User Käyttäjä Salasana  

torstai 16.1.2025 / 02:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > portti ongelma....
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
portti ongelma....
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ark
Inactive
_
11. syyskuuta 2002 @ 05:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps olis semmonen portti ongelma et mä saan lowid vaikka mulla ei ole mitään palomuuria (soft/hardwarena) eikä xp:n oma ole päällä ja vieläkin edonkey valittaa et ei saa yhteyttä porttiin 466***mikänytolikaan. olen asentanut edonkey uudestaan ja se ei auttanut. olen lukenut kaikenlaisia ohjeita mut niistä mitään apua ole ollut joten tietäiskö joku täällä mistä kiikastaa. yhteys on 512/blaablaa soonin kaapelimodeemi...

Jaanz
Senior Member
_
11. syyskuuta 2002 @ 06:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otappas selvää palveluntarjoaltajasi että onko jotain portteja blokattu, ainakin frendillä on ongelmia päästä tietyille hubeille dc++ kun Kuopivon Kommeetta on vähän blokkaellu portteja ym. keksinyt kaikkee kivvoo. ;D

http://www.komeetta.net/tiedotteet.html ja 15.8.2002 kohta.
Khauron
Moderator
_
11. syyskuuta 2002 @ 07:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos et ole sopimuksessasi allekirjoittanut että palveluntarjoaja saa estää tietyille sivustoille pääsyn, niin tuo mitä ISP:si tekee on laitonta. Näin sanoo laki.
Eli ISP:n on laitonta estää tietyille sivustoille pääsy (ja tuo portti-homma rinnastetaan siihen), mutta mainostaa itseään palveluntarjoajana. Jos palvelu olisi ilmainen olisi se eri asia.

Näin voit sanoa soittaessasi asiakaspalveluun, ja kertoa vielä että Suomesta löytyy kaksi (2) edellispäätöstä. Toinen Kokemäen käräjäoikeudesta ja toinen Turun käräjäoikeudesta. Ja saa tarkistaa.

Muistaakseni jossain Tietokone-lehdessäkin oli tuo laki tulkittuna aika selvästi.
Jaanz
Senior Member
_
11. syyskuuta 2002 @ 07:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Melkein voin arvata mitä ne sanoo tuohon, ota toinen palveluntarjoaja jos tämä ei miellytä.

Khau...: onko noista jotain dokumentteja netissä?
Khauron
Moderator
_
11. syyskuuta 2002 @ 07:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttajansuoja-asiamies on se taho johon kuuluu ottaa yhteyttä jos ISP ei taivu availemaan noita portteja. Itseppähän on lähtenyt yhteyksiä tarjoamaan.
Millähän perusteella (jos nyt ollenkaan) tuo ISP tuo portit katkaisee? Sillä perusteella että siellä liikkuu warea? Hitto sittenhän ne voisi bannailla monia IP:tä http-puoleltakin samalla periaatteella. Pian sitten olisikin nettiyhteyksiä joilla pääsisi vain sivustoille jotka ollaan hyväksytty. Eli tervemenoa vapaa Internet ja tervetuloa poliisivaltio.

Jaanz: En tiedä onko noista juttua netissä, mutta googlella voisi kokeilla. Tietokone-lehdessä tosiaan oli joskus jotain, ja siitä nämä tietonikin olen ammentanut.

Jos minulle sattuisi tuommoista (että palveluntarjoaja vain yhtäkkiä vetäisi tietyt portit alas) niin nostaisin kyllä semmoisen metelin että... Ja varmasti valittaisin kulutta-asiamiehelle koska en ole saanut mitä olen ostanut.
ark
Inactive
_
11. syyskuuta 2002 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps, vastaus tuli helpdeskistä ja kaapelimodeemissa on sisäänpäin tuleva liikenne
estetty...joten fcuk.
ukkomi-3
Suspended due to non-functional email address
_
11. syyskuuta 2002 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli mitä toi suomeksi tarkottaa estetty ??
mekö ei enää saada komeetalla tavaraa lainkaan käytti mitä porttia tahansa ??
(komeetassa)
Jaanz
Senior Member
_
12. syyskuuta 2002 @ 03:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Periaatteessa et, mutta lueppas toisiksi ylimmäinen viesti.
ukkomi-3
_
12. syyskuuta 2002 @ 18:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
se siitä ilosta sitten voisitko suositella jotain muuta vaihtoehtoa internetin tarjoajia kun on niin kirjava joukko.
kiitos edellisestä
Jaanz
Senior Member
_
13. syyskuuta 2002 @ 03:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuo Komeetan kk-maksu ole paha ja frendi vaihtoi siihen kun raketilla kusi kintuille systeemit, nekin on blokanneet portteja, tsekkaa sonera, mulla ainakin on toiminut ihan moitteetta eikä mun sopparissa ole kielletty (uudessakaan) ftp/http-serverin pitoa ja molemmat pyörii 24/7. http://www.sonera.fi/Content/CDA.FI.Content.Adsl
en tiedä/muista kuinka kauan on tuo 50 Ellin tarjous on voimassa.

Jossain savon suunnalla kenties asustelet ukkomi-3?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. syyskuuta 2002 @ 03:47

Lasse2002
_
30. syyskuuta 2002 @ 10:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on varmaan tuo portti ongelma.
soitanko opoyn asiakaspalveluun että onko
ne blokannu niitä portteja?
Jaanz
Senior Member
_
30. syyskuuta 2002 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysy ihmeessä, mielummin tekniseen tukeen, siellä ne tietää paremmin mielestäni, mutta jos hinta kauhistuttaa teknisessä tuessa niin asiakaspalvelu...

-=Ei kysyvä tieltä eksy=-
Gadget
Junior Member
_
1. lokakuuta 2002 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joillakin hubeilla käytetään nykyään port fodwarding -apuohjelmaa, jolla hubille pääsee muualtakin kuin portista 411. Muita käytettyjä portteja ovat mm. 1411, 4000, 4111 ja 8080. Näin saadaan osa-apua ongelmaan. Portin kääntäminen voidaan tehdä myös toiselta koneelta joka on ISP:n rajoitetun verkon ulkopuolella. Tarvittava ohjelma löytyy osoitteesta http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm. Ajatuksena on, että toisella koneella oleva satunnainen porttinumero yhdistetään toiselta koneelta jonkun hubin osoitteeseen ja porttiin 411.

Ongelmana on kuitenkin vielä se että nämä tietyt isp:t ovat blokanneet myös portit 412 ja 1412 joten tiedostojen lataaminen sellaisilta käyttäjiltä joiden dc/dc++ käyttää ko. porttia on mahdotonta. Porttia voi kuitenkin vaihtaa asetuksista joskaan kaikille on vaikeaa sanaa saada.
greedy63
Newbie
_
3. lokakuuta 2002 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se on Nokian uuden modemin softan vikaa. Minullakin luvatiin upgreidata mutta ei oo pari viikoa ketään nähnut. Isoin ongelma on siinä että en voi myös tunneloida :)
ukkomi-3
_
3. lokakuuta 2002 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu tuo portti kikkailu auttaa näköjään komeetassa tavaraa tulee "suhteellisen hyvin "
kiitti vaan vinkeistä
Mainos
_
__

_
Lasse2002
_
12. lokakuuta 2002 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuokaan auta! Ehkä en osaa käyttää sitä port mappingia. Miten sitä oikein käyteään?
mikä vika tuossa voisi sit olla?
onko se ees portti vika?
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > portti ongelma....

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy