Emolevy kellotukseen.
|
|
Junior Member
|
14. joulukuuta 2008 @ 23:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen vaihtamassa emolevyä ja tahtoisin kuulla kokemuksia käyttäjiltä. Kertokaapa mikä olisi hyvä 775 kannalla oleva emo kellotukseen. Prossuna käytän E8400 ja muistit ovat 2xOCZ 1G ddr2 800. Noita muisteja tulee varmaan vielä toinen samanlainen paketti kun niillä on tuo ikuinen takuukin. Hintahaarukka on tuossa 150? molemminpuolin.
E8400 3,8 GHz, Alfa laval agri p5q pro, Inno3D 8800 gts 512 oc, OCZ 2G ddr2 800,A-data 4G ddr2 800, AXP 500w.
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2008 @ 02:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kacko: Olen vaihtamassa emolevyä ja tahtoisin kuulla kokemuksia käyttäjiltä. Kertokaapa mikä olisi hyvä 775 kannalla oleva emo kellotukseen. Prossuna käytän E8400 ja muistit ovat 2xOCZ 1G ddr2 800. Noita muisteja tulee varmaan vielä toinen samanlainen paketti kun niillä on tuo ikuinen takuukin. Hintahaarukka on tuossa 150? molemminpuolin.
Niin high-end kuin enthusiast luokan parhaat kellotus emot tulevat Asuksen leiriltä. High-end luokka menee juuri sopivasti ~150? piikkiin, eli P5Q -sarjan emo :)
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/P5Q-PRO (P45-NB + ICH10R-SB)
Lisävaihtoehtona jos haluat ylittää tuon budjetin ja siirtyä enthusiast luokkaan: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/P5E-DELUXE (X48-NB + ICH9R-SB)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. joulukuuta 2008 @ 02:05
|
Euphemos
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2008 @ 03:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos parhaita kellotustuloksia haetaan, varteenotettavin vaihtoehto emolevyksi on ilman muuta maailmalla menestynyt Biostar Tpower I45: http://www.elektroni.fi/?product=12315
Asuckset voi siis jättää omaan arvoonsa.
"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
|
Junior Member
|
15. joulukuuta 2008 @ 06:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo biostar rupesi kiinnostaan kovastikkin. Onko omakohtaisia kokemuksia kyseisestä levystä? Asusta olen miettiny mutta se on jotenkin niin yleinen ja varma valinta et mielellään kuulis muistakin. Kertokaa lissää! :)
E8400 3,8 GHz, Alfa laval agri p5q pro, Inno3D 8800 gts 512 oc, OCZ 2G ddr2 800,A-data 4G ddr2 800, AXP 500w.
|
Euphemos
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2008 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. joulukuuta 2008 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ilmeisesti kuumeniliikaa toinen noista ocz 6400-800mhz ddr2 2gb kammoista, g-skill ei sanononu mitään, kun on dualchanelissa pareittain nuo kammat.
Viikon toimi hyvin noi ocz, sen jälkeen antautuivat=(1030mhz)
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2008 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rovare81: Mulla ilmeisesti kuumeniliikaa toinen noista ocz 6400-800mhz ddr2 2gb kammoista, g-skill ei sanononu mitään, kun on dualchanelissa pareittain nuo kammat.
Viikon toimi hyvin noi ocz, sen jälkeen antautuivat=(1030mhz)
Anteeksi, mutta mitä helvettiä yrität selittää?
Jos käytät 800mhz muisteja 1030mhz taajuudella, niin ei moni muisti pysy pitkään kunnossa. 1066mhz muistit ovat sitten erikseen noille taajuuksille.
Aloittajalle sitten, että muista muistit sitten. Menee mukaville kelloille noilla muisteilla, mutta 1066mhz muisteilla mennään sitten jo helvetin lujaa. Tosin siinä vaiheessa ei taida enään ilma riittää jäähdyttämiseen.
E8500 näyttäs menneen 4,1ghz tuolla murossa, joten hyvä emo näyttää olevan kyseessä. Väylänkään ei pitäisi loppua heti.
Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. joulukuuta 2008 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
yritän selittää sitä että g.skill kestää paremmin, ja nuohan ovat ylikellotus muisteja jaa voihan noita testailla???
|
Junior Member
|
15. joulukuuta 2008 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Soitin tänään paikalliseen tietokoneliikkeeseen ja siellä sanottiin että kannattaa unohtaa koko lankku ku on kuulemma paljon vikaa. Olen ollut kyseisen liikkeen kantaasiakas jo pitempään ja kovasti alkoivat tyrkyttään mun tarpeisiin tuota asusta ku tulee kuitenki pääasiassa pelikoneeksi. Nyt kun osais vielä valita noista asuksista sen joka sopii mulle parhaiten. Mun nälkä ku tuppaa kasvaa niin pirusti syödessä et kohta täällä on autonsyyläriä ja hiilihappotyppimetaaniglygoli meininkiä. :D
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2008 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kacko: Soitin tänään paikalliseen tietokoneliikkeeseen ja siellä sanottiin että kannattaa unohtaa koko lankku ku on kuulemma paljon vikaa. Olen ollut kyseisen liikkeen kantaasiakas jo pitempään ja kovasti alkoivat tyrkyttään mun tarpeisiin tuota asusta ku tulee kuitenki pääasiassa pelikoneeksi. Nyt kun osais vielä valita noista asuksista sen joka sopii mulle parhaiten. Mun nälkä ku tuppaa kasvaa niin pirusti syödessä et kohta täällä on autonsyyläriä ja hiilihappotyppimetaaniglygoli meininkiä. :D
Itse tekisin päätöksen sen kannalta, onko varmasti ostamassa toista Atin näyttistä CF tilaan vai pärjääkö yhdellä (vai käyttääkö Nvidiaa, minkä SLI tukea ei löydy noista kummastakaan..)
eli:
P45 = Yhdelle Atin tai Nvidian näyttikselle.
X48 = Kahdelle Atin näyttikselle.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/726800 Täällä hiukan tietoa piirisarjan eroista.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. joulukuuta 2008 @ 21:28
|
Junior Member
|
15. joulukuuta 2008 @ 23:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kyllä se tuommonen p45 tulee oleen mutta niitäkin kun on monenlaisia. Pitää sitte liikkeessä ottaa semmonen enttententten hommeli nii sillähän se selviää.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
16. joulukuuta 2008 @ 00:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kacko: Juu kyllä se tuommonen p45 tulee oleen mutta niitäkin kun on monenlaisia. Pitää sitte liikkeessä ottaa semmonen enttententten hommeli nii sillähän se selviää.
Asuksen P5Q sarjasta vaan joku, paras hinta/teho/laatu tulee -PRO malliin joka eroaa -DELUXE mallista vain: Paketin mukana tuleva krääsän (siis kaapeleitten määrän), juotetun express gate SSD:n, DieHard BIOS:in, 16-vaiheisen virransyöttön, paremman äänipiirin, sekä enemmän lämpöä jakavamman heatpipe jäähdytyksen toimesta. Nämä paremmuudet eivät ole välttämättömiä tai edes mullistavia, mutta ostaja itse saa tehdä loppupäätöksensä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2008 @ 00:15
|