Nonniin.. Nyt on tämmöstä ongelmaa tarjolla, että kun käynnistän ihan minkä vaan pelin, niin kone heittää nopeasti bluescreenin ja tämän jälkeen buuttaa itsensä. Välillä winukkaan palatessaan sanoo, että on palautunut vakavasta virheestä tms. ja raportissa lukee "BCCode : 100000ea BCP1 : 8930CDA8 BCP2 : 8A053720 BCP3 : BACDBCBC
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 "
Lämmöt ovat kohdillaan ja powerikin on riittävä (430W)
koneen specsit: core 2 duo E6400 2.13ghz, GeForce GT9600 ja emona asus p5b
Näitä olen jo kokeillut:
-Formatoinut koneen
-Kokeillut eri näytönohjaimella
-Kokeillut jokaisella muistitikulla erikseen
-Vaihtanut piuhoja koneen sisällä
-Kokeillut avata pelejä eri kovalevyiltä
-Puhdistanut pölyt koneen sisältä
Laitoin tämän siksi tänne pc:n rautaan liittyvään keskusteluun, koska ainakin itselleni tulee tunne, että jossain osassa on vikaa ja pahasti... Jos apua löytyy niin kiitoksia!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shunga: Asenna 3D mark ja testaa. kato tuleeko BSOD. Ilmottele tänne jos tulee.
Vika voi olla virtalähteessä, muistissa tai kovossa. Asenna HWmonitor vaikka, ja tarkkaile koneen lämpöjä kun rasitat.
Nuo koodit ovat melko varmasti merkki rikkinäisestä prossusta tai muistista.
Asenna Prime95 prossun rasitusta varten. se löytyy täältä Prime95
Tee bootti CD Memtest86+:lle
saa täältä: MemTest86+
EDIT: typoja.
prime95 pyöritin noin 3-4 tuntia, eikä mitään virheitä ilmennyt. Ylimääräisiä cd:itä ei ole lähettyvillä, mutta mielestäni saman asian ajaa se, että olen kokeillut monella eri muistitikulla erikseen. Kaikissa sama juttu.
Olen nyt parin päivän ajan kokeillut asentaa kahteen eri kovalevyyn windowsin, ja kummassakin on sama homma. Ensiksi peli saattaa jopa toimia hetken, mutta vähän ajan päästä jumittaa ja ruutu päivittyy noin kerran 20:ssä sekunnissa. Eli BSOD:ta ei enää tule, mutta samalla tavalla joutuu koneen buuttaamaan uudestaan. Ihme homma.
3dmarkkia testailen tänään ja ilmotan heti tuloksista. Olen kuitenkin 2 eri näytönohjaintakin kokeillut, joten enpä tiedä onko tuosta hyötyä...
Koneen lämmötkin ovat kurissa, mutta voin tarkkailla niitä edelleen.
EDIT: Nyt heti 3dmarkin alotettua näyttö jumittui tuttuun tapaan ja noin 30sekunnin kuluttua tuli bsod. Voiko olla sitten niin, että 2 näyttistä on hajonnut samaan aikaan...? Tai sitten ongelma on jossain muussa.
Saitko jo omat ongelmasi ratkaistua? Ja jos sait, niin miten?
Vähän myöhässä vastaan, mutta parempi se kait myöhään on kuin milloinkaan.
Ongelmanahan oli sitten loppuenlopulta näytönohjain, jonka olin juuri ostanut. Kummallisinta koko jutussa on se, että vanha näyttis joka ennen toimi hyvin, meni rikki samaan aikaan, joten sen takia en huomannut vikaa vaikka kokeilinkin "toimivalla" näyttiksellä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin; takuusta tuli sitten uusi näytönohjain joka pelittää niinkuin pitääkin eikä ongelmia ole enää ollut =)