Asus A8NE-FM ja AMD Athlon 64 X2 6000+
|
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
17. joulukuuta 2008 @ 17:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei! Omistan Fujitsu Siemens Scaleo P pakettikoneen. Nyt 2.0GhZ alkaa vähitellen kehittyville tietokonetaidoilleni tuntua liian tehottomalta prosessorilta :( Olen ajatellut vaihtaa AMD Athlon 64 X2 6000+ -prosessoriin josta löytyy jo kelloittamattakin 3.1GhZ, mikä olisi aivan kuin unelma (hintakin on niiiiin kohdallaan että :) Onko teillä tietoa, että olisiko tähän Asus A8NE-FM emolevyyni mahdollista asentaa kyseinen prosessori? Olisin erittäin kiitollinen jos joku sattuisi tietämään tämän, sillä ei viitsisi ensin ostaa kuitenkin lähes 100e hipovaa prosessoria ja sitten todeta että "oho, eihä tää toimikkaa tässä!". Olen lukenut että bios-päivityksen jälkeen bios tukee ainakin kaksiydinprosessoreja, joten ytimistä se ei ole sitten kiinni :D Yhteensopivuustietoja odotellen (toivottavasti joku teistä tietokoneneroista tietää asiasta jotain) :D
PS. Olisiko tämä prosessori teidän mielestänne hyvä ostos? Gigahertsejä löytyy tarpeeksi ja tuplaydin on ihan kiva juttu, ja hinta kuulostaa siedettävältä. Mutta onko teidän mielestänne hinta-laatusuhde tässä prossussa hyvä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2008 @ 17:18
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
17. joulukuuta 2008 @ 19:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko varma ettei koneessa ole ASUS A8NE-FM\S emolevyä?
Jos on niin Googleta: ASUS A8NE-FM\S
|
Senior Member
|
17. joulukuuta 2008 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyseessä Socket 939 emo, joten ei onnistu.
A8NE-FM specifications summary;
CPU:Socket 939 for AMD Athlon? 64FX/AMD Athlon? 64
processor
Supports AMD 64 architecture that enables simultaneous
32-bit and 64-bit architecture
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
20. joulukuuta 2008 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, sain tiedon jo itse hieman tutkimalla asiaa kun löysin manuaalinkin, mutta kiitoksia vastauksista kuitenkin! Päädyin kuitenkin toiseen prossuun ja emoon, sillä AMD ei ilmeisesti olekkaan niin järkevä vaihtoehto kuin luulin!
|
Senior Member
|
20. joulukuuta 2008 @ 17:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Näin on, Intel on tällä hetkellä selvä ykkönen.
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
|
seppoak
Inactive
|
23. toukokuuta 2009 @ 03:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jupste: Hei! Omistan Fujitsu Siemens Scaleo P pakettikoneen. Nyt 2.0GhZ alkaa vähitellen kehittyville tietokonetaidoilleni tuntua liian tehottomalta prosessorilta :( Olen ajatellut vaihtaa AMD Athlon 64 X2 6000+ -prosessoriin josta löytyy jo kelloittamattakin 3.1GhZ, mikä olisi aivan kuin unelma (hintakin on niiiiin kohdallaan että :) Onko teillä tietoa, että olisiko tähän Asus A8NE-FM emolevyyni mahdollista asentaa kyseinen prosessori? Olisin erittäin kiitollinen jos joku sattuisi tietämään tämän, sillä ei viitsisi ensin ostaa kuitenkin lähes 100e hipovaa prosessoria ja sitten todeta että "oho, eihä tää toimikkaa tässä!". Olen lukenut että bios-päivityksen jälkeen bios tukee ainakin kaksiydinprosessoreja, joten ytimistä se ei ole sitten kiinni :D Yhteensopivuustietoja odotellen (toivottavasti joku teistä tietokoneneroista tietää asiasta jotain) :D
PS. Olisiko tämä prosessori teidän mielestänne hyvä ostos? Gigahertsejä löytyy tarpeeksi ja tuplaydin on ihan kiva juttu, ja hinta kuulostaa siedettävältä. Mutta onko teidän mielestänne hinta-laatusuhde tässä prossussa hyvä?
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
24. toukokuuta 2009 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|