User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 22:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lisää muistia. (1x4 vai 2x2)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Lisää muistia. (1x4 vai 2x2)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Puijis
Junior Member
_
4. tammikuuta 2009 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli aattelin että voisin koneeseen hommata vähän lisää muistia.

Nyt löytyy tommonen setti http://www.jimmspc.fi/tuote/AD2800E001GMU?classid=4&groupid=21
eli 2 1gb mötikkää ylihintasta korkeilla väylillä toimivaa muistia (jotka kuitenkin mulla toiminnassa ihan "oletus" väylänopeuksilla)

Kysymys onkin: mitä muistia mun kannattaa hankkia ja missä muodossa?

toinen setti tuota samaa. tekee sen 30 e
vai toiset 2 yhden gigan kampaa jotain halpaa muistia http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/34020 (tuolta jotain vaikka kingstonin valueramia)20e

vai ihan uudet kammat eli joku 2x2gb setti jotain halpaa muistia (30 euroa ja ylöspäin)

Koneen tiedot emo ip35-e e6750 ja 8800gts 320mb.

Tosta muistista ei varmaan muuta iloa ole kuin että vista toimii nopeammin ja latausajat nopeutuvat ohjelmissa/peleissä yms.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
4. tammikuuta 2009 @ 22:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sulla ei varmaankaan ole kovin pian suunnitelmissa uutta konetta kasata, joten 2GB kampojen siirto siihen ei oleellinen mietintä. Myöhemmin kun emot ja muistien hinnat voi olla niin, että ddr3 kammat uuteen koneeseen hankkitaan. Älä ostaa seuraava konetta varten.

Oletko ajatellut piankin siirtyä 64-bit käyttikseen? Silloin 2x2GB kammat jättää 2 slotia lisättäväksi. Niin suuria kuin toi emo tukee.
Dual channel ja 32-bitisen maksimi 4GB syntyy lisäämällä 2x1GB.

Eri valmistajien muisteissa helpommin ne yhteensopivuus ongelmat syntyy, Jos emo kranttuilee.
Postina jos tilaat halvimmat, joudutko maksamaan itse palautusmaksut tai saatko edes vaihdettua samanlaisiin kampoihin, kuin nyt on. Kun ne kammat ei varsinaisesti rikki ole.
Selvitä siis ensin palautusasiat jos on yhteensopivuusongelma.
Postimyynnissähän pitäis aina olla 14vrk palautusoikeus. Halvimalla myyvä voi olla vilunki noissa asioissa.
Arvoi riskit ja tuo 10? säästö ostaessa.

Kyllähän vistan kanssa hyvinkin 2GB voi olla ihan liian vähän.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Puijis
Junior Member
_
5. tammikuuta 2009 @ 02:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohdin mainita, että käyttöjärjestelmänäni toimii tosiaan tuo 64-bittinen vista.

Kaipa hankin samallaisen 2gb kitin mikä nyt on, jos jotain olen hankkiakseni.

Menee ns. "varman päälle"

Ja olen ollut muutenkin ymmärtävinäni että se 2+2 kitti ei ole huomattavasti tehokkaampi/nopeampi kuin 1+1+1+1 setti.
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 02:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Puijis:
Unohdin mainita, että käyttöjärjestelmänäni toimii tosiaan tuo 64-bittinen vista.

Kaipa hankin samallaisen 2gb kitin mikä nyt on, jos jotain olen hankkiakseni.

Menee ns. "varman päälle"

Ja olen ollut muutenkin ymmärtävinäni että se 2+2 kitti ei ole huomattavasti tehokkaampi/nopeampi kuin 1+1+1+1 setti.
Eipä tuossa mitään nopeuseroa pitäisi olla, ainakaan sellaista jonka muulla kuin testi softilla huomaisi. Tosin korviin kantautunut sellaista mutua, että 2 kampaa toimisi kelloittaessa paremmin kuin 4. Mene ja tiedä sitten.

2x2Gb setin ostossa on se hyvä puoli, että tosiaan niitä slotteja jää vapaaksi. Saatat jäädä kaipaamaan niitä, jos nyt päätät ostaa toisen 2x2gb kitin kylkeen.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lisää muistia. (1x4 vai 2x2)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy