User Käyttäjä Salasana  

torstai 14.8.2025 / 06:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokonetta päivittämässä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokonetta päivittämässä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jonik1
Newbie
_
1. joulukuuta 2008 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietoa koneesta, Everestillä otin:

Suoritintyyppi AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+ (socket?)
Emolevy FUJITSU SIEMENS D1607
Keskusmuisti 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS-tyyppi Phoenix (09/10/04)
Näytönohjain ATI Radeon 9600 / X1050 Series (256 MB) AGP

Tollanen pakettikone siis. Ikää noin 5v, joten päivitystä on vailla :)

Näyttis menee ilman muuta vaihtoon. Virtalähde? Prosessori? Muistia tulee lisää vähintään 512mb. Entäs emolevy?

Itse olen aloittelija vielä näitten koneiden kanssa, mitä nyt kaverille joskus näyttis vaihdettiin. Apu siis todella tarpeen. Rahaa käytettävissä max 250€. Osia hommaan käytettynä, jos vain mahdollista.
EasyNote
Member
_
1. joulukuuta 2008 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jonik1:
Tietoa koneesta, Everestillä otin:

Suoritintyyppi AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+ (socket?)
Emolevy FUJITSU SIEMENS D1607
Keskusmuisti 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS-tyyppi Phoenix (09/10/04)
Näytönohjain ATI Radeon 9600 / X1050 Series (256 MB) AGP

Tollanen pakettikone siis. Ikää noin 5v, joten päivitystä on vailla :)

Näyttis menee ilman muuta vaihtoon. Virtalähde? Prosessori? Muistia tulee lisää vähintään 512mb. Entäs emolevy?

Itse olen aloittelija vielä näitten koneiden kanssa, mitä nyt kaverille joskus näyttis vaihdettiin. Apu siis todella tarpeen. Rahaa käytettävissä max 250?. Osia hommaan käytettynä, jos vain mahdollista.
Tuolla ei kyllä uusimpia pelejä pelata eikä paljoa mitään muutakaan. Itse vaihtaisin kaiken mahdollisen, ja tuo 250? ei oikeen riitä mihinkään, tämä on muutenkin vähän vääräalue tähän.
jonik1
Newbie
_
1. joulukuuta 2008 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan hyvin tolla jo pari vuotta vanhoja pelejä pelaa, esim. CS:S fps 60 ja COD4 fps 40. Kyseessä vakio asetukset, vain resoluutio vaihdettu 1280x1024. Samanlaisella koneella kaveri vetää uutta COD:ia tuosta vaan; on siihen tosin näyttis vaihettu (muistaakseni Sapphire x1950 pro), 350w virtalähde ja 512mb muistia enemmän. Sain tän koneen tutulta ilmaseks ja opiskelija kun olen niin ei ole hirveästi rahaa käytettävissä.

1024mb muistikamman tänään kävin kaupasta hakemassa. Vois vielä vaihtaa ton toisen samanlaiseen, jos tulee tarpeelliseksi. Näyttikseksi on kaksi vaihtoehtoa: Sapphire HD 3850 512MB GDDR3 AGP vs. Sapphire X1950 Pro 512MB GDDR3 AGP. kumpi kannattais valita?
Lisäksi olen miettinyt prosessorin vaihtoa 3200+ -> 4000+, olisiko mitään järkeä?

Näytti tällä alueella olevan muitakin tämmöisiä aiheita niin siksi tänne laitoin. En kuitenkaan koko konetta ala uusimaan.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokonetta päivittämässä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy