User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 16.11.2025 / 17:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat - hijackthis -logit > kone töksyttelee jälleen.
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
kone töksyttelee jälleen.
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Covis
Member
_
13. tammikuuta 2009 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep eli ongelmia on monta ja luettelen tässä muutaman:

Netti takkuilee ajoittain, kun lataan jonkun tiedoston ja yritän avata sitä kone tilttaa minuutiksi ja sama juttu mesessä että kaikkiin keskustweluihin tulee että ohjelma ei vastaa plaaplaa,, tässä hjt-loki:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:18:47, on 13.1.2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\avgnt.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Liven kirjautumisapuohjelma - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'Paikallinen palvelu')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'Paikallinen palvelu')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'Verkkopalvelu')
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/sh...ash/swflash.cab
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Avira AntiVir Premium MailGuard (AntiVirMailService) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\avmailc.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Premium Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Premium Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\avguard.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Premium WebGuard (antivirwebservice) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\AVWEBGRD.EXE
O23 - Service: Ati External Event Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: Avira AntiVir Premium MailGuard helper service (AVEService) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Premium\avesvc.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 5981 bytes
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö kukaan osaa auttaa mua :(. Tää mun netti on nyt pätkiny ihan hiton kauan ja välillä menee minuutti että joku sivu aukeaa -,- , osaisko joku auttaa !
Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa Malwarebytes' Anti-Malware työpöydällesi.

1. Tuplaklikkaa mbam-setup.exe ja seuraa ohjeita asentaaksesi ohjelman.
2. Lopuksi varmistu, että seuraavat on valittu: Update Malwarebytes', Anti-Malwareja
Launch Malwarebytes' Anti-Malware ja sen jälkeen klikkaaFinish.
3. Jos päivitys löytyy. ohjelma lataa ja asentaa uusimman version.
4. Kun ohjelma on latautunut, valitse Perform full scan ja klikkaa Scan.
5. Kun skanni on valmis, klikkaa OK ja sitten Show Results nähdäksesi tulokset.
6. Varmistu, että kaikki on merkitty ja klikkaa Remove Selected.
7. Tämän jälkeen loki avautuu muistioon. Tallenna se paikkaan, josta löydät sen helposti. Loki
löytyy myös täältä: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application
Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs\log-päiväys.txt
8. Lähetä lokin sisältö seuraavassa viestissäsi

==========

Scannaa koneesi Kaspersky Online Scannerin

Ohjelman käynnistyessä kysytään sallitaanko ActiveX -komponentin asentamisen Kasperskyltä, klikkaa Kyllä.
" Ohjelma käynnistyy ja aloittaa viimeisimpien tunnistetiedostojen lataamisen.
" Kun skanneri on asennettu ja tunnistetiedot ladattu, klikkaa Next.
" Klikkaa nyt asetuksia, Scan Settings
" Tarkista asetuksista, että seuraavat ovat valittuina:
o Scan using the following Anti-Virus database:
+ Extended (Jos valittavissa, muuten valitse Standard)
o Scan Options:
+ Scan Archives
+ Scan Mail Bases
" Klikkaa OK
" Nyt valitse "select a target to scan" otsikon alta Oma Tietokone, My Computer
" Skannaus vie aikaa, joten ole kärsivällinen. Kun skannaus on valmis saat ilmoituksen, jos koneesi on saastunut.
" Klikkaa nyt Save as Text-painiketta.
" Tallenna tiedosto työpöydällesi.
" Mikäli haluat jatkaa asian käsittelyä foorumissa niin kopioi tiedoston sisältö viestiisi.

=============

Lataa Atribunen ATF Cleaner

Ohjeet;

Tupla-klikkaa ATF-Cleaner.exe käynnistääksesi ohjelman.Main:n alla valitse: Select All
Klikkaa Empty Selected valintaa.
Jos käytät FireFoxia selaimenasi Klikkaa Firefox yläpuolelta ja valitse: Select All
Klikkaa Empty Selected valintaa.
HUOMIO: Jos haluaisit pitää tallennetut salasanasi, klikkaa No kun se sitä kysyy.
Jos käytät Operaa selaimenasiKlikkaa Opera yläpuolelta ja valitse: Select All
Klikkaa Empty Selected valintaa taas.
HUOMIO: Jos haluaisit pitää tallennetut salasanasi, klikkaa No kun se sitä kysyy.
Klikkaa Exit päävalikosta sulkeaksesi ohjelman.
Teknistä tukea tulee jos tupla-klikkaat sähköpostiosoitetta joka sijaitsee jokaisen menun alapuolella kyseisessä työkalussa. (Huomatkaa että se tuki on sitten englanniksi)


Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 17:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Tietokantaversio: 1659
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

17.1.2009 16:58:01
mbam-log-2009-01-17 (16-58-01).txt

Tarkistustyyppi: Täysi tarkistus (C:\|E:\|)
Tarkistetut kohteet: 110486
Kulunut aika: 26 minute(s), 42 second(s)

Saastuneita muistiprosesseja: 0
Saastuneita muistimoduuleja: 0
Saastuneita rekisteriavaimia: 0
Saastuneita rekisteriarvoja: 0
Saastuneita rekisterikohteita: 0
Saastuneita hakemistoja: 0
Saastuneita tiedostoja: 0

Saastuneita muistiprosesseja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita muistimoduuleja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita rekisteriavaimia:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita rekisteriarvoja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita rekisterikohteita:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita hakemistoja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

Saastuneita tiedostoja:
(Haitallisia kohteita ei löydetty)

---------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
KASPERSKY ONLINE SCANNER 7 REPORT
Saturday, January 17, 2009
Operating System: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 64-bit Service Pack 1 (build 6001)
Kaspersky Online Scanner 7 version: 7.0.25.0
Program database last update: Saturday, January 17, 2009 13:40:33
Records in database: 1636585
--------------------------------------------------------------------------------

Scan settings:
Scan using the following database: extended
Scan archives: yes
Scan mail databases: yes

Scan area - Critical Areas:
C:\Program Files
C:\Program Files (x86)
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
C:\Users\tino\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
C:\Windows

Scan statistics:
Files scanned: 69217
Threat name: 0
Infected objects: 0
Suspicious objects: 0
Duration of the scan: 00:35:51

No malware has been detected. The scan area is clean.

The selected area was scanned.

Jostai syystä en päässyt sinne valikkoon mistä pystyy valita noi että mitää haluu skannata, niin otin vaan ton Critical areas.. Vieläkin netti on aivan helv. hidas .. :l

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2009 @ 19:40

Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa Winsockfix
työpöydällesi
pura zip, Avaa Winsockfix paina Fix


Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein ton, mutta eipä auttanut juuri ollenkaan. Ennen tää ei kyllä oo ollu näin tukossa tää netti ..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2009 @ 19:56

Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
katotaas tuosta

Lataa SmitfraudFix (c) S!Ri
Pura sisältö (kansio nimeltä SmitfraudFix) työpöydällesi:

Avaa SmitfraudFix kansio ja tupla-klikkaa smitfraudfix.cmd
Valitse optio #1 - Search kirjoittamalla 1 ja painamalla "Enter"; tekstitiedosto avautuu, joka listaa tarttuneet tiedostot (jos olemassa).
Postita ponnahtava rapport ? muistion sisältö viestiketjuusi.
Löytyy myös C:\rapport.txt

Huomaa : process.exe filun tunnistaa jotkut Anti-virus ohjelmat
(AntiVir, Dr.Web, Kaspersky) "Haittakaluna"; se ei ole virus, vaan ohjelma joka pysäyttää prosesseja.
A/V ohjelmat eivät pysty tunnistamaan hyvän ja pahan käytön tälläisten ohjelmian väliltä,
silloin ne saattavat varoittaa käyttäjää.



Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 20:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun painan tuota linkkiä ja sitten tallenna niin se heittää jotain ihme erroria! Tässä netissä on kyllä oikeesti nyt jotain mätää .. :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2009 @ 20:35

Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäs sulla on se ip osoite

Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hujo:
Mikäs sulla on se ip osoite
No, mulla on toi juttu päällä että se hakee kaikki ip osotteet sun muut dns jutut automaattisesti. 84.251.118.145<ensisijainen>
Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo .. oliskos soneran puolessa se häikkä

Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En oiikein tiiä, ku tää on tehny tätä jo ainakin 2kuukautta, mutta nyt parin päivän aikana on tullut paljon hitaammaksi, että joidenkin sivujen avaaminen kestää todella kauan..
Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tutkis ne netin asetukset et ne on kohdillaan.
Onkos se johdolla seinään.

Voiko tietsikka koskaan toimia?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2009 @ 21:36

Covis
Member
_
17. tammikuuta 2009 @ 21:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hujo:
tutkis ne netin asetukset et ne on kohdillaan.
Onkos se johdolla seinään.
No siis mun koneesta menee 1 piuha modeemiin modeemista toiseen koneeseen ja sitten vielä modeemista seinään verkkokaapeli. Voisko noi netti ajurit vaikuttaa jotenkin ? Ja nuista nettiasetuksista en oikee tiiä mittää :/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2009 @ 22:45

Hujo
Suspended permanently
_
17. tammikuuta 2009 @ 23:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jaa siellä on yhen modeemin perässä kaksi konetta.
soneran ohjeen mukaan laitaa ne netin asetukset.


Voiko tietsikka koskaan toimia?
Covis
Member
_
18. tammikuuta 2009 @ 00:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hujo:
jaa siellä on yhen modeemin perässä kaksi konetta.
soneran ohjeen mukaan laitaa ne netin asetukset.
Mistäs löytyisi tuollainen ohje :P. Ja kummalle koneelle ne asetukset pitäisi vaihtaa ? En tajua ku mulla kestää nykyään googleenki menossa joku 5sec vaikka netin pitäisi olla 8/1m..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2009 @ 17:15

Mainos
_
__
 
_
Covis
Member
_
21. tammikuuta 2009 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vieläkin tökkii netti ja pahasti, ajattelin että jospa koneen formatointi auttais asiaan tai sitten ton modeemin päivitys telewellin sivulta saavasta ohjeesta katsottuna ?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat - hijackthis -logit > kone töksyttelee jälleen.
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy