User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 02:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > minikannettava jouluksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Minikannettava jouluksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

3 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2008 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs olen harkinnut minikannettavan hankintaa jouluksi. Nyt kun niitä on jo aika paljonkin, niin en oikein osaa päättää minkä ottaa. Neuvoja?

Kiitos etukäteen.

Antec P182 | Acer EM61PM/EM61SM | AMD Athlon 64 X2 6400+ | 2GB RAM | Asus Radeon HD 4850 512MB | 250GB HDD | HL-DT-ST DVD+-RW | Corsair HX520W | Windows XP Professional SP3
Junior Member
_
8. joulukuuta 2008 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Acer aspire one? Näyttää ihan järkevältä ja 160gt kiintolevy :P

404 error - signature not found
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2008 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän enemmän infoa olisi hyvä saada. Millaiseen käyttöön meinasit?
Jos haluat halvalla ja käyttö on satunnaista, sitten voisi riittää Asus EEEpc 701, jos taas rahaa on enemmän ja koneelle oikeasti käyttöä, niin sitten ottaisin EEEpc 901:sen.
Junior Member

3 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2008 @ 21:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä enimmäkseen netissä surffailuun, videoiden katseluun ja musiikin kuunteluun. Ja ehkä myös kevyeen pelaamiseen.

Antec P182 | Acer EM61PM/EM61SM | AMD Athlon 64 X2 6400+ | 2GB RAM | Asus Radeon HD 4850 512MB | 250GB HDD | HL-DT-ST DVD+-RW | Corsair HX520W | Windows XP Professional SP3
Member

2 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2008 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite olen katellut tuota ASUS Eee PC 4G (CM 900 MHz, 512 Mt, 7", Linux) miniläppäriä, koska juuri budjetti riittäisi tuohon. Eli pärjääkö tuolla jos käyttö tarkoitus olisi vaan netissä surffailu, irccaus, mesettäminen, musiikin kuuntelu ja jonkin verran ehkä leffojen katselu?. Että ei tietenkään mitään pelaamista. Ehkä jotain selain pelejä korkeintaan. Pöytäkone on sit pelaamiseen jo.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2008 @ 22:24

Member

11 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2008 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen acer aspire onea
oma mielipiteeni on että se on paras miniläppäri
Member

1 tuotearvio
_
13. joulukuuta 2008 @ 00:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pasla:
Ite olen katellut tuota ASUS Eee PC 4G (CM 900 MHz, 512 Mt, 7", Linux) miniläppäriä
Minä ostin juuri tuon pikku Asuksen kesäkuussa ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen. Minullakin on pöytäkone, mutta se on usein vaimon käytössä, joten on onni, että voin käyttää konetta aina kun haluan.

Tuo Asus on ihan riittävä netin käyttöön, sähköposteihin, tekstinkäsittelyyn ym. tavallisiin puuhiin, isojen raskaiden pelien pelaamisen voi sitten jättää pöytäkoneen harteille.

Tässä kuvakaappauksia omasta koneestani:
http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/ruudut.html
http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/ruudut2.html
http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/ruudut3.html

Olen kokeillut myös kuvankäsittelya Gimp-ohjelmalla ja kotisivujen tekoa KompoZerilla. Nämä ohjesivut on tehty alusta loppuun pikku Asuksella, joten kyllä sillä ihan oikeasti tekee mitä vain:
http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/index.html

Asuksessa on paljon ohjelmia valmiiksi asennettuna, myös Skype, jossa toimii koneen oma nettikamera. Asuksessa on myös messenger-ohjelma valmiina, joka on yhteensopiva MSN messengerin kanssa.

Muista miniläppäreistä minulla ei ole kokemuksia, mutta ainakin Asus on ylittänyt odotukseni.

Niin, lopuksi sanon vielä, että omalla Asuksellani pääsee helposti nettiin kolmella tavalla:
- langallisesti
- langattomasti
- 3G-mokkulalla

Mainitsen vielä, että olen virittänyt omaan koneeseeni sen vakio Xandros Linuxin vähän monipuolisemmaksi, jolloin ohjelmien lisääminen ja kaikenlainen säätö on mahdollista.

Asus miniläppäreille on suomalainen sivusto, josta saa kysyä neuvoja:
http://www.eeeusersfin.net/eeepc/

Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2008 @ 01:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo tulihan se tää asus eeepc 4g ostettua. Nyt mitä vähän kerennyt käyttää niin vaikuttaa ihan hyvältä. Vähän vaikeeta välillä vaan käyttö kun tottunut windowsin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > minikannettava jouluksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy