Mulla o näytöohjai 68 ja prossu 20 ku on luukku kiinni.
Sitte ku avaat luukun näytöohjai on 55-60 ja prossu 15 eli kannattaako pitää luukkua auki? oon ostamas antecin sonataa, mutta väliaikasesti jtn 2-3kk.
Joo tosiaan näytönohjain käy kyllä melkoosen kuumana, mutta btw toi sun prossun lämpötila ei pidä paikkaansa. Ainakin maalaisjärjen mukaan ei millään voi prosessori käydä niin viileänä kuin 15C, kun kerran normaali huoneenlämpötilakin on 20-22C astetta. Jollei sitten joku megatuuletin hyrrää koko ajan 3000rpm prossulle? En kyllä usko että sittenkään kävis noin viileänä.. Vai voiko? Millä ohjelmalla kattoot lämmöt? Koitas HWMonitor:ia..
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mjiim: Joo tosiaan näytönohjain käy kyllä melkoosen kuumana, mutta btw toi sun prossun lämpötila ei pidä paikkaansa. Ainakin maalaisjärjen mukaan ei millään voi prosessori käydä niin viileänä kuin 15C, kun kerran normaali huoneenlämpötilakin on 20-22C astetta. Jollei sitten joku megatuuletin hyrrää koko ajan 3000rpm prossulle? En kyllä usko että sittenkään kävis noin viileänä.. Vai voiko? Millä ohjelmalla kattoot lämmöt? Koitas HWMonitor:ia..
Itselläni SpeedFan ilmoittaa CPU-lämpötilaksi tällä hetkellä 20C, huonelämpötilan ollessa n 22C. SpeedFan ilmoittaa lisäksi Core0-Core3 lämpötiloiksi n 27-33C, ja Real Temp on samaa mieltä. Olen näinollen jättänyt tuon 20C-arvon täysin omaan arvoonsa, se on joskus ikkunaa avatessa pudonnut jopa kahdeksaan asteeseen :D
Jostakin SpeedFan sen arvon kuitenkin ottaa, joten samaa "sensoria" saattavat käyttää jotkin muutkin lämpötilantarkkailusoftat?