Joo eli päivitin kesällä konetta, mutta alussa oli muistiongelmia sillä kampojen ollessa "väärillä" paikoilla näyttöön ei tullut kuvaa ollenkaan. Ja muistaakseni silloin kammat olivat niin että kingston 1gb esim vihreässä ja 2x512mb Corsairit oransseissa, eli corsairit dual-channelissa, eikö tuon olisi pitänyt olla oikein? Kokeilin sitten kampoja vähän ranbom-paikoille, kunnes sain näyttöön kuvaa mutta everest tunnistaa vain 1,5gb kun taas pc wizard 08 2gb,joka on paikoillaankin. Everest tunnistaa kolme kampaa mutta ei näytä katha gigaa käytössä. tehtävienhallinta 1572012kt:tä olevan käytössä eli 1,5gb jotenka tuo varmaan oikeimmassa.
everest näyttää:
DIMM1: Kingston 9905316-005.A04LF
DIMM2: Corsair VS512MB667D2
DIMM4: Corsair VS512MB667D2
Nythän kampojen pitäiskin olla sitten oikein? dual-channel muistaakseni slot1+slot3 ja slot2+slot4
Itse olen ajatellut etteivät muistit varmaan sovi yhteen kerta kone muuttui muistaakseni kingstonin ja corsairien yhdessä ollessa epävakaaksi, tosin nythän ne toimivat yhdessä kai kokeilin vaan vääriin paikkoihin.
En ole jaksanut tätä ratkoa sen alun jälkeen enempää kerta crysiksenkään FPS:sään ei taida juuri vaikuttaa 1,5->2gb. Mutta nyt kun gta 4 pc:lle tullut ja olen kuullut että xp:lläkin hyvä olla 3gb sitä varten(pitääkö paikkaansa?) ja kun kokeilin ylikellottaa e7200 niin jo 200mhz nosto teki koneesta todella epävakaan, reboottas hetken käynnissä oltuaan niin ajattelin että muisteissa yhteensopivuus häikkää, tai ihan vaan kun en ole ennen kellottanut vain lukenut ohjeita joten saatoin jonkun kriittisen asetuksen laittaa väärin?
Olen ajatellut ostaa 2xKingston 1024MB 667MHZ DDR2 NON-ECC(11ekpl) eli samoja mitä tuo entinenkin ja jättäisin kai corsairit pois kerta saattaa sotkea koneen toimimista. Prosssun kellottaminen tulisi gta iv:n myötä myös todella tarpeelliseksi, mutta saisinko 667mhz muisteilla edes 3,2ghz? mikä muutenkin muistien nopeudella on merkitys prossun kellotuksessa?
Pelatessa erittäin monesti käynyt niin että jumittanut peli ja hetken päästä ruutu täyteen tekstuureita/skinejä ja sekalaisia värejä, tosin ei lähiaikoina enää ole tapahtunut kun päivittänyt 180.48 nvidia ajurit, tosin teki monilla ajureilla samaa. yleensä selvisi kun kävi työpöydällä ja peliin takaisin niin toimi taas, mutta joskus saatto joutua reboottaamaan.
tulipa taas turhaakin tekstiä. mutta arvostaisin nopeaa vastausta sillä tännä tilauksen pitäis mennä kauppaan. kiitoksia jo etukäteen
Edit: Mitä lämpöä tuosssa pc wizardissa pitäisi seurata processor temperaturea vai processor temperature(core1/core2)? nimittäin ensin mainittu näyttää 44 jo idlenä. coret on 29 celciusta. Kun prossun lämmöthän ei saisi juuri nousta yli 60C, että katsonko coren mukaan sen? Jos ei coren mukaan katsota niin tahnojen täytyy olla jotenkin huonosti.
Edit2:kohta taitaa lähteä 2x1gb 667 kingston kammat tilaukseen, kun gta iv.exe voi käyttää jopa 1,8gb RAMia.