|
Kone hidastunut, ylikuumenee & sammuu itsestään
|
|
|
berko_
Newbie
|
22. marraskuuta 2008 @ 01:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo eli tietokone on alkanut hidasteleen ihan kunnolla, tämä temppuilu alkoi about kuukausi sitten, sitä ennen kone toimi täydellisesti.
Mulla on Windows XP tässä, viruksentorjunnat yms. löytyy..
Vilkaisin koneen sisälle, ensinnäkin se on ihan pölyssä.. En yhtään tiedä milloin tämä on puhdistettu, sain tämän lahjaksi noin kolme vuotta sitten eikä oo kertaakaan sisältä puhdistettu sen aikana (noloa..), mutta tuskin se aiheuttaa tällaista jumittamista.
Ekat noin 15 minuuttia kone toimii hyvin, kunnes alkaa sitten kuumeta ja lopulta jossain välissä sammuu itsekseen. V**uttaa tällainen, varsinkin jos on tekemässä jotain tärkeää niin ei ikinä tiedä milloin kone sammuu ja hävittää kaiken mitä oli saanut aikaiseksi.. Tällä ei pysty tekemään mitään niinkään yksinkertaista kuin katsella videoita netistä (youtubet ym. vastaavat), Windows media playerkin jumittaa kiitettävästi.
Suoritinkäyttö pyörii aika usein siellä sadan prosentin tienoilla, silloin siis kun tekee jotakin, ei se muuten niin korkeissa lukemissa pyöri. Tällä hetkellä tällaisissa kohdissa näyttää noi prosentit pyörivän:
iexplore.exe
explorer.exe
taskmgr.exe
järjestelmän vapaaprosessi
Että tuskin noissa on mitään hämärää? Vai mikä toi taskmgr.exe on..?
Olisko jostain muista tiedoista mitään hyötyä auttamiseen? Itselle kun ei näin heti tule mieleen mitä informaatiota pitäis antaa tähän.
Tekis mieli heittää koko romu jo seinään.. uuden koneen ostamista harkitsen jo.. Mut ajattelin kysyä vielä apua jos jotain olis tehtävissä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2008 @ 06:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti berko_: Joo eli tietokone on alkanut hidasteleen ihan kunnolla, tämä temppuilu alkoi about kuukausi sitten, sitä ennen kone toimi täydellisesti.
Mulla on Windows XP tässä, viruksentorjunnat yms. löytyy..
Vilkaisin koneen sisälle, ensinnäkin se on ihan pölyssä.. En yhtään tiedä milloin tämä on puhdistettu, sain tämän lahjaksi noin kolme vuotta sitten eikä oo kertaakaan sisältä puhdistettu sen aikana (noloa..), mutta tuskin se aiheuttaa tällaista jumittamista.
Ekat noin 15 minuuttia kone toimii hyvin, kunnes alkaa sitten kuumeta ja lopulta jossain välissä sammuu itsekseen. V**uttaa tällainen, varsinkin jos on tekemässä jotain tärkeää niin ei ikinä tiedä milloin kone sammuu ja hävittää kaiken mitä oli saanut aikaiseksi.. Tällä ei pysty tekemään mitään niinkään yksinkertaista kuin katsella videoita netistä (youtubet ym. vastaavat), Windows media playerkin jumittaa kiitettävästi.
Suoritinkäyttö pyörii aika usein siellä sadan prosentin tienoilla, silloin siis kun tekee jotakin, ei se muuten niin korkeissa lukemissa pyöri. Tällä hetkellä tällaisissa kohdissa näyttää noi prosentit pyörivän:
iexplore.exe
explorer.exe
taskmgr.exe
järjestelmän vapaaprosessi
Että tuskin noissa on mitään hämärää? Vai mikä toi taskmgr.exe on..?
Olisko jostain muista tiedoista mitään hyötyä auttamiseen? Itselle kun ei näin heti tule mieleen mitä informaatiota pitäis antaa tähän.
Tekis mieli heittää koko romu jo seinään.. uuden koneen ostamista harkitsen jo.. Mut ajattelin kysyä vielä apua jos jotain olis tehtävissä.
joo,eiköhän kyseessä ole vain ylikuumeneminen,ota koneesta piuhat irti ja kylki auki ja puhdista se kunnolla sisältä,varsinkin prossun siili(huom:jos otat sen siilin irti siitä prossusta niin siinä välissä on hopea tahnaa ja sitä on hyvä olla siinä myös kun laitat sen takasin,jos pyyhit sen tahnan pois niin takuulla ylikuumenee sen jälkeen eli älä pyyhi sitä pois tai jos on olemassa niin laita uudet tahnat,ei maksa kun pari euroa tuubi ) imurilla on hyvä puhdistaa kone jos siihen päähän löytyy semmonen suti,sillä metalli putkella ei parane mennä törkkii sitä lankkua. ja kun tuon olet tehnyt niin asenna ccleaner ellei jo ole ja aja se,se poistaa tyrhia tiedostoja hidastamasta konetta ja tämän jälkeen jos ongelma jatkuu niin lataa hijackThis ja laita se logi joko tällä foorumilla sille kuuluvalle osiolle tai sitten rekkaa ittes sisään TÄNNE ja laita se logi sinne.tuolta virustorjunta.netistä saat varmasti asiantuntevaa apua,joku katsoo siellä mielellään sen sun logis ja saat apua :)
|
|
berko_
Newbie
|
22. marraskuuta 2008 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
^Kiitti neuvosta :) Saa nyt nähdä missä välissä ehdin tehdä mitään kun on niin pirusti kiireitä. Mutta siis, mulla on kannettava, tästä ei saa mitään sivua auki. Tää on ihan ihmeellinen tää kone, tästä pitää repiä koko pohja irti ennenkuin pääsee tuonne sisälle käsiksi. Auki olen yrittänyt tämän saada mutta eipä avaudu kokonaan, jää jumiin yhdestä kohdasta.. siihen loppui edelliskerrankin puhdistus kun en sitten päässyt kunnolla käsiksi tuonne sisälle.. Mihinkään huoltoon yms. en haluaisi tätä viedä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2008 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti berko_: ^Kiitti neuvosta :) Saa nyt nähdä missä välissä ehdin tehdä mitään kun on niin pirusti kiireitä. Mutta siis, mulla on kannettava, tästä ei saa mitään sivua auki. Tää on ihan ihmeellinen tää kone, tästä pitää repiä koko pohja irti ennenkuin pääsee tuonne sisälle käsiksi. Auki olen yrittänyt tämän saada mutta eipä avaudu kokonaan, jää jumiin yhdestä kohdasta.. siihen loppui edelliskerrankin puhdistus kun en sitten päässyt kunnolla käsiksi tuonne sisälle.. Mihinkään huoltoon yms. en haluaisi tätä viedä.
