User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 21:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tulostin kotiverkossa.!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tulostin kotiverkossa.!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jukkh
Suspended due to non-functional email address
_
8. tammikuuta 2009 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meillä on kaksi konetta kytkettynä samaan adsl boksiin ja molemmissa xp sisällä. Tulostin on hp1010laseri, ja nyt pystyn tulostamaan vain sillä koneella joka on kytketty tulostimeen usb:llä. Olisiko tuohon mahdollista saada sellaista systeemiä, että saisin sieltä toiselta koneelta tulostettua suoraan vaikka tämä tulostimen vieressä oleva kone ei olisi edes päällä. Eli onko saatavissa jotain verkkoadapteria sitä varten?
Maki88
Member

5 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2009 @ 22:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän niitä vaihtoehtoja löytyy useita erilaisia. Tommonen ois yks vaihtoehto, tai sitten tollanen. Itelläni on Buffalon link station live verkkolevy tulostinpalvelimena.

Jukkh
_
8. tammikuuta 2009 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tollasen verkkosovittimen mä taidan tilatakin. Olen tänään yrittänyt koota kotiverkkoa tänne, mut en jummarra mikä on kun jaettuja tiedostoja ei pysty katsomaan kuin toiselta koneelta.??
Toises on norma ja toises f-secure 2009. F-securen koneelta pääsee läppäristä lukemaan, mut toisin päin ei.
Onko mun asennuksissa jotain mäihää vai f-securen palomuurissa?
Tai missä häikkä on?
Maki88
Member

5 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2009 @ 01:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Epäilen, että se on se f-securen palomuuri mikä siellä on. Kato tuolta jos löytys vastaus. Tosta ketjustakin vois olla hyötyy jos ei toi eka linkki hyödytä.

Jukkh
_
9. tammikuuta 2009 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites mä mahdan ton palomuurin konffata, kun mun koneet saavat kaikki ulkoverkon ip:n. Vaikuttaako se mitenkään noihin asetuksiin?
Member

31 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2009 @ 23:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei ollut mitään ongelmia palomuurin tai minkään muun kanssa kun kytkin tulostimen lähiverkkoon, koneet vaan tunnisti että siellähän lilluu hp halppis laaseri :)

Senior Member
_
10. tammikuuta 2009 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jukkh:
Mites mä mahdan ton palomuurin konffata, kun mun koneet saavat kaikki ulkoverkon ip:n. Vaikuttaako se mitenkään noihin asetuksiin?
Vaikuttaa toki. Ei tiedosto ja tulostin jakoja sallita kuin sisäverkossa. Tarvitset sisäverkon. Adsl-modeemisi on ilmeisesti bridged modessa eli sillattu. Pitää vaihtaa reitittäväksi eli routed. Dhcp päälle ja tarvittavat verkkoasetukset koneille. Se miten nuo adsl-modeemissa tehdään riippuu jonkin verran merkistä ja mallista. Sitten voit avata tulostin ja tiedosto jakoja.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Jukkh
_
11. tammikuuta 2009 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistimpä tilaukseen tollasen verkkosovittimen. Ajattelin et se olis yksinkertaisin, eikä tarvi olla kuin yksi kone päällä millä tekee jotain tulostettavaa.
Mitenkäs tämä muuten nyt vaikuttaa tähän tulostukseen, kun kaikki ovat ulkoisessa ip:ssä??
Onko sellainen mahdollisuus, että tulostin saa jostain vanuatusta jotain miljoonan sivun tulostuskäskyn???
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
11. tammikuuta 2009 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tottakai sieltä vanuatusta voi tulla miljoonan sivun tulostustyö jos ei ole palomuuria ollenkaan tai se on konffattu niin pahasti pieleen että siitä pääsee läpi. Paperia tosin ei ole pakko lisätä niin kauan että työ on tulostettu valmiiksi, riittää että katkaisee tulostimesta virran. Ilmaisee se ainakin sen että kaikki ei ole kunnossa jolloin asian voi korjata.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tulostin kotiverkossa.!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy