaa kone vikasietotilaan painamalla F8 koneen käynnistyessä> vikasietotila. Sitten valitset sieltä sen Admin tilin ja kopioit tiedostot pois sieltä.. On myös toinen keino, mutta kerro jos tuo toimii niin sitä ei tarvita.

Power corrupts
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows asennettu uudestaan, tallennetut tiedostot kadonneet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy