Jo muutaman päivän ajan Outlookiini (Microsoft Outlook) ei ole saapunut palveluntarjoajani sähköpostiviestit, joskin esimerkiksi G-mailin ja Hotmailin viestit sinne saapuvat. Kaikki asetukset ovat aivan ok.
Saan siis seuraavan virheilmoituksen:
Vastaanotto raportoi virheen (0x80042108) : Outlook ei voi muodostaa yhteyttä saapuvan postin palvelimeen (POP3). Jos saat tämän viestin uudelleen, ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet - palveluntarjoajaan (ISP).
Otin yhteyttä palveluntarjoajaan ja he väittävät, että ongelma ei olisi heillä, vaan veikkailivat, että syynä on palomuuri (Norton 360 käytössä). Minulla ei ole Nortonin kanssa ollut ihan tällaisia ongelmia aiemmin. Pyysivät minun ottamaan Symanteciin yhteyttä, mutta eipä sinne taas mitään yhteyttä näytä saavan.
Minulla oli vaikeuksia saada palveluntarjoajani osoitteeseen tulevat sähköpostit Outlookiin sekä webmailiin jo viime viikolla. Silloin kertoivat vian olleen heillä ja asia korjaantui ilman mitään operointeja. Nyt palveluntarjoajani osoitteeseen tulevat sähköpostit näkyvät webmailissa, joskaan eivät Outlookissa.
Kaverilla aikanaan katos nettiyhteys. Maksulliseen tukipuhelimeen kyselyä ja tuntien jaarittelevat keskustelut. Lopulta yksi hemmo kysyi olemmeko vaihtaneet pop3 ja imap palvelinosoitteet?
Oli kyseinen operaattori vaihtanut ne toisiksi, ilmoittamatta nettisivuillaan, tai sähköpostise asiakkaileen, että muutos tulee tapahtumaan.
Selvitä voimassa oleva pop3 ja imap.
Palomuurinasetukset voi olla muuttunut.
Esim Firfox ladatessaa päivitykset itseensä, niin AVG palomuurista katoaa ruksit, onko FF:llä lupa mennä nettiin. AVG sentään heittää kysymysikkunan 'Annatko luvan?' ja siinä on ruksattavissa 'Muista tämä asetus'.
Katso palomuuristasi, että Outlookilla on lupa mennä ja tulla.
Kokeeksi, hetkeksi,ehkä, jos saat Nortonin pois päältä ja winukan oman palomuurin pääle, toimiiko Outlook.
Mikkisoftan tuotteet on vähän niin ja näin. Firefoxin kun asentaa, niin ei ole tarvetta IE:täkään käynnistäessä eka kertaa klikkaila läpi 'Tervetuloa verkon ohjattuun asennukseen'.
Tiedä sitten osaako Mozillan sähköpostit, Thuderbirdit ja muut tehdä saman tempun Outlookille. Korjata vikaantuneet asetukset.
Firefoxin asennuksella vois perusverkkoasetukset mennä kohilleen.