Hauppauge WinTV PVR 250 vai Pinnacle DC10+?
|
|
Cowie
Suspended due to non-functional email address
|
11. syyskuuta 2002 @ 09:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin, tarkoituksena olisi kaapata telkusta maailman parasta sicomia, Seinfeldia, ja polttaa jaksot SVCD:lle.
Polttohomma on näillä näkymin hanskassa: Tämänhetkinen DVD-soitin ei tue SVCD:tä, mutta on polttanut Nerolla VCDitä, ja ne on toimineet moitteetta. SVCD:t olen testannut PC:n PowerDVD:llä. Asemana on LG-8400B.
Nyt sitten pikku tutkimuksen jälkeen olen todennut, että tuo nykyinen vanha TV-kortti ei oikein vastaa mun laatuvaatimuksia kaappauksen suhteen. SVCD:lle MPEG2:sta 480 x 576 resoluutiolla pitäisi saada mielellään suoraan.
Järkevässä hintaluokassa taitaisi olla kaksi korttia jotka homma pystyy tekemään, DC10+ ja WinTV PVR 250. Molemmat maksaa siinä 250? tienoilla. Hauppaugen kortti voisi kenties olla parempi, koska siinä on viritin jo itsessään. Mitäs sanoo gurut? Tarjolla on hieman käytettyjä WinTV PVR -kortteja (siis ilman 250-päätettä), onko niistä mihinkään?
Seinfeldit alkaa prkl viikon päästä, ja täällä vielä pohdiskellaan..:)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. syyskuuta 2002 @ 09:09
|
zeppo
Junior Member
|
11. syyskuuta 2002 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin itse huutokaupasta viime keväänä
Hauppaugen PVR:n . VCD:n jälki on kauheaa,
MPEG2 ihan jees. 250 tekee foorumeiden
mukaan parempaa VCD:tä.
Itse kaappaan 3.2M CBR ja muunnan TMPGEnc plussalla VCD:ksi. Jatkossa DVD-polttavan myötä
homma helpottuu. Elikkä suurilla bittivirroilla
PVR on ihan kelpo laite. En suosittele (S)VCD
käyttöön.
|
Cowie
Suspended due to non-functional email address
|
11. syyskuuta 2002 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
OK, kiitos. Mutta jos siis MPEG2-jälki on ihan hyvää, niin eikös silloin SVCD-jälkikin ole ihan ok, kun MPEG2:sta siinä käytetään, vai?
250, kuten kaikki muutkin kortit jakaa mielipiteitä aika lailla, mutta ainakin tolla 250:llä on suhteessa hieman enemmän noita tyytyväisempiä käyttäjiä. No kohtahan se selviää, sellaisen ajattelin käydä ostamassa.
|
zeppo
Junior Member
|
11. syyskuuta 2002 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. syyskuuta 2002 @ 11:58
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
11. syyskuuta 2002 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Jälleen kerran tuputan ratkaisuksi non-lossy -formaattia kaappaukseen ja jälkikäteen pakkausta MPEG-1/2:ksi, laatu voittaa aina rautapohjaisen pakkauksen, jo puhtaasti sen vuoksikin, että multipass VBR on tekniikan puolesta mahdotonta tehdä raudalla lennosta.
|
zeppo
Junior Member
|
11. syyskuuta 2002 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Rautapakkauksella kuitenkin pääsee vähän helpommalla.
Meikäläisellä kun on iso kasa vanhoja
VHS-kuvauksia.
Toinen käyttötarkoitus on videonauhurin korvike.
|
Jakko
Newbie
|
11. syyskuuta 2002 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös PVR 250:llä kaapauksista saa kohtuu helposti tehtyä DVD-R levyjä?
Itselläni on USB liitäntäinen PVR, jolla ei kyllä tahdo saada aikaan kunnollista DVD-R lopputulosta edes uusimmilla ajureilla.Hankaluutena äänen ja kuvan synkronointi.Myös audio joka tulee 44.1 KHz aihettaa ongelmaa.
|
vr6
Inactive
|
21. syyskuuta 2002 @ 10:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä PVR-250:llä onnistuu dvd:t kivasti noilla uusimmilla ajureilla. Itse olen käyttänyt 352*576 resoa jolla saa mahtumaan kivasti tavaraa levylle.
Vanhoilla ajureilla tuppasi hävittämään äänen ajoittain, nyt toimii ok.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
21. syyskuuta 2002 @ 19:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen erittäin tyytyväinen PVR-250 korttiin, loistava hankinta!!!!
|