Olen huomannut, että koneeni ei toimi normaalisti. Esim. Firefox ei toimi kunnolla hidastelee ja välillä "jäätyy" kokonaan. Enkä pysty pelamaan pelejä, koska se potkaisee välillä minut ulos pelistä ja näyttöön tulee lukemaan, että "windows etsii ongelmaan ratkaisua".
Olen tarkistanut nortonin avulla koneen ja sieltä löytyi, joku hitapop w32 mato, koska norton ei pystynyt poistamaan sitä, niin päätin kokeilla F-securea. F-secure löysi kanssa jonkin viruksen, mutta se oli toisellla nimellä: "spytroijanw32" (jos muistan oikein). En tiedä onko kyseessä sama virus vai voiko koneellani olla useampia viruksia.
Kysyisin, että eikö sillä recovery cd:llä voi poistaa koko windowsin + kaikki ohjelmat ja asentaa ne uudelleen? Eikö silloin poistu myös kaikki mahdolliset virukset koneelta?
Mutta, jos se tyyli ei toimi niin voisiko, joku kertoa miten saisin nämä ärsyttävät virukset pois koneeltani..
Olen myös kuullut siitä HiJackThis ohjelmasta, mutta luin jostain, että se voi olla vaarallinen ohjelma, jos sitä ei osaa käyttää.
Minulla on käyttöjärjestelmänä Vista home premium
Kiitos niille, jotka voisivat auttaa minua. :DD
ps. jos minun pitää käyttää tuota hijack ohjelmaa niin antakaa selkeät ohjeet, niin en voi tehdä hallaa koneelleni :)
*Lataatästä HJTInstall.exe
* Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
* Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
* Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
* Klikkaa Install.
* Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
* Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
* Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta.
* Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
* Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
* ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
* Liitä lokin sisältö: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/198
latasin sen hijack ohjelman, mutta se ei suostu tallentamaan sitä muistioon. Scannauksen aikana ruutuun tulee teksti jossa sanotaan näin:
"For some reason your system denied write access to the host.file. If any hijacked are in this file, HijackThis may NOT be able to fix this.
If that happens, you need to edit the file yourself. To do this, click start, Run and type:
notepad C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\HOST
And press enter. Find the line(s) HijackThis reports and delete them. Save the files as "hosts.´ (whit quotes) and reboot.
For vista: simply exitHijackThis, right click on the HijackThis icon, choose `run as administrator`."
Sen jälkeen tulee lukemaan muistiossa: "Tiedostoa C\Program Files\ Trend Micro\Hijackthis\hijackthis.log ei löydy
Haluatko luoda uuden tiedoston?"
Siihen painoin "kyllä" mutta mitään ei tapahtunut. Log file aukesi siihen hijackin omaan ohjelmaan, mutta ei muistioon.