uusin tuosa konetta hieman ja nyt ongelmana että en saa muistien kelloja kohilleen. ei oo mahdollisuutta nostaa niitä yli ddr2 800 vaikka on ddr2 1066...
oon koittanu vaihtaa muistien paikkoja emolla eikä sekään oo auttanu asiaa.
elikkäs kokoonpano on nyt
emolevyasus p5Q muistit 2 x 2 gigaa ocz fatality 1066
prossu dualcore intel pentium D925 3000 mhz
näyttis geforce 9800gt
ja käyttiksenä vista ultimate x64
oon koittanu biosista katella kohilleen mut nousee samalla muut väylät yms. nii ei sitte toimi koko kone.
voihan se olla vika koneen käyttäjässäki mut jos joku osaa jotenki auttaa nii olen erittäin kiitollinen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EasyNote: Niinhän sen kuuluukin mennä.
Oudot muistit minusta, ei varmastikaan mitkään parhaat kellotettavat, ja tuo prosessori...
joo tuosta prossusta tiiän et ei oo mikään huippu tälle kokoonpanolle ja se jäiki edellisestä koneesta budjetin tullessa vastaan mut tulee vaihtumaan.
mietin vaan ku tuosa kaverin kans vertailtiin bioseja nii sillä suoraan näkyy biossissa toi 1066 valikossaki ja mulla vaan 800 asti.sillä asus p5q pro
mut toimiiko noi muistit nyt sitte oikeen vai tartteeko niille tehdä jotain??
ja kuullut ainaki ocz muisteista et pitäs olla hyviä en tiiä tästä mallista mut muuten..
Emolevy kyllä tukee tuota 1066, mutta en luultavasti tuo prosessori ottaa vastaan, hanki uudempi ja parempi prosessori, esim. Intel Core 2 Duo E8500, ja lähde kellottamaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EasyNote:Emolevy kyllä tukee tuota 1066, mutta en luultavasti tuo prosessori ottaa vastaan, hanki uudempi ja parempi prosessori, esim. Intel Core 2 Duo E8500, ja lähde kellottamaan.
jospa se tuo asia ois nui helpolla korjattavissa
mut menee täsä tovi et saan budjetin siihen kuntoon että toi prossun vaihto onnistuu.
mut kiitos vinkistä ja ilmottelen sitte ku prossu vaihtuu :)
Faktahan on se että se on ihan sama toimiiko nuo muistit 800Mhz taajuudella vai 1066Mhz sillä koneen suorituskyky pysyy samana.
800Mhz nopeudella muistit ovat tiukemmilla latensseilla joka käytännössä tarjoaa saman suorituskyvyn kuin 1066Mhz muistit sillä silloin latenssit tippuu löysemmiksi.
Toisin sanoen, turhaan ostit 1066Mhz muistit sillä et hyödy niistä mitään...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Faktahan on se että se on ihan sama toimiiko nuo muistit 800Mhz taajuudella vai 1066Mhz sillä koneen suorituskyky pysyy samana.
800Mhz nopeudella muistit ovat tiukemmilla latensseilla joka käytännössä tarjoaa saman suorituskyvyn kuin 1066Mhz muistit sillä silloin latenssit tippuu löysemmiksi.
Toisin sanoen, turhaan ostit 1066Mhz muistit sillä et hyödy niistä mitään...
joo tuon kyllä tiedän että ns. turhaan nuo ostin mut oli niin olematon hinta ero et samahanse..
mut ois se kiva et sais neki vähäset mehut ulos nuista mitä pitäs saada ku kerran on ostettu.
mut tosiaan tuosa nyt aattelin et lyön vaikka pari gigasta kampaa 800 vanhaa lisukkseesi nuille ja pietään se 800 kohillaan nii jospa se siitä..en muuten nuita kelloja hakemassa mut ku ostaa ja pitäs emon tukee nii sillä tässä ihmetelly et miksi ei löydä emo nuita?
ku kaverilla vastaavassa emossa joka on kuitenki pro nii näkyy biosissa 1066 yms ja mulla ei..?? ja sillä on kuitenki 800 muistit??