joo,kannettavien kanssa toi ylikuumeneminen on turhan yleinen ongelma,koska siellä ei ole paljoa tilaa kun se on aivan tukossa ja kuten sanoit avaaminen on vaikeeta ja työlästä,mihin ei kannata ryhtyä ellei tiedä mitä tekee ja taas huoltoon vienti on niin pirun kallista.
joissain amiloissa on tyyppi vikana ylikuumeneminen,koska siinä on tehty se siili ja tuuletin aivan liian pieniksi.kuitenkin suosittelen että jollain yrität saada sen putsattua,koita etsiä olisiko sulla joku kaveri joka osaisi tehdä sen halvalla sulle.yksi vaihto ehto on tietenkin että kokeilet puhaltaa paineilmalla sen prossun tuulettimen puhtaaksi,mutta siinäkin kannattaa käyttää järkeä,en tiedä onko olemassa jotain "aineita" mitä ruiskuttamalla saisi sen pölyn sieltä irtoomaan,yleensä ne kyllä vaan puretaan,eipä tässä osaa oikeen muuta neuvoa antaa,et ei muuta kuin onnea :)
EDIT:yleensä kaikissa kannettavissa on avaamisen kanssa sama juttu et se pitää avata koko pohja ja kaikki ne "jumittaa" mutta se pitää tietää mistä sen "naksuttaa" auki,jos ei tiedä niin varmasti rikkoo jotain jos väärästä kohdasta alkaa vääntämään,laitappas huvikseen se sun konees merkki ja malli niin katsotaan jos on semmonen kone minkä olen itse purkanu,jos pystyis antaa jonkun vinkin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2008 @ 16:00
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2008 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Power corrupts
|
|
berko_
Newbie
|
22. marraskuuta 2008 @ 20:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti somebodyy: --ja nosta tuulettimen kierroksia, samalla näet lämmöt.
Mulla on itseasiassa toi Speenfan, mutta mitenkäs noita tuulettimen kierroksia nostetaan?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2008 @ 20:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti berko_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti somebodyy: --ja nosta tuulettimen kierroksia, samalla näet lämmöt.
Mulla on itseasiassa toi Speenfan, mutta mitenkäs noita tuulettimen kierroksia nostetaan?
Tuossa on kuva, se alempi ympyröity kohta. Huom; kaikki emolevyt eivät tue tuulettimen kierrosten säätöä! (esimerkkinä voin sanoa oman läppärin, se säätää nuo nopeudet itse)
http://gallery.weyland.be/d/4233-1/speedfan1b.jpg
Kuinka korkeat lämmöt sulla oikein on?
Power corrupts
|
|
berko_
Newbie
|
22. marraskuuta 2008 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2008 @ 23:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti berko_: Joo eli näyttää tällä hetkellä tältä:
http://i239.photobucket.com/albums/ff206/hennna87/speedfan.jpg
Itseasiassa tuo näyttää liian kuumalta pakkaukselta. Voisko tuo johtua siitä, että jokin sovellus menee jumiin ja vetää prosessorin heti 100%? Eli jos käytät koneella heti sen käynnistyttyä joitain ohjelmia auki, suljet ne ja katsot tehtävienhallinnasta että jääkö jokin prosessi kuluttamaan paljon tehoja.. Firefoxin p*ska tekee mulla joskun noin>> siksi käytänkin operaa..
Power corrupts
|
|
berko_
Newbie
|
22. marraskuuta 2008 @ 23:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaikki ohjelmat suljettuina luku pyörii oikeastaan vain tuossa järjestelmän vapaaprosessissa ja pieni luku on taskmgr.exessä.
Netti jumittaa todella paljon, tai no vois sanoa että se jumittaa oikeastaan n.70% sen käyttöajasta, ei kiva.. Jos netti ei oo päällä niin silloin muut ohjelmat toimii hyvin.
EDIT/ Niin, ja mulla on Internet Explorer.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2008 @ 23:50
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
23. marraskuuta 2008 @ 00:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaikki taitaa olla sen ylikuumenemisen syytä. Kannattaa jotenkin jäähdyttää tai yrittää puhdistaa sitä konetta..
Power corrupts
|
|
Mainos
|
  |
|
|
mijuve
Suspended due to non-functional email address
|
23. marraskuuta 2008 @ 00:56 |