Olen pulassa ie:n kanssa. Ei ole toiminut muutamaan kuukauteen olenkaan. Aluksi tein vianmäärityksen ja kone herjasi näin:
Windows ei voi muodostaa Internet-yhteyttä HTTP-,HTPS-tai
FTP-protokollalla. Tämä johtuu luultavasti tietokoneen palomuurin asetuksista.
Tarkista palomuurin asetukset HTTP-portille (80), HTTPS-portille (443) ja FTP-portille (21)
No enhän mä tämmösistä mitään tajua niin koitin poistaa koko ie:n et sais asennettua uusiks mut ei jotenki onnistunut. Mitä seuraavaksi? Ai niin ja foxi toimii moitteettomasti
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti shauna__: No enhän mä tämmösistä mitään tajua niin koitin poistaa koko ie:n et sais asennettua uusiks mut ei jotenki onnistunut.
Et voi poistaa IEtä koska se on väsätty Windowsiin kiinni. Ja mihin edes tarvitset IE jos Firefox toimii?
Ja todellakin, vian on oltava palomuurissa, kerro sen nimi niin osaamme auttaa.
IE:n voi "poistaa". Lisää/poista sovellus ja 'windowsin osia'.
Silleen se kyllä on ympätty, ettei se tuollakaan (edes asennusaikaisena valintana) kokonaan poistu.
Täyspoistoon tarvitaan esim. XPLite.
Kun winukka on asennettu, niin eka klikkaus IE kuvakkeeseen tuo 'Tervetuloa ohjattuun verkon asennukseen'. Se ohjaus on vähän niin ja näin.
Olen huomannut, että kun Firefoxin asentaa, niin se luo tarvittavat verkkoyhteydetkin. Jopa niin, että IE lähtee eka kerralla käyntiin ilman "ohjausta" ja menee nettiin.
Voit siis kokeilla poistaa molemmat selaimet ja asentaa ekana Firefoxin uusiksi.
Palomuurikysymys jo tuli. Että onko lupa IE:llä nytkin
Jos on vain winukan mukana tuleva palommuri.
Asenna joku ilmainen ja järkevä palomuuri, joka valvoo myös koneesta lähtevää liikennettä.
Silloin Tietoturvakeskuksesta poista käytöstä winukan palomuurin. Muuten se sotkee toisen kanssa toiminnat.
Tuo vois olla helpoin tapa säätää winukan palomuurin seonneet asetukset.
Zone Alarm on yksi ilmainen ja hyvä palomuuri. Ohjeet asennukseen tästä.
Vaikka tuolla olis vanhemman version ohjeet, niin hieman tutkailemalla keksinet mistä vastaavat asetukset uudempaan laitat.
Lainaus:Ja mihin edes tarvitset IE jos Firefox toimii?
IE:tä monet tarvii Active-X sivustoihin. Foxiinhan se on saatavilla plug-in tai add-on.
Onkos jollain kokemusta hyväksyykö Microsoftin (muutamat) sivustot Firefoxin active-x tuella? Vai sanooko vakion 'Sivusto tarvii IE:n version 7 (?) tai uudemman'.